  • 1. Data: 2002-02-04 11:53:10
    Temat: kasa fiskalna a rejestr VAT
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Mamtaka sytuację.
    Firma rejestruje przedaż na kasie fiskalnej, jednoczesnie ze względu
    na rodzaj sprzedaży (okna) wszyscy klienci chcą faktury VAT. Nie do
    wszystkich faktur są paragony - nie ma ich przy sprzedaży
    przedsiębiorstwom.

    Firma pracuje na FPP i KH CDN - magazyn, produkcja, fakturowanie,
    rozrachunki, ksiega handlowa itp.
    Kasy jednak nie są do tego podłączone.
    Żeby skorzystać z zalet zintegrowanego systemu FK należy z programu
    FPP wciągnąć wystawone faktury do programu KH, tam same sie rejestrują
    rejestrze VAT i księguja przez szablony. Mamy wszysko ładnie
    połączone, z każdego miejsca dostęp do dokumentów źródłowych i
    kontrola rozrachunków.
    Rejestrowanie raportów z kas rozbiło by cały system automatycznych
    księgowań i rozrachunków - paragon nie znaczy że za towar zapłacono.
    Dotychczas księgowść prowadziło biuro podatkowe, więc nie miało to
    znaczenia, ale teraz firma chciałaby w pełni wykorzystać system
    komputerowy (lekka paranoja - w pełni sprawny system przez pare lat
    był w połowie po prostu nie używany a księgowść wyprowadzona z firmy).

    Pytanie, czy uwzględnianie w rejestrze VAT faktur zamiast raportów z
    kasy fiskalnej jest poprawne? Taki system były najlepszy.
    Mam tylko wątpliwości czy jednak kasa fiskalna nie jest ważniejsza?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-02-04 12:31:08
    Temat: Re: kasa fiskalna a rejestr VAT
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" [...]
> [...]
    > kasy fiskalnej jest poprawne? Taki system były najlepszy.
    > Mam tylko wątpliwości czy jednak kasa fiskalna nie jest ważniejsza?

    Kasa rejestruje sprzedarz i JEST urzadzeniem ksiegowym.
    niema obowiazku wpisuwania wszystkich paragonow,
    ale jest raport fiskalny. Raporty musza byc ujate w rejestrze VAT.
    (jesli nie dzienne, to miesieczny).

    Jesli rejestruje Pani tez WSZYSTKIE faktury, to te, dla osob fisycznych
    trzeba polaczyc z paragonami
    (oryginalami) i "zrobic korekte".

    To tak na prosty rozum "usera".

    Boguslaw
    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-02-04 21:07:10
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3lusu$r3f$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Jesli rejestruje Pani tez WSZYSTKIE faktury, to te, dla osob
    fisycznych
    > trzeba polaczyc z paragonami
    > (oryginalami) i "zrobic korekte".

    Wiec jesli 100% paragonow pokrywaja faktury, to trzeba je skorygowac
    ...w 100%? :-)

    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 4. Data: 2002-02-05 07:02:17
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    yaneek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >yaneek
    >

    >Ja księguje wszystkie paragony sprzedaży jeśli do nich jest faktura to ją
    podpinam do paragonu ale rejestr to sprzedaż paragony.Dzienny raport
    sprzedaży paragonów podpinam do utargu do raportu kasowego.Do kontroli
    drukuje miesięczny raport fiskalny który jest czasami różny o jakieś grosze
    od księgowanych pojedynczo paragonów.Miałam kontrole z urzędu jakoś
    specjalnie nie krytykowali.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-02-05 07:16:07
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    grosze
    > od księgowanych pojedynczo paragonów.Miałam kontrole z urzędu jakoś

    Jesli ja ksieguje jednym zapisem na podstawie miesiecznego raportu
    fiskalnego, to robie zle?
    Kinga

  • 6. Data: 2002-02-05 09:01:35
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Kinga napisał(a) w wiadomości: ...
    >grosze
    >
    >Jesli ja ksieguje jednym zapisem na podstawie miesiecznego raportu
    >fiskalnego, to robie zle?
    >Kinga
    >
    >Myśle że dobrze .Ja tylko pisałam o swoim rozwiązaniu a my robimy rozchód
    towaru razem w połączeniu z pojedynczym dokumentem sprzedaży takim jak
    faktura i paragon i dlatego księguje pojedyncze dokumenty.
    Jolka