    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: handel używanymi samochodami
    Date: Sun, 12 May 2002 01:07:30 +0200

    On Sat, 11 May 2002, kazimierz wrote:

    >+ Uprzejmie Prosze osoby kt. spotkaly sie z tym problem o odpowiedz .
    >+
    >+ Osoba prowdzaca handel uzywanymi samochodami na KPiR
    [...1 odpuszczam...]
    >+ 2.Kupuje samochod cieżarowy od osoby prywatnej na umowe sprzedazy ( bez
    >+ vat-u) czy sprzedajac ten samochod dalej osobie prywatnej należy wystawic FA
    >+ vat ?

    Jeśli był używany u ciebie to zgodnie z ust.o VAT nie naliczasz.
    Dyskusja nt. "czy to spowoduje konieczność rozliczania struktury
    sprzedaży" była niedawno.
    "Uzywany" w ustawie znaczy "pół roku" (dla większości "rzeczy").
    I (nie chce mi się już sprawdzać :]) AFAIR inaczej jest zdefiniowane
    pojęcie "używany" przy zakupie (np. do celów amortyzacji - liczy się
    *cały łączny* czas używania) a inaczej przy sprzedaży (liczy się
    czas używania *u ciebie*).
    Skoro osobie prywatnej - to rozumiem że VATu nie "potrzebuje" :]
    więc należy z pół roku "potrzymać na stanie" (pamiętając później
    że zamortyzowana część może przyczynić się do podwyższenia
    przychodu ze sprzedaży...)

    Pozdrowienia, Gotfryd