  • 1. Data: 2003-03-03 09:15:56
    Temat: jak ja mam wypelnic PIT 37 ?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Mam powiedzmy okolo 6 tys zl zaplaconego podatku. Jestem w trakcie duzej
    ulgi budowlanej. Do odliczenia jakies 100 000 zl. Jak rozumiem US moze
    mi zwrocic maksymalnie 6 tys zl, a reszte przez nastepne 3 lata, ale jak
    ja to mam wykazac na PIT37 ?

  • 2. Data: 2003-03-03 10:50:32
    Temat: Odp: jak ja mam wypelnic PIT 37 ?
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...
> [...]
    > ulgi budowlanej. Do odliczenia jakies 100 000 zl. Jak rozumiem US moze
    > mi zwrocic maksymalnie 6 tys zl, a reszte przez nastepne 3 lata, ale jak

    Wez z US formularz PIT D ;-)
    B.

  • 3. Data: 2003-03-03 11:01:20
    Temat: Re: Odp: jak ja mam wypelnic PIT 37 ?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Wez z US formularz PIT D ;-)

    Nie rob ze mnie blondynki ;) Cale to pytanie przez to, ze program
    PITY2002 traktuje ta sytuacje chyba jako blad ...

  • 4. Data: 2003-03-03 11:48:21
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

> [...]
    > ulgi budowlanej. Do odliczenia jakies 100 000 zl. Jak rozumiem US moze
    > mi zwrocic maksymalnie 6 tys zl, a reszte przez nastepne 3 lata, ale jak

    A nie jest tak, ze wpisujesz 100 000 w PIT D, a potem powinnes 19% z 100
    000, ale poniewaz tyle do zwrotu nie mozesz wpisac wpisujesz recznie (siłowo
    w stosunku do kompa ,-) tyle ile mozesz? Wprawdzie program sobie powinien
    dawac rade z takimi przypadkami, ale moze jakies niedopatrzenie autora....
    Mam taka zasade jak robie komputerowy PIT - sprawdzam jeden program drugim.
    B.

  • 5. Data: 2003-03-03 12:31:32
    Temat: Re: jak ja mam wypelnic PIT 37 ?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
> [...]
    > ulgi budowlanej. Do odliczenia jakies 100 000 zl. Jak rozumiem US moze
    > mi zwrocic maksymalnie 6 tys zl, a reszte przez nastepne 3 lata, ale jak

    Kiedy zacząłeś? Przed 2002 rokiem? korzystasz ze starej ulgi czy z nowej
    (tej odsetkowej)

  • 6. Data: 2003-03-03 12:38:35
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Nie rob ze mnie blondynki ;) Cale to pytanie przez to, ze program
    > PITY2002 traktuje ta sytuacje chyba jako blad ...

    Wszystko jest OK tylko glupio się wypełnia

  • 7. Data: 2003-03-03 14:09:13
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Kiedy zacząłeś? Przed 2002 rokiem? korzystasz ze starej ulgi czy z nowej
    > (tej odsetkowej)

    To jest stara ulga. Zaczalem w 2000 roku. Ale tak naprawde ruszylem z
    tym dopiero w zeszlym.

  • 8. Data: 2003-03-03 14:37:18
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > To jest stara ulga. Zaczalem w 2000 roku. Ale tak naprawde ruszylem z
    > tym dopiero w zeszlym.

    No to już ci mówię.

    Rok 2000 zaczynasz tak
    PIT-D (wtedy jeszcze z numerkiem 9 )
    Będę podawał numery pol z tego starego pit-d (a w nawiasach z nowego)

    poz 66 (teraz 71) - limit 29260
    poz 67 (72) - limit wykorzystany w latach ubiegłych 0 (no bo zacząłeś)
    poz 68 (73)- limit przysługujący w 2000 29260 (to różnica z dwóch
    poprzednich)
    poz 71(76) - kwota wydatków np. 100000
    poz 77 (81) - 19% ze 100000 czyli 19000

    poz 98 - to samo 19000

    teraz pit 37 (1) za 2000 rok

    poz 117 19000
    poz 118 - twój podatek niech bedzie 6000
    poz 119 - pozostało do odliczenia 13000

    teraz rok 2001

    PIT-D

    poz 66 30590 zł (limit wzrósł)
    poz 67 - limit odliczeń wykorzystany w latach 92-2000 UWAGA! wpisujesz 19000
    poz 68 - różnica 30590 - 19000
    poz 72 - kwota poniesionych wydatków w roku bieżącym jak nic nie robiłeś to
    0, a jak tak to kwota

    poz 97 - odliczenia, które nie znalazły pokrycia w 2000: 13000 (to
    przepisujesz z pit-37 z roku wcześniej)

    poz 100 to już łatwo wyliczyć, albo wyjdzie 13000, albo ciut więcej jeżeli w
    2001 roku coś wydałeś
    i to przenosisz do pit-37

    rok 2002

    analogicznie

    pamiętaj tylko jedno poz 72 zawsze 19000.

    ten opis "limit wykorzystany w latach 1992-2002"
    pkt b: odliczonych od podatku w latach 1997-2001

    jest strasznie mylący.
    Interpretacja jest taka:
    odliczyłeś 19000, z czego 13000 nie znalazło pokrycia
    a nie, że odliczyłeś tylko 6000.

    Mam nadzieję, że jasne

  • 9. Data: 2003-03-03 14:39:26
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > ulgi budowlanej. Do odliczenia jakies 100 000 zl. Jak rozumiem US moze
    > mi zwrocic maksymalnie 6 tys zl, a reszte przez nastepne 3 lata, ale jak

    No to teraz ja mam pytanie.
    tylko przez nastepne 3 lata, czy aż do całkowitego odliczenia?

    Przypominam chodzi o starą ulgę budowlaną sprzed 2002 roku.

  • 10. Data: 2003-03-03 14:51:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 03-03-2003 15:39, Użytkownik KK napisał:

    > No to teraz ja mam pytanie.
    > tylko przez nastepne 3 lata, czy aż do całkowitego odliczenia?
    >
    > Przypominam chodzi o starą ulgę budowlaną sprzed 2002 roku.

    Odliczać mozna az do całkowitego wykorzystania ulgi.
    4-letnik limit dotyczy PONOSZENIA wydatków a nie ich odliczania.
    Niestety, wiele osób tak to wlasnie rozumie. Sama mam znajomych którzy
    strasznie sie martwili że nie starczy im w ciągu 4 lat podatku żeby ulge
    odzyskac i reszta przepadnie.
    Otóż nie przepada - inaczej mielibyśmy do czynienia z faworyzowaniem
    lepiej zarabiających - płacących wieksze podatki.
    Nic z tych rzeczy, zresztą na takie dictum RPO chyba by zareagował.

    Masz 4 lata na ponoszenie wydatków które możesz odliczyć - tzn. zacząłeś
    budowę w 2001 - kwota do odliczenia będzie rosnąc w wmiare postępu
    budowy i kolejnych wydatków do roku 2004 włacznie. Potem możesz dalej
    odliczać to co już wykazałes, ale żadnych mowych wydatków nie możesz do
    kwoty odliczenia dodać. Jeżeli nie zdązysz skończyć budowy w 4 lata,
    resztę finansujesz juz w całości z własnej kieszeni.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl