  • 1. Data: 2003-01-30 09:47:37
    Temat: Odliczania z tytulu osz.w Kasie Mieszkaniowej
    Od: "usowski" <u...@w...pl>

    W Expanderze jest takie info:
    "Odliczenie przysługuje podatnikom, którzy przed dniem 1 stycznia 2002 r.
    nabyli prawo do odliczeń z tego tytułu i po tym dniu dokonują dalszych wpłat
    na kontynuację systematycznego gromadzenia oszczędności wyłącznie na tym samym
    rachunku i w tym samym banku prowadzącym kasę mieszkaniową, jak również na
    zasadach wynikających z umowy zawartej z bankiem przed tym dniem."
    ----------------------
    Czy jezeli w roku 2002 dokonalem wiekszych wplat niz powinienem to czy moge te
    wplaty zakwalifikowac do odliczenia? Pierwotna umowa z roku 1998 nie zabrania
    mi dokonywania wiekszych wplat niz zadeklarowane z zastrzezeniem ze nie beda
    one uwzglednione przy zaciaganiu kredytu.
    Co o tym myslicie? Odliczac to co wplacilem czy to co zadeklarowalem?
    Pozdrawiam TU
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-01-30 10:47:11
    Temat: Re: Odliczania z tytulu osz.w Kasie Mieszkaniowej
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

    Użytkownik "usowski" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > one uwzglednione przy zaciaganiu kredytu.
    > Co o tym myslicie? Odliczac to co wplacilem czy to co zadeklarowalem?

    Wg mojej wiedzy to wygląda następująco:
    1. Bank nie zabrania wpłaty większych wpłat i w moim przypadku (PEKAO)
    uwzględnili przy kredycie wysokość wkładu oraz okres oszczędzania czyli te
    nadplanowe wpłaty też.
    2. Ustawa mówi o odliczaniu wpłąt w zadeklarowanej wysokości - więc
    teoretycznie chyba nie powinno się odliczać wiecej niż to wynika z umowy.
    3. Praktycznie ja wrzycałam do odliczenia wszystkie roczne wpłaty - w
    rozliczeniu rocznym z banku były wykazane jako wpłata na konto
    nieoprocentowane.
    Byłam kontrolowana w US za ten okres i nie było kłopotów.
    Ja bym wrzuciłą do odliczenia . W US i tak kontrolują wszystkie większe
    odliczenia . Możan do nich iśc z rachunkami , wykazem tych rachunków ,
    wypełnionym PITEM i poprosić o kontrolę. Wtedy oni sprawdzają i od razu
    mówią ze coś jest nie tak . W razie czegoś można wywalić to co im nie
    pasuje. Lepiej teraz niż za 4 lata. MNie kontrolowali z 5 lat . Przyczepili
    się 40 zł za 98 r co mnie kosztowało 100.
    Ewa

  • 3. Data: 2003-01-30 19:07:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ewa R" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Ustawa mówi o odliczaniu wpłąt w zadeklarowanej wysokości - więc
    > teoretycznie chyba nie powinno się odliczać wiecej niż to wynika z umowy.

    W ktorym miejscu ustawa tak mowi ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-01-30 19:45:42
    Od: "Tomasz Usowski" <u...@w...pl>

    > 2. Ustawa mówi o odliczaniu wpłąt w zadeklarowanej wysokości - więc
    > teoretycznie chyba nie powinno się odliczać wiecej niż to wynika z umowy.

    Gdy zadeklarowalem 1000 zl/miesiac, a wplacalem po 200 zl - bo nie bylo mnie
    stac na wieksze wplaty - to odliczam zadeklarowane 1000 zl miesiecznie czy
    faktyczne wplaty?
    Chyba to drugie. Skoro dziala to w dol to rowniez powinno w gore.
    Odliczam faktyczne wplaty.
    Pozdrawiam TU

  • 5. Data: 2003-02-10 16:13:36
    Od: mira-s <m...@p...onet.pl>

    Hej,
    mam pokrewne pytanie:

    jesli odliczenia z tytulu wplat do KM w 2002 przekroczyly limit (11
    tys. z okladem) to czy mozna nadwyzke odliczyc w przyszlym roku?

    Pozdr

    Pozdrowionka
    mira-s