  • 1. Data: 2010-04-14 09:18:10
    Temat: imi i nazwisko jako nazwa firmy?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    witam,
    czy mogę założyć działalność, któa będzie się nazywać np. mietek kowalski?
    wiem, że w przypadku działalności jednoosobowej w nazwie musi być imię i
    nazwisko, ale czy może to być tylko imie i nazwisko?
    jak księgować f-ry wystawione na taką firmę, mam dowolność w sensie co na
    osobę prywatną a co nie, przecież nip też będzie ten sam? :)
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-04-14 09:22:06
    Temat: Re: imi i nazwisko jako nazwa firmy?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-14 11:18, Micha? pisze:
    > witam,
    > czy mog? za?o?y? dzia?alno??, kt?a b?dzie si? nazywa? np. mietek kowalski?

    Możesz. A jeszcze bardziej możesz, a wręcz powinieneś, skonfigurować
    właściwie czytnik, żeby nie robił kaszany z polskich znaków.

    > wiem, ?e w przypadku dzia?alno?ci jednoosobowej w nazwie musi by? imi? i
    > nazwisko, ale czy mo?e to by? tylko imie i nazwisko?

    Firmą osoby fizycznej prowadzącej działalność jest właśnie imię i
    nazwisko + dobrowolna nazwa słowna.

    Tylko stosowanie braku dobrowolnej nazwy słownej będzie generowało masę
    problemów przy kontaktach z mniej douczoną częścią społeczeństwa. Jest
    też niezbyt miłe dla niekasowców, którzy niestety będą musieli zaliczać
    to do sprzedaży osobom fizycznym, albo brać dupochrony-oświadczenia, że
    to na cele działalności.

    > jak ksi?gowa? f-ry wystawione na tak? firm?, mam dowolno?? w sensie co na
    > osob? prywatn? a co nie, przecie? nip te? b?dzie ten sam? :)

    No właśnie... Dlatego jest to niezalecane, bo wymaga dodatkowego
    zamieszania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-04-14 09:29:20
    Od: <s...@a...pl>

    > czy mogę założyć działalność, któa będzie się nazywać np. mietek kowalski?
    > wiem, że w przypadku działalności jednoosobowej w nazwie musi być imię i
    > nazwisko, ale czy może to być tylko imie i nazwisko?

    Wydaje mi się, że nie za bardzo. Jak chcesz użyć zdrobnienia to raczej pozostaje
    ci "Mietek" Mieczysław Kowalski. Jak chcesz najprosciej to Mieczysław Kowalski.

  • 4. Data: 2010-04-16 11:02:30
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że nie za bardzo. Jak chcesz użyć zdrobnienia to raczej
    > pozostaje ci "Mietek" Mieczysław Kowalski. Jak chcesz najprosciej to
    > Mieczysław Kowalski.

    albo jak u bokserów Mieczysław "Mietek" Kowalski:-)

    --=olo=--