  • 1. Data: 2002-05-11 16:31:04
    Temat: handel używanymi samochodami
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    Uprzejmie Prosze osoby kt. spotkaly sie z tym problem o odpowiedz .

    Osoba prowdzaca handel uzywanymi samochodami na KPiR

    1.Kupuje samochod osobowy na fakture vat , sprzedajac ten samochod zgodnie z
    art 67 ust.2 p.9 rozporzadzenia MF z 22-03-2002 placi vat tylko od roznicy
    miedzy cena zapkupu a cena sprzedazy czyli od zysku , z dalszej czesici vat
    jest zwolniona , -- pytanie czy moze odliczyc czesc vat -u naliczonego
    przy zakupie , czy w ogole nie odlicza vat-u naliczonego ?
    2.Kupuje samochod cieżarowy od osoby prywatnej na umowe sprzedazy ( bez
    vat-u) czy sprzedajac ten samochod dalej osobie prywatnej należy wystawic FA
    vat ?

    dziekuje
    kazik

  • 2. Data: 2002-05-11 23:07:30
    Temat: Re: handel używanymi samochodami
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 May 2002, kazimierz wrote:

    >+ Uprzejmie Prosze osoby kt. spotkaly sie z tym problem o odpowiedz .
    >+
    >+ Osoba prowdzaca handel uzywanymi samochodami na KPiR
    [...1 odpuszczam...]
    >+ 2.Kupuje samochod cieżarowy od osoby prywatnej na umowe sprzedazy ( bez
    >+ vat-u) czy sprzedajac ten samochod dalej osobie prywatnej należy wystawic FA
    >+ vat ?

    Jeśli był używany u ciebie to zgodnie z ust.o VAT nie naliczasz.
    Dyskusja nt. "czy to spowoduje konieczność rozliczania struktury
    sprzedaży" była niedawno.
    "Uzywany" w ustawie znaczy "pół roku" (dla większości "rzeczy").
    I (nie chce mi się już sprawdzać :]) AFAIR inaczej jest zdefiniowane
    pojęcie "używany" przy zakupie (np. do celów amortyzacji - liczy się
    *cały łączny* czas używania) a inaczej przy sprzedaży (liczy się
    czas używania *u ciebie*).
    Skoro osobie prywatnej - to rozumiem że VATu nie "potrzebuje" :]
    więc należy z pół roku "potrzymać na stanie" (pamiętając później
    że zamortyzowana część może przyczynić się do podwyższenia
    przychodu ze sprzedaży...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-12 06:12:41
    Temat: Re: handel używanymi dla Gotfryda
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    chodzi tu o handel samochodami a nie o uzytkowanie przez nabywce, wiec te 6
    m-c nie gra tu zadnej roli
    kazik

  • 4. Data: 2002-05-12 20:27:58
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik kazimierz <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abjgs4$8vj$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > jest zwolniona , -- pytanie czy moze odliczyc czesc vat -u naliczonego
    > przy zakupie , czy w ogole nie odlicza vat-u naliczonego ?

    VAT naliczony rozliczasz zgodnie z art. 20 ustawy - tj. stosujesz tzw.
    wskaźnik struktury (udział sprzedaży opodatkowanej w sprzedaży ogółem)
    --------
    > 2.Kupuje samochod cieżarowy od osoby prywatnej na umowe sprzedazy ( bez
    > vat-u) czy sprzedajac ten samochod dalej osobie prywatnej należy wystawic
    FA
    > vat ?
    ------
    Jeżeli jego ładownośc przekracza 500 kg niestety tak (stawka VAT 22%)

    Orka