  • 1. Data: 2011-01-08 13:12:26
    Temat: Re: Oryginał/Kopia na fakturach już niepotrzebne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-08 10:27, tomek pisze:
    > Od 1/1/2011 MF uchylił par. 19 pkt 2 rozporządzenia fakturowego
    > - wynikało by z tego, że wystarczy teraz wydrukować dwa razy ten sam
    > egzemplarz faktury bez zabawy w oryginalne oryginały i oryginalne kopie.
    >
    > Czy ktoś widzi tu ktoś jakiś haczyk, czy faktycznie rozsądek w końcu
    > wziął górę?

    Rzeczywiście.

    "Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz
    "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA"."

    już nie obowiązuje.

    Taka zmiana i cisza?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2011-01-08 13:17:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-08 14:12, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > "Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz
    > "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA"."

    Tutaj to potwierdzają

    http://porachunkipodatkowe.blogspot.com/2010/10/fakt
    ury-nie-musza-juz-zawierac.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-09 09:02:06
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-08 14:17, Liwiusz pisze:
    > Tutaj to potwierdzają
    > http://porachunkipodatkowe.blogspot.com/2010/10/fakt
    ury-nie-musza-juz-zawierac.html

    He, właśnie sprawdziłem w swoim programie księgowym
    po najnowszej aktualizacji - nie ma już ORYGINAŁ/KOPIA.
    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2011-01-09 09:06:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.01.2011 14:12, Liwiusz pisze:

    > Taka zmiana i cisza?

    No właśnie... Jaka zmiana? Jak dla mnie kosmetyczna i bez większego
    znaczenia. Co przeoczyłem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 5. Data: 2011-01-09 09:09:15
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    > No właśnie... Jaka zmiana? Jak dla mnie kosmetyczna i bez większego
    > znaczenia. Co przeoczyłem?

    Ja troszkę nie rozumiem sytuacji faktur papierowych:
    "Umowa upoważniająca do wystawiania faktur, faktur korygujących i
    duplikatów
    - w imieniu i na rachunek dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy
    musi zawierać postanowienia, że nabywca będzie przedstawiał drugiej
    stronie umowy oryginał i kopię faktury do jej akceptacji w formie
    podpisu, z tym że termin przedstawienia do akceptacji oryginału faktury
    ma tak być określony w umowie, aby było możliwe dokonanie terminowego
    rozliczenia podatku przez dokonującego dostawy towarów lub świadczącego
    usługi; kopia faktury pozostaje u dokonującego dostawy towarów lub
    świadczącego usługi."

    Czy to oznacza, że fakturę papierową musi podpisać odbiorca?

    --
    grzegorz

  • 6. Data: 2011-01-09 09:14:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

    > Czy to oznacza, że fakturę papierową musi podpisać odbiorca?

    Ale to dotyczy przypadków wystawiania przez nabywcę
    (dla siebie w imieniu dostawcy)

  • 7. Data: 2011-01-09 09:20:50
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-09 10:14, cef pisze:

    > Ale to dotyczy przypadków wystawiania przez nabywcę
    > (dla siebie w imieniu dostawcy)

    Acha, czyli w przypadku gdy umówię się z dostawcą,
    że sam sobie będę wystawiać jego faktury, a jemu dam kopię?

    Przy standardowym wystawianiu nic się nie zmienia oprócz
    zapisu ORYGINAŁ/KOPIA?

    --
    grzegorz

  • 8. Data: 2011-01-09 12:02:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 10:20, grzegorz wrote:

    > Acha, czyli w przypadku gdy umówię się z dostawcą,
    > że sam sobie będę wystawiać jego faktury, a jemu dam kopię?
    >
    > Przy standardowym wystawianiu nic się nie zmienia oprócz
    > zapisu ORYGINAŁ/KOPIA?

    Tak dla ścisłości - te napisy mogą dalej być, ale nie muszą.
    Osobiście się zastanawiam, czy ich nieumieszczanie jest bezpieczne, bo
    przepisy dalej posługują się pojęciem oryginału i kopii i jeśliby
    praktyka poszła w kierunku tego że to podatnik ma udowodnić czy dany
    egzemplarz jest oryginałem czy kopią, to może być ciekawie.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2011-01-09 12:16:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

> [...]
    > praktyka poszła w kierunku tego że to podatnik ma udowodnić czy dany
    > egzemplarz jest oryginałem czy kopią, to może być ciekawie.

    No właśnie. W wielu miejscach pozostało w tekście tej ustawy
    (i w innych ustawach pewnie też) pojęcie oryginał/kopia i też jestem ciekaw
    co to będzie jak gdzieś ktoś rozliczy np dotację jak nie będzie mógł
    przedstawić oryginału. Będą korekty wystawiać dopisując słowo "oryginał"?

  • 10. Data: 2011-01-09 14:48:23
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-09 13:02, tomek pisze:
> [...]
    > praktyka poszła w kierunku tego że to podatnik ma udowodnić czy dany
    > egzemplarz jest oryginałem czy kopią, to może być ciekawie.

    Zdaje się, że napisy nie są zamieszczane w przypadku
    faktur generowanych i dostarczanych w postaci elektronicznej,
    natomiast w przypadku faktur papierowych może lepiej je zostawić...

    --
    grzegorz