  • 1. Data: 2005-06-10 11:33:53
    Temat: us
    Od: "mch" <e...@h...com>

    czy urzad skarbowy ma jakies uzasadniajace prawo do zmuszania podatnika do
    przyniesienia mu pitu w celu rozliczenia rocznego, jesli takowy pit zostal
    dostarczony przez pracodawce>?
    prosze kogos o wyjasnienie jesli na tym sie zna!!!!!!!!!!!!!
    us stanowi ze pit zagubil!!! ze go nie ma !!!!!!!!!!
    a jak to mozliwe???????????????

  • 2. Data: 2005-06-10 12:26:09
    Temat: Re: us
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mch wrote:
> [...]
    > prosze kogos o wyjasnienie jesli na tym sie zna!!!!!!!!!!!!!
    > us stanowi ze pit zagubil!!! ze go nie ma !!!!!!!!!!

    szczerze mówiąc, nie widziałem paragrafów, które by mówiły o tym wprost,
    ale mogłem przegapić, bo pod tym kontem nigdy się nie zastanawiałem.
    W sumie pit z zakładu pracy jak cię rozliczał to powinieneś mieć.
    Więc wrzuć w kopertę i wyślij im ksero.
    Tak chyba można to najszybciej załatwić.
    Jak się bedziesz upierał, to zrobią ci kontrolę i wtedy nie dość, że
    będziesz musiał przynieść, to na dodatek osobiście i zajmie ci to
    znaczenie więcej czasu, nerwów i pieniędzy.

  • 3. Data: 2005-06-10 12:58:24
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > us stanowi ze pit zagubil!!! ze go nie ma !!!!!!!!!!
    > a jak to mozliwe???????????????

    Normalnie - kawa sie wylała i papier zrobił sie zupełnie
    nieczylelny. Trafił więc do kosza z wieloma innymi mu podobnymi.
    Teraz wzywają podatnika udając niemca, że to nie oni, nie ich wina
    i łaskawie przymkną oko na opóźnienie jeśli podatnik w zębach
    doniesie kopię pita ....

    ... a co, jeśli jej, k*wa, nie posiada ??!! Jemu przecież też sie mogła
    kawa wylać !!!!

  • 4. Data: 2005-06-10 13:18:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bozoo wrote:

> [...]
    > doniesie kopię pita ....
    >

    > .... a co, jeśli jej, k*wa, nie posiada ??!! Jemu przecież też sie mogła

    to niech idzie do US i poprosi o kopie.

  • 5. Data: 2005-06-13 07:53:57
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > to niech idzie do US i poprosi o kopie.

    Ale przecież US był pierwszy - tzn. oni też go nie posiadają.

  • 6. Data: 2005-06-17 18:48:26
    Od: <k...@n...pl>

    Z każdej sytuacji są dwa wyjścia - jeśli rozliczał pracodawca to on ma
    obowiązek posiadania również kopii -jako ślad dla US potwierdzony zresztą
    przez kancelarie US,że rozliczył pracownika o ile pamiętam jest to PIT 40A
    (pracodawca rozlicza podatek dochodowy - zeznanie)na wniosek pracownika.Nie
    widzę problemu - głowa do góry - zrobić dwie kserokopie ,jedną zdać a na
    drugiej potwierdzić w kancelarii i po problemiez pozdrowieniami Aśka.