  • 1. Data: 2004-07-26 12:53:51
    Temat: jak zaczac?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    mam zamiar otworzyc firme , ktora bedzie sie zajmowala prowadzeniem portalu
    internetowego?
    i teraz pytania

    warto to rejestrować jako firme?
    czy musze sie rozliczac z vatu?(np. na sprzedane reklamy w serwisie)

  • 2. Data: 2004-07-27 07:33:13
    Temat: Re: jak zaczac?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    zasit pisze:

    > mam zamiar otworzyc firme ,

    firma to nazwa, pod jaka podmiot prowadzi Dzialalnosc gospodarcza..

    > ktora bedzie sie zajmowala prowadzeniem
    > portalu internetowego?
    > i teraz pytania

    Nazwa ?

    > warto to rejestrować jako firme?

    Co ?

    > czy musze sie rozliczac z vatu?(np. na sprzedane reklamy w serwisie)

    www.wrozka.pl

    Albo duzo wiecej danych...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-29 17:41:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jul 2004, zasit wrote:
    [...]
    >+ warto to rejestrować jako firme?

    Nim się oburzysz na Bogusia: przełknij myśl, ża jak chcesz "na poważnie"
    zabrać się do rzeczy i jedną z części tej "rzeczy" ma być czytanie
    grup dyskusyjnych - to tak z 2000...3000 postów poczytać na początek
    nie zawadzi. Nie dlatego że "odpowiedzi już były" - dlatego że na
    początek masz problem ze sformułowaniem pytania :) i nie wiesz
    o co pytać :)
    Przepisy są rygorystyczne i co poniektóre słowa mają określone znaczenie.
    Rejestrujesz działalność - i podajesz w rejestracji ileś danych; jedną
    z nich jest "firma", inną na przykład "adres" :)

    >+ czy musze sie rozliczac z vatu?(np. na sprzedane reklamy w serwisie)

    Ścisła odpowiedź jest taka: czynności *wykluczających* możliwość
    *jakiegokolwiek* zwolnienia z VAT jest względnie mało. Nie sądzę
    żeby sprzedaż jednej reklamy o małej wartości miała być powodem
    "wylotu ze zwolnienia". Ale *ty* musisz wiedzieć z *którego*
    zwolnienia z VAT chcesz skorzystać ! Bo jak z kwotowego, to
    masz ledwie 20 000 zł obrotu (sprzedaży) do dyspozycji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-29 18:32:13
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > firma to nazwa, pod jaka podmiot prowadzi Dzialalnosc gospodarcza..

    wyobraz sobie, ze slowa maja wiele znaczen, a Ty przytoczyles najmniej
    znane i udajes pawiana :P hehe

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-07-29 20:29:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, bd wrote:

> [...]
    >+
    >+ wyobraz sobie, ze slowa maja wiele znaczen, a Ty przytoczyles najmniej

    Tyle, że jest problem: w niektórych kontekstach niektóre słowa
    mają *prawnie ważne* znaczenie. Określone w ustawie - i w tym
    kontekście znaczą DOKŁADNIE to co znaczą.
    Dajmy na to - w przenośni możesz sobie pisać "hotel pod gołym
    niebem". Ale użycie słowa "hotel" wobec oferowanej usługi
    noclegowej pociąga za sobą cały stosik konsekwencji - niektóre
    mogą być kosztowne :]

    I dla jasności: znaczenie słowa "firma" nasz szanowny Sejm
    określił w dziale III Kodeksu Cywilnego, od art. 43(1) poczynając.
    "Przedsiębiorca działa pod firmą" :) (to jest CYTAT z obowiązującego
    przepisu !)

    >+ i udajes pawiana :P hehe

    Heh, tyle że lekkomyślne rzucanie (na piśmie, do protokołu
    lub rejestrowaną wypowiedzią) nieznanymi słowami lub pojeciami
    może pociągać nieprzyjemne skutki (podatkowe :>)...
    To już lepiej jakimś kompleksem zaimpregnować ;)

    >+ pozdr.
    >+ marcin

    Wzajem :) - Gotfryd

    --