  • 1. Data: 2008-01-21 12:24:16
    Temat: karta podatkowa + etat
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Pomocy, bo sie zaplątałam (albo panienka w US zaplątała).
    problem wyglada tak:
    - osoba fizyczna, pracuje na etacie oraz ma działalność;
    - działalność jest opodatkowana w formie karty podatkowej

    Wiem, że nadwyżkę nieodliczonych na karcie składek na ubezpieczenie
    zdrowotne mozna rozliczyć w zeznaniu rocznym z pozostałych przychodów,
    ale co z ulgą podatkową? Przysługuje przy rozliczeniu dochodów z etatu,
    czy nie?

    BGL

  • 2. Data: 2008-01-21 23:35:09
    Temat: Re: karta podatkowa + etat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, księgowość mebel-box wrote:

> [...]
    >
    > Wiem, że nadwyżkę nieodliczonych na karcie składek na ubezpieczenie
    > zdrowotne mozna rozliczyć w zeznaniu rocznym z pozostałych przychodów,

    Możesz sprecyzować pojęcie "ulgi"?
    Bo obawiam się, że użyłeś dość nieprecyzyjnego (i by powiedzieć prawdę,
    podejrzewam iż nieprawidłowego) określenia - czy idzie Ci może o kwotę
    zmniejszającą podatek (przez co poniektórych przeliczanych niesłusznie
    na tzw. "kwotę wolną", co potrafi wprowadzić całkiem sporo zamętu)?

    > Przysługuje przy rozliczeniu dochodów z etatu, czy
    > nie?

    Kwota zmniejszająca podatek oczywiście przysługuje (dla dochodów
    które pod nią "podpadają"), ale o jaką ulgę pytasz?
    Przysługującą od odliczenia wydatków na Internet?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-24 10:35:18
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > które pod nią "podpadają"), ale o jaką ulgę pytasz?
    > Przysługującą od odliczenia wydatków na Internet?

    Oczywiście chodziło mi o kwotę zmniejszającą podatek - całe lata
    nazywana była ulgą podatkową :-)

    No a teraz pytanie numer 2:
    osoba jak wyżej - praca etatowa i działalność opodatkowana w formie
    karty podatkowej
    a pytanie brzmi: czy słusznie rachuba w miejscu zatrudnienia odmówiła
    odliczania owej 'ulgi podatkowej' od miesięcznych zaliczek na podatek,
    motywując to działalnością gospodarczą prowadzoną przez podatnika?

    Pozdrawiam
    Bożena

  • 4. Data: 2008-01-24 12:28:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2008 11:35:18 +0100,
    księgowość mebel-box napisał(a):

    > a pytanie brzmi: czy słusznie rachuba w miejscu zatrudnienia odmówiła
    > odliczania owej 'ulgi podatkowej' od miesięcznych zaliczek na podatek,
    > motywując to działalnością gospodarczą prowadzoną przez podatnika?

    Odpowiem przewrotnie: to co ma zrobić rachuba nie zależy od tego w jakiej
    formie jest opodatkowana DG a od tego czy pracownik złożył poprawnie
    wypełniony druk PIT-2.
    I jeszcze podpowiedź: przy DG "na karcie", pracownik ma prawo złożyć ten
    druk tak jakby nie prowadził DG.

  • 5. Data: 2008-01-24 12:54:16
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    jureq pisze:

> [...]
    > wypełniony druk PIT-2.
    > I jeszcze podpowiedź: przy DG "na karcie", pracownik ma prawo złożyć ten

    No właśnie, a rachuba odmówiła przyjęcia druku. Nic dodać, nic podzielić