  • 1. Data: 2003-03-04 12:12:11
    Temat: ile dodatkowo na etacie by nie placic ZUS?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Mam taką sytuację:
    - wspólnik dostaje pensje 780 zł brutto za pół etatu jako ochronę przed ZUS
    u zaprzyjaźnionej firmy. Ale od 1.01.2003 minimalna kwota to 800 zł brutto.
    Czyli teoretycznie wystarczy chyba, by "złapał" gdzieś fragment etatu z
    płacą... 20 zł brutto?
    Ale czy to tak można?
    1. Czy łączenie wypłat z etatu pozwala ochronić się we własnej firmie przez
    ZUS
    2. Czy można zarabiać 20 zł? Jak wtedy kształtują się składki na ZUS od
    takiej kwoty? ;-)

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2003-03-04 12:37:44
    Temat: Re: ile dodatkowo na etacie by nie placic ZUS?
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    brutto.
    > Czyli teoretycznie wystarczy chyba, by "złapał" gdzieś fragment etatu z
    oczywiście że można - tylko nie rozumien po co tak kombinować
    prościej jest podnieść pensję o 20 zeta

    > 1. Czy łączenie wypłat z etatu pozwala ochronić się we własnej firmie
    przez
    > ZUS

    tak
    > 2. Czy można zarabiać 20 zł? Jak wtedy kształtują się składki na ZUS od
    > takiej kwoty? ;-)

    też można

  • 3. Data: 2003-03-04 13:04:09
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Biedrona" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ZUS
    > brutto.
    > oczywiście że można - tylko nie rozumien po co tak kombinować

    Niestety, tak się ułożyło, że ta opcja nie jest dostępna ;-)
    Tak więc jeszcze prośba: jak kształtują się składki od 20 zł pensji? ;-)

    Kuba

  • 4. Data: 2003-03-04 13:42:55
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    > Niestety, tak się ułożyło, że ta opcja nie jest dostępna ;-)
    > Tak więc jeszcze prośba: jak kształtują się składki od 20 zł pensji? ;-)
    >
    > Kuba

    tak samo jak od 780 zeta

  • 5. Data: 2003-03-04 17:30:07
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    > tak samo jak od 780 zeta

    chyba nie?...
    w końcu jest kwota wolna od podatku, koszta uzyskania przychodu, więc kwoty
    20 zł na same podatki z odliczeniami nie wystarczy...
    Ale może ktoś ma sugestie ile w takim razie jest netto z części etatu "za 20
    zł brutto"?

    Kuba

  • 6. Data: 2003-03-04 21:02:28
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    > Niestety, tak się ułożyło, że ta opcja nie jest dostępna ;-)
    > Tak więc jeszcze prośba: jak kształtują się składki od 20 zł pensji? ;-)

    Jak to przeczytałem, to go (tego pracownika) oczyma wyobraźni zobaczyłem
    ;)
    Biedaczek pracuje na 1/40 etatu czyli 24 minuty co drugi dzień.
    Nie może dłużej, bo dojeżdza z Przemyśla do Szczecina i razkład jazdy
    pocągów pozwala tylko na taki wymiar czasu pracy.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2003-03-04 21:34:11
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie może dłużej, bo dojeżdza z Przemyśla do Szczecina i razkład jazdy
    > pocągów pozwala tylko na taki wymiar czasu pracy.

    Zlituj sie nad gościem :) niech jeździ raz na tydzień, bo na bilety będzie
    musiał pożyczyć :-)
    pawełJ

  • 8. Data: 2003-03-05 12:22:29
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

> [...]
    > 20 zł na same podatki z odliczeniami nie wystarczy...
    > Ale może ktoś ma sugestie ile w takim razie jest netto z części etatu "za

    w temacie pisałeś o składkach zus-owskich
    a tu zaczynasz mówić o podatku
    jeśli chcesz dalej brnąć w tą paranoje
    to na ręke dostanie kwotę pomniejszoną o 18,71 %

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-03-06 22:12:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 4 Mar 2003 14:04:09 +0100), "XYZ"
    <x...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >Niestety, tak się ułożyło, że ta opcja nie jest dostępna ;-)

    To niech im dopłaci te 20zł czy na przykład 50zł. I tak taniej.

    >Tak więc jeszcze prośba: jak kształtują się składki od 20 zł pensji? ;-)

    MSZ Nie przejdzie coś takiego. ZTCW to musi to być jedno miejsce, a
    nie składane, ale może się mylę.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/