  • 1. Data: 2004-07-26 11:47:20
    Temat: dwa pytania...
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

    witam,

    mam dwa pytania dot.podatkow..

    1. Wynajem pomieszczenia przez osobe fizyczna. Na jakiej podstawie i w jakiej
    wysokosci placi osoba fizyczna podatek od przychodu z tytulu wynajmu lokalu na
    cele dzialalnosci gospodarczej. ?

    2. podatek vat - poczatek dzialalnosci - brak kasy fiskalnej. Sprzedaz przez
    internet towaru o stawce vat < 22 %. Jak musze miec udokumentowana taka
    sprzedaz, by moc zastosowac stawke 7 % ??

    i bedzie trzecie pytanie...
    w jaki sposob ujac koszty przesylki ?

    jezeli klient wplaca na moje konto 15 zl jako 10 zl za towar a 5 za koszty
    przesylki, widze dwie mozliwosci:

    1. objecie calosci 15 zl, jako sprzedazy 7 % , natomiast koszty przesylki
    potraktowac jako koszty ogolne.

    2.sprzedaz 10 zl ze stawka 7%, koszty przesylki refakturowac.

    w jaki sposob nalezy to robic ..prawidlowo ?

    pozdrawiam i dziekuje.

    marcin

  • 2. Data: 2004-07-26 12:00:05
    Temat: Re: dwa pytania...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...fm> napisal(a):
    > 1. Wynajem pomieszczenia przez osobe fizyczna. Na jakiej podstawie i w jakiej
    > wysokosci placi osoba fizyczna podatek od przychodu z tytulu wynajmu lokalu na
    > cele dzialalnosci gospodarczej. ?

    Normalnie... Jeśli to bliska rodzina, to lepiej niech użyczy.

    > 2. podatek vat - poczatek dzialalnosci - brak kasy fiskalnej. Sprzedaz przez
    > internet towaru o stawce vat < 22 %. Jak musze miec udokumentowana taka
    > sprzedaz, by moc zastosowac stawke 7 % ??

    Nie musi, ale zawsze lepiej wystawić fakturkę, mniej tłumaczenia potem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-26 13:18:21
    Od: "artur" <a...@g...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

    [...]

> [...]

    Dokonanie czyności opodatkowanej VAT dokumentujesz poprzez wystawienie
    faktury VAT (pod warunkiem, ze jestes zarejestrowanym podatnikiem rzecz
    jasna).

    Artur

  • 4. Data: 2004-07-26 13:23:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@g...pl> napisal(a):
    > przez
    >
    > Dokonanie czyności opodatkowanej VAT dokumentujesz poprzez wystawienie
    > faktury VAT (pod warunkiem, ze jestes zarejestrowanym podatnikiem rzecz
    > jasna).

    Cóż za złota myśl, na budynku Ministerstwa Finansów musisz to wywiesić. ;-)

    Słyszałeś o paragonach fiskalnych? A także o tzw. sprzedaży
    bezrachunkowej, stosowanej kiedy nie ma obowiązku rejestracji kasą, a
    sprzedaż odbywa się na rzecz osób fiz. nieprowadzących działalności
    gospodarczej?

  • 5. Data: 2004-07-26 14:35:27
    Od: " artur" <a...@g...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

> [...]
    > bezrachunkowej, stosowanej kiedy nie ma obowiązku rejestracji kasą, a
    > sprzedaż odbywa się na rzecz osób fiz. nieprowadzących działalności

    Zgadza się, zapomiałem o tym. Fakture wystawiasz obowiązkowo jeśli świadczysz
    usługi podatnikom VAT. Jeśli świadczysz uslugi osobom fizycznym nie będących
    podatnikami VAT, wystawiasz faktury tylko na ich wyraźne żądanie.

    Ponadto, jesli masz obowiązek stosowania kasy fiskalnej, sprzedaż
    dokumentujesz paragonem. Ale jak wynika z postu marcina, kasy fiskalnej brak.

    Jesli chodzi o pozostałe sytuacje to spotkałem sie z takim rozwiązaniem.
    Sprzedając towar lub usługę nie wydajesz klientowi nic (chyba, że zażąda od
    Ciebie faktury VAT). Prowadzisz rejestr sprzedaży bezrachunkowej i na koniec
    okresu rozliczeniowego VAT (np. miesiąca) wpisujesz w jednej pozycji sumę
    dokonanej sprzedaży do rejestru sprzedaży VAT.

    Pozdrawiam,
    artur

  • 6. Data: 2004-07-26 16:39:13
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > okresu rozliczeniowego VAT (np. miesiąca) wpisujesz w jednej pozycji sumę
    > dokonanej sprzedaży do rejestru sprzedaży VAT.

    to nie jest sprzedaz bezrachunkowa, jesli platnosc odbywa sie bezposrednio na
    konto bankowe, jest to traktowane jako dowod sprzedazy..Moj problem polega
    tylko na stosowaniu odpowiedniej stawki vat, nie moge wymoc na klientach aby w
    opisie tytul przelewu podawali nazwe i pkwiu przedmiotu sprzedazy.

    jak z tym ??

    marcin

  • 7. Data: 2004-07-27 07:38:12
    Od: " artur" <a...@g...pl>

    marcin <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    aby w
    > opisie tytul przelewu podawali nazwe i pkwiu przedmiotu sprzedazy.

    Będę się upierał, że jest to jednak sprzedaż bezrachunkowa.
    Sprzedażą "bezrachunkową" jest bowiem sprzedaż nieudokumentowana fakturą,
    rachunkiem, paragaonem, dokumentem zrównanym z fakturą (o których mowa w
    rozporządzeniu) ani dokumentem innego rodzaju. Wydaje mi się, że taka
    sytuacja będzie właśnie u Ciebie.

    Natomiast co do stawki i pkwiu to muszę się zastanowić.

    Artur

  • 8. Data: 2004-08-02 09:20:08
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się artur napisał:
> [...]
    > koniec okresu rozliczeniowego VAT (np. miesiąca) wpisujesz w jednej
    > pozycji sumę dokonanej sprzedaży do rejestru sprzedaży VAT.

    a czy gdzieś jest zdefiniowany wygląd takiego rejestru? Czy jeśli ilość
    idzie w setki, a cena w złotówki, to pisać każdą pozycję, czy np.
    podsumowanie dnia w podziale na sprzedany towar/ tu napoje?
    P.

  • 9. Data: 2004-08-02 09:32:41
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cel10a$20h9$1@news2.ipartners.pl>, PK wrote:

    > a czy gdzieś jest zdefiniowany wygląd takiego rejestru? Czy jeśli ilość
    > idzie w setki, a cena w złotówki, to pisać każdą pozycję, czy np.
    > podsumowanie dnia w podziale na sprzedany towar/ tu napoje?

    Mam wrazenie ze po to wymyslono kasy fiskalne zeby nie wydawac faktury
    na kazde pudelko zapalek czy pinesek.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 10. Data: 2004-08-02 09:34:08
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    PK pisze:

> [...]
    > idzie w setki, a cena w złotówki, to pisać każdą pozycję, czy np.
    > podsumowanie dnia w podziale na sprzedany towar/ tu napoje?

    Posrednio...

    Ma byc taki, zeby w nim bylo eszystko cotrzeba..

    Poprostu nirmalny rejestr sprzedazy VAT w ktorym jest kolumna
    "sprzedaz bezrachunkowa brutto"...

    Na koniec miesiaca trzeba to przeliczyc na netto + VAT
    "wg instrukcji" wg struktury ZAKUPOW..

    Boguslaw