  • 11. Data: 2007-03-27 06:46:21
    Temat: Re: kaczyści w akcji - zgroza
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl> napisał w
    wiadomości news:

    >A tan kontroler zrobił tak jak czasmi robią policjanci w samochodach z
    >widerejestratorami - "siadają na tyłku" i nie wiadomo czy to bandyci czy co
    >innego ?

    Jak to nie wiadomo - bandyci, którzy chcą Ci ukraść kasę, lub samochód -
    różnica niewielka.
    W obu przypadkach działają na zasadzie prawa silniejszego, a czy silniejszym
    jest państwo czy mafia to różnica niewielka.

  • 12. Data: 2007-03-27 10:22:23
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "BP" <a...@f...it> napisał w wiadomości
> [...]
    > młodym chłopakiem - prowadzonej w duchu zastraszania konsekwencjami nie
    > widziałem. Ponieważ sam mam 30 lat (a więc jestem dość młody), wiec chyba
    > po raz pierwszy zobaczyłem jak kiedyś zapewne działało SB albo inne
    > świństwo!!! Przede wszystkim wstrąsnęła mną agresja i metoda rozmowy
    > urządasa z naprawdę bogu ducha winnym chłopakiem - na oko jakieś 20 lat.
    > Powiem wam... to był dla mnie horror i nie mówię tu też o tym, że chłopak
    > dał się zastraszyć i przyjął mandat - pewnie myśląc, że tak lepiej i
    > będzie miał święty spokój. Jeśli tam ma wyglądać budowa prawego i

    Faktycznie młody jesteś i niewiele widziałeś. Takie typy zdarzały się zawsze
    i wszędzie. Traf chciał, że Ty ujrzałeś takiego tu i teraz. Tylko to z tego
    wynika, nic więcej.
    Przykre wrażenie, ale dorastanie jest procesem bolesnym:)).
    Graszka

  • 13. Data: 2007-03-27 10:27:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 21:52:50 +0200, BP napisał(a):

    > Coś wam opowiem... Pracuję jako programista, dzisiaj byłem na jednej stacji
    > paliw testować oprogramowanie do sterowania dystrybutorem paliwa. I
    > widziałem na własne oczy taką scenkę:

    A teraz pomyśl: z czego wynika, że takie scenki się zdarzają?
    Wydaje ci się, że decyduje o tym to kto akurat rządzi? Mylisz się - to
    jest skutek tego, że ktoś kto to widział pisze anonimowy post na
    pl.soc.prawo.podatki zamiast napisać podpisane imieniem i nazwiskiem
    zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do najbliższej
    prokuratury.

  • 14. Data: 2007-03-27 20:09:45
    Od: "BP" <a...@f...it>

> [...]
    > pl.soc.prawo.podatki zamiast napisać podpisane imieniem i nazwiskiem
    > zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do najbliższej
    Nie piszę anonimowo, mój mail jest jak najbardziej prawdziwy. A co to ma
    wspólnego z rządzacymi? NIC !!! - oprócz tego, że jest na to przyzwolenie w
    naszej mentalności politycznej na takie praktyki i to jest smutne. To, że
    użyłem terminu kaczysta? Przecież to chyba zaszczyt dla obecnej władzy, że
    przynajmniej w taki sposób zapisała się w świadomości zbiorowej dając
    źródłosłów dla nowego terminu. A znaczenie można znaleść na wikipedii lub w
    googlach - ogólnie osoba wykorzystująca prawo w sposób wybiórczy [już słuszę
    dura lex sed lex] w celu osiagniecia swojej pokrętnej korzysci.

  • 15. Data: 2007-03-29 07:31:49
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Krzysiek M. pisze:
    > A tan kontroler zrobił tak
    > jak czasmi robią policjanci w samochodach z widerejestratorami - "siadają na
    > tyłku" i nie wiadomo czy to bandyci czy co innego ? Człowiek mimowoli
    > przyspiesza, a Ci dalej siędza z tyłu - a jak przekroczysz prądkość to Cię
    > wyprzedzaja i zatrzymują :( to też nie jest w porządku i w tym samym stylu.
    > :(

    Nie zawsze, ja zazwyczaj wciskam lekko hamulec (tak, żeby zaświeciły się
    tylko światła stop) i oglądam w lusterku przerażenie kierowcy, działa w 100%

    --
    Schwester

  • 16. Data: 2007-03-29 08:08:11
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witam,

    piotr napisał(a):

    > dlaczego bzdura. zawsze jak robię zakupy i mam dostać resztę, kasjerka
    > wydaje mi ją razem z paragonem (równocześnie). fakt, że gnój postąpi
    > nieładnie, ale moim zdaniem to wina chłopaka.

    Nie zgadzam się. Winę to trzeba najpierw udowodnić.
    Nie znam się dokładnie na przepisach odnośnie "ceremoni wręczania
    paragonu". Ale jeśli ktoś nagina prawo w celu sprawienia by ktoś
    został uznany za winnego, to jest to "przegięcie". A może wcale
    nie chodziło o winnego, ale o zwykłą prowizję/nagrodę?

    Szkoda, że sprzedawca tak lekko sobie odpuścił, bo możliwe, że
    w sklepie na stacji była kamera lub nawet znalazł by się świadek,
    który by go poparł.

    Wniosek jest taki, że zawsze "po du$%e" dostają najsłabsi.

    pozdrawiam
    Marcin

    PS: Proszę nie mieszajmy polityki do grupy, bo w naszym kraju
    o "polityce" nie ma o czym pisać.

  • 17. Data: 2007-03-30 05:04:06
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Schwester napisał(a):

    > Nie zawsze, ja zazwyczaj wciskam lekko hamulec (tak, żeby zaświeciły się
    > tylko światła stop)

    Najlepiej zrobićto lewą nogą a prawa cały czas na gazie :)

    i oglądam w lusterku przerażenie kierowcy, działa w
    > 100%

    Efekt faktycznie gwarantowany - delikwent od razu zostaje w tyle ;)

    > --
    > Schwester

    Jano

  • 18. Data: 2007-03-30 10:52:06
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Tylko dobrze wybierz panstwo, bo mamy w europie takie - gdzie urzednik
    > skarbowy moze przywalic kare nie tylko (jak w tym przypadku) a rowniez
    > tobie za nieodebranie paragonu fiskalnego od sprzedawcy...

    Z ciekawosci jakie?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 19. Data: 2007-03-31 06:56:13
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Z ciekawosci jakie?

    ZTCP to kiedyś na pewno było tak we Włoszech :)

    --
    Krzysiek M.

  • 20. Data: 2007-04-02 09:30:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Mar 2007, piotr wrote:

> [...]
    [...]
    > nie wiem jaki jest przepis, ale pisałem, ci wcześniej jak ja widzę jak
    > kasjerki wydają resztę.

    A pomyślałeś, ze to może być skutek właśnie zastraszania prawem
    powielaczowym?
    Wydają, bo ktoś na nie nakrzyczał. Bezprawnie.
    Albo na przykład umownie :) Znaczy szef zarządził, że w jego sklepie
    tak ma być - wolno mu, to on organizuje pracę. Jednak nie dlatego
    że "jest przepis" że ktoś ma prawo ukarać.
    I co, jeśli wszystko wskazuje iż mowa o TAKIM układzie (przepisu jak
    widzę nikt nie podał)?

    pzdr, Gotfryd