    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak ja mam wypelnic PIT 37 ?
    Date: Mon, 03 Mar 2003 15:51:25 +0100

    Dnia 03-03-2003 15:39, Użytkownik KK napisał:

    > No to teraz ja mam pytanie.
    > tylko przez nastepne 3 lata, czy aż do całkowitego odliczenia?
    >
    > Przypominam chodzi o starą ulgę budowlaną sprzed 2002 roku.

    Odliczać mozna az do całkowitego wykorzystania ulgi.
    4-letnik limit dotyczy PONOSZENIA wydatków a nie ich odliczania.
    Niestety, wiele osób tak to wlasnie rozumie. Sama mam znajomych którzy
    strasznie sie martwili że nie starczy im w ciągu 4 lat podatku żeby ulge
    odzyskac i reszta przepadnie.
    Otóż nie przepada - inaczej mielibyśmy do czynienia z faworyzowaniem
    lepiej zarabiających - płacących wieksze podatki.
    Nic z tych rzeczy, zresztą na takie dictum RPO chyba by zareagował.

    Masz 4 lata na ponoszenie wydatków które możesz odliczyć - tzn. zacząłeś
    budowę w 2001 - kwota do odliczenia będzie rosnąc w wmiare postępu
    budowy i kolejnych wydatków do roku 2004 włacznie. Potem możesz dalej
    odliczać to co już wykazałes, ale żadnych mowych wydatków nie możesz do
    kwoty odliczenia dodać. Jeżeli nie zdązysz skończyć budowy w 4 lata,
    resztę finansujesz juz w całości z własnej kieszeni.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl