  • 1. Data: 2002-05-22 11:49:36
    Temat: jeszcze o samochodzie
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    Na wstępie przepraszam jeżeli ten temat był juz omawiany, ale nie znalazłem
    go w archiwum w satysfakcjonującym zakresie.
    Rozpocząłem dz. gosp. od 1.03 i za 03 na nieszczęście odliczyłem VAT od
    faktur za paliwo z prywatnego samochodu os. Z tego co wiem teraz nie wolno
    mi tego robić, a więc muszę zrobić korektę VAT-7. Czy podatek muszę dopłacić
    z odsetkami?
    Napiszę teraz co wiem o samochodzie w firmie i proszę o poprawienie jeśli
    coś jest nie tak, bo nie chce popełnić już błędu.
    Koszty eksploatacji samochodu prywatnego mogę rozliczać w zakresie
    wykorzystywania go dla celów służbowych, ale muszę prowadzić ewidencję
    przebiegu pojazdu wg obowiązującego wzoru. Jako koszty wyjazdów wpisuję
    ilość km x stawka za 1 km a jako koszty eksploatacji - faktury (w kwocie
    netto czy z VAT-em?) za paliwo, części i drobne naprawy, przegląd itp (czy
    ubezpieczenie też?). Na zakończenie miesiąca wpisuję do księgi pir mniejszą
    z kwot z ewidencji.
    Kiedy rozlicza się różnicę? (na koniec mies> czy roku?)
    Jak? (dopisuje do nast. mies.?)
    Czy wobec tego, że VAT-u za paliwo nie można odliczyć to VAT z pozostałych
    faktur można? (np za zakup akumulatora czy wymianę klocków hamulcowych)
    Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
    Pozdrowienia i dziękuję
    Darek

  • 2. Data: 2002-05-22 12:02:11
    Temat: Re: jeszcze o samochodzie
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    .. ciekawe, jak bardzo się zdenerwuje Maddy ;-)
    A tak całkiem na poważnie, to sprawdź kilka postów wstecz.

    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

  • 3. Data: 2002-05-22 12:06:22
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    DarekS wrote:

> [...]
    > faktur za paliwo z prywatnego samochodu os. Z tego co wiem teraz nie wolno
    > mi tego robić, a więc muszę zrobić korektę VAT-7. Czy podatek muszę
    Tak, od kwoty o którą zaniżyłeś podatek musisz policzyc odsetki, licząc od
    dnia 26 kwietnia.
> [...]
    > netto czy z VAT-em?) za paliwo, części i drobne naprawy, przegląd itp (czy
    > ubezpieczenie też?). Na zakończenie miesiąca wpisuję do księgi pir
    W zasadzie dobrze. Poprawniejsze niz "mniejsza z kwot" bedzie określenie
    "wartośc wydatków, ale nie więcej niż obliczony limit"
    Ubezpieczenie też wchodzi.

    > Kiedy rozlicza się różnicę? (na koniec mies> czy roku?)
    > Jak? (dopisuje do nast. mies.?)
    Jeżeli kupiłeś sobie książeczkę "ewidencja przebiegu pojazdu", to pewnie
    zauwazyłeś, że ewidencje prowadzi sie narastająco. Wobec czego kwota
    nadyżki - czy to kilometrów czy to wydatków - przechodzi na nastepny
    miesiąc i tak w koło macieju az do konca roku (jak sobie wyobrazisz że to
    sa darmowe minuty to napweno zrozumiesz o co chodzi:-))
    Poniewaz okresem rozliczeniowym podatku dochodowego jest rok, z roku na rok
    nadwyzki nie przechodzą

    > Czy wobec tego, że VAT-u za paliwo nie można odliczyć to VAT z pozostałych
    > faktur można? (np za zakup akumulatora czy wymianę klocków hamulcowych)
    Mozna. Zakaz odliczania VAT dotyczy tylko zakupu samego samochodu osobowego
    i zakupu paliwa do niego (dla czepialskich - pomijam kwestie leasingu itp.
    żeby nie mieszac niepotrzebnie chłopakowi w głowie).

    > Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
    Jak to mówią - ponieważ temat jest wyczerpany, słuchacze są wyczerpani i
    perelegent padł z wyczerpania więc chyba czas zakończyc zebranie :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-05-22 12:24:40
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Piotr K." <p...@p...pl> wrote in message news:3ceb8815@news.inet.com.pl...
    > (...) sprawdź kilka postów wstecz.
    >
    > Piotr
    > http://vatowiec.of.pl

    Dziękuję Piotrze za info - kilka pierwszych postów w tym wątku było jakby
    nie w interesującym mnie zakresie i dlatego dalej nie wchodziłem, ale po
    twoje uwadze wgryzłem się głębiej.

    > .. ciekawe, jak bardzo się zdenerwuje Maddy ;-)
    ... nie chciałbym tego sprawdzać :-)
    Darek

  • 5. Data: 2002-05-22 12:25:31
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > Tak, od kwoty o którą zaniżyłeś podatek musisz policzyc odsetki, licząc od
    > dnia 26 kwietnia.

    jeżeli jednak - paliwem nie była benzyna - tylko np. olej napędowy - to nie
    ma problemu - jeśli chodzi o rozliczenie m-ca marca, oraz części kwietnia.
    Miałeś prawo do odliczemia VAT naliczonego z faktur za paliwo.

    > Mozna. Zakaz odliczania VAT dotyczy tylko zakupu samego samochodu
    osobowego
    > i zakupu paliwa do niego

    pytanie dotyczyło marca - więc MOŻNA było odliczyć VAT naliczony od paliwa
    nawet do samochodu osobowego - jeśli nie było to paliwo benzynowe:-)))

    > Jak to mówią - ponieważ temat jest wyczerpany, słuchacze są wyczerpani i
    > perelegent padł z wyczerpania więc chyba czas zakończyc zebranie :-))

    he he he
    myslę, że "czepialscy - jeszcze by się mogli przyczepić.

    pozdr. Jola

  • 6. Data: 2002-05-22 12:27:26
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> wrote in message
    > Jak to mówią - ponieważ temat jest wyczerpany, słuchacze są wyczerpani i
    > perelegent padł z wyczerpania więc chyba czas zakończyc zebranie :-))
    >
    > Maddy

    Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź, bo Piotr już mnie postraszył:

  • 7. Data: 2002-05-23 06:43:09
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jolanta B napisał:

    > jeżeli jednak - paliwem nie była benzyna - tylko np. olej napędowy - to nie
    > ma problemu - jeśli chodzi o rozliczenie m-ca marca, oraz części kwietnia.
    > Miałeś prawo do odliczemia VAT naliczonego z faktur za paliwo.
    Istotnie przeoczyłam że chodziło konkretnie o marzec, ale prawo do
    odliczania VAT od ropy i gazu dla samochodów osobowych znikneło z
    dniem 25 *marca*. Więc skąd ta "część kwietnia" ??? Nie tylko ja ma
    kłopoty z kalendarzem.

    > pytanie dotyczyło marca - więc MOŻNA było odliczyć VAT naliczony od paliwa
    > nawet do samochodu osobowego - jeśli nie było to paliwo benzynowe:-)))
    Owszem, do *25 marca*. Zmiany w ustawie zostały ogłoszone 11 marca z
    14-dniowym terminem wejścia w zycie.

    > myslę, że "czepialscy - jeszcze by się mogli przyczepić.
    I nawzajem. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk