  • 1. Data: 2002-05-22 09:06:26
    Temat: Kto poradzi??
    Od: "Kaczor" <d...@p...onet.pl>

    Uprzemie proszę o informację, czy obowiązkowe jest udzielanie urlopów
    pracownikom
    w wymiarze 14 dni, jeżeli pracownik składa wniosek urlopowy i nie chce
    wybierać urlopu w takim
    długim okresie , lecz w krótszych okresach np. kilka razy po 7 dni. Kodeks
    pracy przewiduje obowiązek
    wypłacania świadczeń urlopowych pod warunkiem korzystania z 14 dniowego
    urlopu. Jak to wygląda w przypadku
    kilku krótszych okresów, czy pracodawca nie musi w takim wypadku wypłacać
    tego świadczenia?

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2002-05-22 10:48:52
    Temat: Re: Kto poradzi??
    Od: "agnieszka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > urlopu. Jak to wygląda w przypadku
    > kilku krótszych okresów, czy pracodawca nie musi w takim wypadku wypłacać

    wg. kodeksu pracy musisz miec 10 dni roboczych - ciągiem
    jesli jest krotszy- nie musi i nie wypłaci

  • 3. Data: 2002-05-22 10:51:14
    Od: "agnieszka" <a...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2002-05-22 11:23:30
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wg. kodeksu pracy musisz miec 10 dni roboczych - ciągiem
    > jesli jest krotszy- nie musi i nie wypłaci

    Qrde, skąd ja wezmę 10 dni roboczych ciągiem? ;)

    Art. 161. Pracodawca jest obowi?zany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na czę?ci. Co
    najmniej jedna czę?ć urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-22 12:07:40
    Od: "Kaczor" <d...@p...onet.pl>

    Masło maślane, czyli zeby wyplacic mu za ten urop musi wziac od razu min 10
    dni??
    Jak wezmie np: w tym tygodniu 7 dni a za miesiac znow 7 dni to nie wyplaca
    mu??
    Moze jakies paragrafy ktos przytoczy??
    Dzieki z gory i pozdrawiam

    Łukasz

  • 6. Data: 2002-05-22 12:44:38
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Kaczor" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Masło maślane, czyli zeby wyplacic mu za ten urop musi wziac od razu min
    10
    > dni??

    Nie. 10 dni kalendarzowych. Np. w przypadku tegorocznych świąt
    początkowomajowych wystarczyło 8 dni urlopu :)

    > Jak wezmie np: w tym tygodniu 7 dni a za miesiac znow 7 dni to nie wyplaca
    > mu??

    Nie należy się.

    > Moze jakies paragrafy ktos przytoczy??

    Art 3 p5 ustawy o ZFŚS. Jest tam mowa o kolejnych 14 dniach kalendarzowych.
    Świadczenie to wypłacają tylko pracodawcy, którzy nie tworzą ZFŚS.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-22 13:29:55
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jezeli pracownik chce nalezy mu zapewnic ulrop 14 dniowy , jesli nie ,nie
    masz obowiazku wyplaty swiadczenia urlopowego

    jacek

  • 8. Data: 2002-05-22 13:35:56
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jezeli pracownik chce nalezy mu zapewnic ulrop 14 dniowy , jesli nie ,nie
    > masz obowiazku wyplaty swiadczenia urlopowego

    Świadczenie urlopowe albo kara z PIP - wybór należy do Ciebie ;)
    W KP stoi jasno, że pracodawca ma udzielić urlopu pracownikowi. Przy czym ma
    być 14 dni kalendarzowych kolejnych (resztę można rozbijać nawet po 1 dniu)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-22 18:52:03
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    ma
    > być 14 dni kalendarzowych kolejnych (resztę można rozbijać nawet po 1

    czy to oznacza, że nawet jeśli pracownik NIE CHCE, to musi mieć
    nieprzerwanie urlop 14 dniowy?? Jak to jest?

    Mgdip