  • 11. Data: 2006-07-05 10:41:23
    Temat: Re: faktura w euro, vat w polsce
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e8g423$1m5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A to ciekawe. Pod koniec 2005 mielismy kontrole z US "vat ue", kazali
    > poprawic wszystkie deklaracje od poczatku (czyli od 2004) i ujac wszystkie
    > f-ry unijne.
    > Poprawilismy, zaakceptowali. To w koncku kto popelnil blad my czy US?

    jestes pewny że kazali włączyć do informacji vat-ue faktury dotyczące usług?
    polecam lekturę art.100 ustawy

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-07-05 10:46:18
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Razem z Piotrem piszecie przy założeniu że importer ma 100% sprzedaży
    > opodatkowanej, a to niekoniecznie jest prawda.
    > Wystarczy że ma >2% (czy ile tam jest progu dla proporcji, może
    > 0,5%) sprzedaży zwolnionej albo import służy tylko sprzedaży
    > zwolnionej i już widać że (kiedy/dlaczego) różnica jest.

    przychodza mi do glowy jeszcze 2 sytuacje, gdy kwoty vat się nie zbilansują:
    gdy wydatek nie jest kup i gdy zakup został dokonany od kontrahenta z tzw.
    "raju podatkowego"

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-07-05 10:47:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, XXX wrote:

> [...]
    [...]
    > Dlaczego? (patrz uwaga 2 posty wyzej)

    Mój błąd!
    Oczywiście przy 100% opodatkowanych znosi się, wnoszę
    o ułaskawienie :)

    Pozostaje "zbędna biurokracja" - na tej samej zasadzie na
    ktorej znoszą się VATy z f-r zakupu: można tak samo
    argumentować że starczy odliczyć to co wykazano na f-rach zakupu
    i ewidencja zakupów jest zbędną biurokracją, ba - że zakupy
    dokonywane dla celów DG nie powinnu mieć wykazywanego VATu na
    zasadzie podobnej jak WNT :)
    Ale to raczej argument do 3. częsci:

    > Dlaczego?

    j.w.
    Jak kupuję "do DG" to po co sprzedawca ma na f-rze wykazywać VAT a ja
    go płacić, skoro i tak odliczam :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-07-05 11:15:46
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> wrote in message
    > jestes pewny że kazali włączyć do informacji vat-ue faktury dotyczące
    > usług?
    > polecam lekturę art.100 ustawy
    Te deklaracje byly poprawiane chyba z 7-8 razy, bo: najpierw byla dyskusja
    czy to usluga czy towar (takze chodzilo a update'y software'owe, raz jako
    pudelko raz jako download z serwera). jak jedna pani ustalila, ze usluga, to
    potem druga pani (pierwsza poszla na macierzynski) ustalila inaczej, potem
    zakwestionowala to wszystko kierowniczka obu pan, itd. Naleznosci podatkowe
    nie zmienialy sie przy tym - czyli cale to poprawianie, korekta do korekty
    kolejnej korekty (sami sie juz gubili, my zreszta tez) szlo w gwizdek, z
    naszego punktu: bezsensowna i odrywajaca od rzeczywistej dzialanosci
    zawodowej - robota szla na marne. Zajmujemy sie troche high-endowa
    technika, swiat ucieka nam wykladniczo, sa trudnosci ze sledzeniem zmian w
    nowinkach technicznych, a tu marnuje sie czas na duperele. Ta
    kontrola+poprawki ciagnela sie ok. 4 miesiecy.

    pozdrawiam - xxx
    PS latwiej przestudiowac i nauczyc sie kursu uniwersyteckiego analizy
    matematycznej, przestrzeni, itd jest sens i logika, niektore rzeczy wazne sa
    od 200 lat (nie zapowiada sie na jakies zmiany) niz doczytac pkt 157 w art
    100 ustawy, ktora byc moze utrzyma sie bez poprawek przez kwartal

  • 15. Data: 2006-07-05 12:05:49
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > nowinkach technicznych, a tu marnuje sie czas na duperele. Ta
    > kontrola+poprawki ciagnela sie ok. 4 miesiecy.

    rozumiem rozgoryczenie
    rozróznienie czy coś jest usługą czy towarem (w znaczeniu ustawy o ptu)
    czesto sprawia kłopot
    zainteresowanym polecam lekturę rozp., które już obowiązuje i które byc może
    ten problem nieco rozjaśni:

    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:32005R1777:PL:NOT

    > pozdrawiam - xxx
    > PS latwiej przestudiowac i nauczyc sie kursu uniwersyteckiego analizy
    > matematycznej, przestrzeni, itd

    oj nie wszystkim, niestety;)

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-07-05 14:14:29
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

> [...]
    > Ale to raczej argument do 3. częsci:

    > j.w.
    > Jak kupuję "do DG" to po co sprzedawca ma na f-rze wykazywać VAT a ja
    Dokladnie! Wtedy fiskus zachodzilby w glowe, czy dany towar w danym DG nie
    jest juz na koncu lancuszka. I co wtedy? Lupnalby "pa wsiech'.
    Przeciez mielismy cos takiego jak podatek obrotowy (ktorego nie placilo sie
    w pewnych sytuacjach). Jakby nie bylo, kwity powinny chudnac, a nie
    narastac; przykladowo tzw f-ra wewnetrzna w przypadku zakupu w Unii.
    Odreczna adnotacja (z przeliczeniem) kursu na fakturze gostka z Unii powinna
    wystarczyc. Niemiec tak robi i u niego jest OK, u nas wymagany jest
    dodatkowy papier. Czy ktos widzial jak Niemiec bierze fakture VAT w CPNie
    (tam co 3-4ty samochod jest na firme). Tego jest tysiace, stad oni maja
    BMW, Siemensa, itd, a my....wlasnie, co my mamy?

    Pozdrawiam - XXX