  • 1. Data: 2011-01-08 18:22:59
    Temat: Re: (fuw) Re: UE - ten sam VAT?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > I warunek ten sam co poprzednio: *DO LIMITU* wolno prowadzić sprzedaż
    > "konsumencką"[1]

    > [1] - formalnie powinno być "osobom fizycznym nie prowadzącym działalności
    > gospodarczej i rolnikom ryczałtowym"

    To osoba prowadząca działalność nie może dokonać "zakupu
    konsumenckiego"?

    MJ

  • 2. Data: 2011-01-08 18:59:04
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > To osoba prowadząca działalność nie może dokonać "zakupu
    > konsumenckiego"?

    Pewnie, ze moze. Chyba majac warsztat samochodowy zakupow ze spozywczaka
    na fakture nie bierzesz, nie?
    Przy czym nie powinny byc one zwiazane bezposrednio z ich dzialalnoscia.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-01-10 23:07:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, Michal Jankowski wrote:

    > To osoba prowadząca działalność nie może dokonać "zakupu
    > konsumenckiego"?

    Ta osoba może, ale nie *jako* "prowadząca działalność".
    Sprawdziłem w ustawie czy czasem nie zapisali inaczej - nie zapisali.
    Trzeba czytać razem: "osoba prowadząca DG". (lub odpowienio "nie
    prowadząca").
    Najwyraźniej podczas kupowania "konsumenckiego" nie prowadzi się DG,
    cbdw :), a to co wydaje Ci się dziwne to fakt zmienności traktowania
    "osoby".
    Może jakiś prawnik zechce wywieść (w oparciu o "zasady prawne") czy
    wynika to z definicji podatnika, która jest powiązana z "czynnościami"
    (można być podatnikiem z czynności A nie być z B), przypuszczam że
    tak (i mam do sprawdzenia "problem drzewa u przedsiębiorcy").

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-01-11 09:23:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Najwyraźniej podczas kupowania "konsumenckiego" nie prowadzi się DG,
    > cbdw :), a to co wydaje Ci się dziwne to fakt zmienności traktowania

    Ja tylko zwracam uwagę, że próba doprecyzowania (na potrzeby grupy, bo
    na potrzeby sądu czy innego urzędu może być inaczej 8-) ) co to znaczy
    "sprzedaż konsumencka" prowadzi na manowce...

    MJ