  • 11. Data: 2005-06-11 05:35:18
    Temat: Re: jak sprawdzic klienta ?
    Od: "Jarek" <k...@k...com>

    Witam.

    > Taka mała kryptoreklama. Pobierz sobie z adresu
    > http://republika.pl/roberttomasik/pliki/Dekoder.zip
    > napisany przeze mnie dekoder. Przy okazji dowiesz się skąd są firmy.
    > Darmowy i w znanych mi wypadkach dawał właściwe odpowiedzi na postawione
    > pytania.
    Też nie jest doskonały, swojego NIP nie mogę sprawdzić.
    Podać NIP w programie trzeba w postaci xxx-xxx-xx-xx a ja mam NIP w postaci
    xxx-xx-xx-xxx i tu się program wykłada.

    Jarek

  • 12. Data: 2005-06-11 09:18:14
    Od: maHo <m...@p...net>

    Jarek wrote:
    > Witam.

    > Też nie jest doskonały, swojego NIP nie mogę sprawdzić.
    > Podać NIP w programie trzeba w postaci xxx-xxx-xx-xx a ja mam NIP w postaci
    > xxx-xx-xx-xxx i tu się program wykłada.

    - Przepraszam czy to numer 444 44 44?
    - Nie, to numer 44 444 44
    - A to przepraszam
    - Nie szkodzi, i tak musiałem wstać bo telefon dzwonił :)

    sorry, nie mogłem się powstrzymać :>

    pozdrav

    maHo

  • 13. Data: 2005-06-11 11:20:23
    Od: "Jarek" <k...@k...com>

    Witam.

    - Przepraszam czy to numer 444 44 44?
    - Nie, to numer 44 444 44
    - A to przepraszam
    - Nie szkodzi, i tak musiałem wstać bo telefon dzwonił :)

    sorry, nie mogłem się powstrzymać :>

    Rozumiem aluzje, ale widać dla w/w programu jest to różnica.

    Jarek

  • 14. Data: 2005-06-11 13:44:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > sorry, nie mogłem się powstrzymać :>
    > Rozumiem aluzje, ale widać dla w/w programu jest to różnica.

    Nie ma żadnej różnicy. Wpisz tak, jak wymaga program. NIP ###-###-##-##
    to ten sam NIP, co ##-###-###-##, czy zgoła ##########. Liczą się
    cyferki. Nie pisałem, że program jest doskonały. Zrobiłem go wiele lat
    temu dla siebie i kilku "wtajemniczonych". Potem rozwijałem raczej o
    inne numerki, bo to mi jest potrzebne, niż możliwości wpisywania w
    dowolnej formie, bo ja wiem, że to wszystko jedno. Zresztą później
    popowstawało wiele podobnych programów. Gdy ja pierwszy raz taki moduł
    robiłem gdzieś w 1997 roku, to było jakieś tam novum i wielu oszustów
    kredytowych poszło przy jego pomocy siedzieć. Teraz, to już wiedza jest
    dość powszechna, a podobnych programów, czy stron multum.

    Nie chciało mi się sprawdzać, który w sieci kalkulator nie daje błędów i
    dla tego podałem adres tego mojego. Pewnie inne też są dobre, a może i
    lepsze i inaczej kreseczki w nich wstawiać można - nie neguję tego. Tego
    mojego jestem w miarę pewien co do rezultatów, bo moduł NIP-u powstał w
    1997 roku i od tego czasu wszelkie błędy raczej pousuwałem. Zresztą już
    dokładnie nie pamiętam bo kodu w tym module nie zmieniałem pewnie z 5
    lat.

  • 15. Data: 2005-06-11 21:20:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jun 2005, Robert Tomasik wrote:

    >+ Taka mała kryptoreklama.

    Thx :)

    >+ napisany przeze mnie dekoder. Przy okazji dowiesz się skąd są firmy.

    Jak rozumiem rozpoznajesz NIP wg miejsca NADANIA ?
    W większości przypadków będzie to dobre :) ale... inteligentny
    oszust pewnie się już kilka razy przeprowadził i jawny wpis
    w EDG ma w innej gminie, zaś US nie poda numeru na podstawie
    NIPu powołując się na tajemnicę skarbową :(
    IMO jest to nielogiczne zaniedbanie ustawodawcy, no ale tak
    jest :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-06-12 20:18:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak rozumiem rozpoznajesz NIP wg miejsca NADANIA ?

    Tak. Innego wyjścia nie ma. W wypadku spółek prawa handlowego czy
    cywilnej warto porównać "miejsce" z NIP-u z Miejscem z REGON-u. Powinny
    być zbieżne. {Przy osobie fizycznej nie ma to oczywiście sensu)

  • 17. Data: 2005-06-13 08:14:09
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/11/2005 1:38 AM, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Przy okazji dowiesz się skąd są firmy.

    Ciekawe? A nr NIPu miał być rzekomo nieznaczący?

    --
    gefragt

  • 18. Data: 2005-06-13 22:37:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:d8jfi6$4sq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ciekawe? A nr NIPu miał być rzekomo nieznaczący?

    Ale pierwsze cyferki przyporządkowują urząd go nadający.

  • 19. Data: 2005-06-14 06:40:27
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/14/2005 12:37 AM, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:d8jfi6$4sq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale pierwsze cyferki przyporządkowują urząd go nadający.

    No właśnie

    --
    gefragt