  • 1. Data: 2003-01-30 08:02:49
    Temat: faktura bez pkwiu!
    Od: "Ula G" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Czy brak pkwiu na fakturze od razu oznacza, ze nie moge odliczyc vatu z
    takiej faktury zakupowej? (jest na niej sww)

    Nie znalazlam odpowiedzi w przepisach. Prosze o podanie jakichs odnosnikow.

    Ula G

  • 2. Data: 2003-01-30 08:35:56
    Temat: Re: faktura bez pkwiu!
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Ula G" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy brak pkwiu na fakturze od razu oznacza, ze nie moge odliczyc vatu z
    > takiej faktury zakupowej? (jest na niej sww)

    A VAT 22% czy mniejszy ????

  • 3. Data: 2003-01-30 08:55:06
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Ula G <a...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1am79$4uj$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > takiej faktury zakupowej? (jest na niej sww)
    >
    > Nie znalazlam odpowiedzi w przepisach. Prosze o podanie jakichs

    Niekoniecznie. Jeżeli towar sklasyfikowany wg pkwiu miałby mieć stawkę
    wyższą lub niższą niż stosowana w ubiegłym roku to nalezy wtedy stosowac
    starą stawkę i podawać sww.
    Inny przypadek to taki, że niektóre towary i usługi są objęte stawką
    obniżoną bez względu na posiadane Pkwiu. W załącznikach do ustawy są takie
    pozycje.

  • 4. Data: 2003-01-30 18:51:12
    Od: "Ula" <g...@r...rz.pl>

    Użytkownik "berdycz" napisał w wiadomości

    > A VAT 22% czy mniejszy ????

    Właśnie mniejszy...

    I co teraz?
    Chodzi konkretnie o różne ciastka :)

    Ula

  • 5. Data: 2003-01-30 18:53:32
    Od: "Ula" <g...@r...rz.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" stworzyl co nastepuje:

> [...]
    > Inny przypadek to taki, że niektóre towary i usługi są objęte stawką
    > obniżoną bez względu na posiadane Pkwiu. W załącznikach do ustawy są takie

    Towar nie bylby opodatkowany nizsza stawka, tylko taka sama. Brak pkwiu jest
    spowodowany niedopatrzeniem. Faktury pochodza z pierwszych dni nowego roku.
    Towary maja pkwiu. Na pozostalych fakturach jest juz ok, tylko na tych kilku
    jest nieprawidlowo. Wiec jak? Moge odliczyc ten VAT czy nie?

    W ustawie chyba nic nie pisze ze brak pkwiu eliminuje odliczenie vatu.. Co
    Wy na to?

    Ula

  • 6. Data: 2003-01-31 09:21:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Ula <g...@r...rz.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1bsbj$j2c$...@n...rsk.pl...

> [...]
    > jest nieprawidlowo. Wiec jak? Moge odliczyc ten VAT czy nie?
    >
    > W ustawie chyba nic nie pisze ze brak pkwiu eliminuje odliczenie vatu.. Co

    Wystaw notę korygującą i po sprawie. Jak chcesz być calkiem ostrożna to nie
    odliczaj tych faktur póki nie dostaniesz potwiedzonego orginalu noty.
    Innym rozwiązaniem jest faktura korygująca od dostawcy.

  • 7. Data: 2003-02-03 08:03:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:

    >Wystaw notę korygującą i po sprawie. Jak chcesz być calkiem ostrożna to nie
    >odliczaj tych faktur póki nie dostaniesz potwiedzonego orginalu noty.
    >Innym rozwiązaniem jest faktura korygująca od dostawcy.

    MSZ ta część FV nie podpada pod notę i ja bym się udał po FV korygującą

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/