  • 1. Data: 2002-06-11 17:49:15
    Temat: Re: jaka dzialalnosc dla kpir
    Od: "Prymasy" <p...@w...pl>

    Wszystko co nie jest w rozprzadzeniu o ryczalcie.
    Pozdrówka
    Mysliciel

  • 2. Data: 2002-06-11 18:24:50
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Uzytkownik "pekalski" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    omain...
    > Witam
    > Prosze mi doradzic, ba! wskazac, jakaz to dzialalnosc gospodarcza wymaga
    > formy rozliczen z fiskusem tylko w formie ksiazki przychodow rozchodow ?
    > Sprawa jest bowiem taka, ze w trakcie roku podatkowego nie mozna przejsc
    > z ryczaltu na ksiazke pir, jednakze ten wyjatek to dopisanie do swojej
    > dzialalnosci gospodaczrej takiej galezi dzialalnosci ktora wymaga
    > prowadzenia ksiazki. Tylko jaka to mialaby byc dzialalnosc.... pomozcie,
    > albo wskazcie gdzie tego szukac.
    > Pozdrawiam
    > ArS Arkadiusz Pekalski

    Proponuje poprawic sobie godzine w zegarze systemowym......

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 3. Data: 2002-06-11 20:09:22
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Prymasy wrote:

    > Wszystko co nie jest w rozprzadzeniu o ryczalcie.
    Chyba odwrotnie - cos co JEST w rozporządzeniu o ryczałcie. Tam są
    wymienione *wyłączenia*.
    A poza tym nie wystarczy wpisać - trzeba wykonać (= zafakturować) czynność
    wyłączona z ryczałtu żeby przejść na KPiR w ciągu roku podatkowego.

    > Mysliciel
    hmm...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-06-11 20:23:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, pekalski wrote:

    >+ Witam
    >+ Prosze mi doradzic, ba! wskazac, jakaz to dzialalnosc gospodarcza wymaga
    >+ formy rozliczen z fiskusem tylko w formie ksiazki przychodow rozchodow ?

    Weź ustawę o podatku ryczałtowym:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2002/ryc0123.html
    wylosuj jakieś numerki PKD, które NIE pozwalają na ryczałt i porównaj:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PKD/pkd_spis_
    tresci.html

    Bez urazy, ale skąd my mamy wiedzieć co jest "mniej więcej"
    w zakresie twojej działalności i czego *jesteś w stanie* się
    podjąć, tj. przeprowadzić choć jedną "mierzalną" transakcję ?
    Jak handlujesz pietruszką to lepiej za komputery się nie weź
    (lepiej dla klientów !) i v-versa: jak dłubiesz w komputerach
    to nie weź tynkowania...

    >+ albo wskazcie gdzie tego szukac.

    Niniejszym...
    W ustawie j.w. jest lista co *wolno* na ryczałcie, reszty
    nie wolno.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-12 07:01:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Niniejszym...
    > W ustawie j.w. jest lista co *wolno* na ryczałcie, reszty
    > nie wolno.
    Ależ Gotfrydzie, ustawa, owszem, dość ogólnie mówi co "wchodzi" w
    ryczałt, ale tak naprawdę wazne są wyłączenia. Prosta sprawa - jeżeli
    jakas działalnośc nie jest z ryczałtu wyłączona, to znaczy że ryczał
    jest dopuszczalny.
    Żaden ustawodawca nie jest w stanie wymienić wszystkich możliwych
    rodzajów działalności.
    Zauważ, że ryczał mozliwy jest przy "prawie wszystkich" rodzajach
    działalności.
    Prawie wszyskie elementy zbioru to wszystkie elementy oprócz
    skończonej ich ilości. (Tak mnie przynajmniej na matematyce uczyli :-)))
    W ustawie mamy wimienioną skończona ilośc wyłączeń.

    QED

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-12 12:28:34
    Od: "Rufka" <r...@w...pl>

    Dla ścisłości wszystko to co nie podlega podatkiem ryczałtowym.
    Nie jest prościej.
    Rufka
    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

  • 8. Data: 2002-06-12 13:34:15
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    > Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@i...pl...
    (ciach - pracowity wywód logiczny)... a potem:
    Rufka wrote:
    > Dla ścisłości wszystko to co nie podlega podatkiem ryczałtowym.
    > Nie jest prościej.
    > Rufka

    Zaczynam wątpić w sens silenia się na elokwencję.
    I budowania zdań wielokrotnie złożonych.
    I używania orzeczeń.
    I podmiotów.
    I.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-06-13 21:49:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ależ Gotfrydzie, [...]
    >+ jakas działalnośc nie jest z ryczałtu wyłączona, to znaczy że ryczał
    >+ jest dopuszczalny.

    Widziałem już wczoraj jak kogoś "prostowałaś" i ciekaw byłem
    czy mi się osobno dostanie za błąd ;)
    Thx. za korektę i czujność :)

    Pozdrowienia, Gotfryd