  • 1. Data: 2003-02-06 10:44:23
    Temat: kilka pytan o platnika
    Od: Mirek <a...@...sygnaturce.pl>

    1) czy w przypadku dwukrotnego wyslania drukow DRA do ZUS (i
    otrzymaniu potwierdzen) liczy sie ostatnio wyslany czy tez oba
    sa zaliczane i musze podwojnie placic ?

    2) wypelniam dokumenty za styczen i zapisuje w pliku kdu. Czy
    wypelniajac dokumenty za luty musze kasowac dokumenty ze
    stycznia czy tez przygotowywac dokumenty do wyslania z pliku
    zawierajacego rozliczenia za styczen i luty ?

    --
    Pozdrawiam Mirek

  • 2. Data: 2003-02-06 11:01:57
    Temat: Re: kilka pytan o platnika
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Uzytkownik "Mirek" <a...@...sygnaturce.pl> napisal w wiadomosci
    > 1) czy w przypadku dwukrotnego wyslania drukow DRA do ZUS (i
    > otrzymaniu potwierdzen) liczy sie ostatnio wyslany czy tez oba
    > sa zaliczane i musze podwojnie placic ?

    Liczy sie ten o najwyzszym numerze deklaracji. W przypadku gdy dwukrotnie
    wyslales z takim samym numerem i nie zaznaczyles, ze ten drugi jest korekta
    tego pierwszego powinien sie liczyc ten drugi ale przy najblizszej bytnosci
    w zusie podejdz i wyjasnij im to (nic pilnego). Na pewno nie grozi Ci
    placenie dwa razy.

> [...]
    > stycznia czy tez przygotowywac dokumenty do wyslania z pliku
    > zawierajacego rozliczenia za styczen i luty ?

    Najlepiej utworz nowy zestaw dokumentow (Zestaw/Nowy). W zasadzie mozesz go
    nie tworzyc i wysylac wielokrotnie te stare, ale ich system komputerowy ma w
    takich przypadkach problemy (nie potrafi automatycznie usuwac duplikatow).
    Inna rzecz ze poza ich narzekaniem niczego zlego to dla Ciebie nie powoduje.
    Przerabialem to osobiscie :)).

    marekz

  • 3. Data: 2003-02-06 11:18:24
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

    > Najlepiej utworz nowy zestaw dokumentow (Zestaw/Nowy). W zasadzie mozesz
    go

    Prawidlowo nowe dokumenty za nowy miesiac nalezy utworzyc w nowym zestawie.
    Pocztyaj dokumentacje platnika tam wszystko pisze na stronie ZUS masz cala
    dokumentacje
    pp

  • 4. Data: 2003-02-06 11:22:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "n...@w...pl" <n...@c...pl> wrote in message

> [...]
    zestawie.
    > Pocztyaj dokumentacje platnika tam wszystko pisze na stronie ZUS masz cala

    W pseudoinstrukcji do programu Platnika w ktorej roi sie od swiatlych porad
    typu
    w polu "adres platnika" nalezy wpisac adres platnika. trudno znalezc
    uzyteczne informacje,
    ktore bez watpienia tam wystepuja.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-06 11:30:36
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

> [...]
    porad
    > typu
    > w polu "adres platnika" nalezy wpisac adres platnika. trudno znalezc

    A to ciekawy watek, osobiscie wszystkie informacje potrzebne do prawidlowej
    obslugi Platnika wyczytalem w instrukcji i wcale nie uwazam ze jest
    bezuzyteczna, ...............to wszystko zalezy od czytajacego ;)
    pp

  • 6. Data: 2003-02-06 11:59:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "n...@w...pl" <n...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > obslugi Platnika wyczytalem w instrukcji i wcale nie uwazam ze jest
    > bezuzyteczna, ...............to wszystko zalezy od czytajacego ;)

    Gratuluje umiejetnosci/wytrwalosci...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-06 12:30:50
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    bytnosci
    > w zusie podejdz i wyjasnij im to (nic pilnego). Na pewno nie grozi Ci

    A kiedy to przerabiałes? Bo jak ja to "przerabiałem", to musiałem wysłać
    jeszcze raz z numer wyzszym czyli 2.

> [...]
    > takich przypadkach problemy (nie potrafi automatycznie usuwac duplikatow).
    > Inna rzecz ze poza ich narzekaniem niczego zlego to dla Ciebie nie
    Ja bym tak nie ryzykował, a to z powodu o ktorym pisałem wyżej. A jeżeli
    będę miał plik ze zgłoszeniami, to też mogę tylko do niego dopisywać nowe
    osoby i wszystkie wysyłać? Jesteś tego pewien Marku?
    PawełJ

  • 8. Data: 2003-02-06 17:42:00
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kiedy to przerabiałes? Bo jak ja to "przerabiałem", to musiałem wysłać
    > jeszcze raz z numer wyzszym czyli 2.

    Przerabialem to we wrzesniu 2002. Przy czym chodzilo o wielokrotne wysylanie
    tych samych deklaracji, nie tworzylem co miesiac nowego zestawu tylko
    dopisywalem kolejne DRA do zestawu istniejacego. Poniewaz wszystkie dane na
    kolejnych kopiach (zaczynalem przekaz elektroniczny w styczniu 2000, wiec
    tych najstarszych DRA byly naprawde pokazne ilosci (wiecej niz 100 szt)) -
    czasem kilkakrotnie zawieszam sie/odwieszam w trakcie trwania miesiaca, wiec
    dochodza jeszcze dokumenty rejestracyjne, kazde przeslanie dokumentow do ZUS
    powodowalo powiekszenie ilosci kopii) - byly takie same, nie bylo problemu.
    Nigdy natomiast nie wyslalem dwoch DRA z roznymi danymi za ten sam miesiac.

    > Ja bym tak nie ryzykował, a to z powodu o ktorym pisałem wyżej. A jeżeli
    > będę miał plik ze zgłoszeniami, to też mogę tylko do niego dopisywać nowe
    > osoby i wszystkie wysyłać? Jesteś tego pewien Marku?

    Nie wiem, bo ja nie mam pracownikow, wiec moze dlatego nie 'czepili' sie
    tego u mnie, ja dopisywalem do tego samego pliku KEDU kolejne swoje
    ZUA/ZFA/ZWUA/ZWPA. Generalnie jednak w obecnym stanie systemu
    informatycznego wielokrotne kopie tych samych dokumentow sa dla ZUSu
    problemem. Ja od ZUSu nic nie chce i nic nie potrzebuje (chorobowego im nie
    place), wiec moge sobie pozwolic na ich 'olewanie', ale jesli sie posiada
    pracownikow i moga wchodzic w rachube jakies wyplaty ze strony ZUSu to chyba
    na Twoim miejscu jednak tworzylbym nowy zestaw za kazdym razem. Nie jest to
    duzo pracy, tylko stworz sobie odpowiedni szablon z danymi, ktore zmianie
    nie ulegaja, ktory potem recznie mozna przekopiowywac w ramach katalogu i
    tylko zmieniac nazwy (latwo odnalezc gdzie sa przechowywane pliki kedu).

    Reasumujac: moim zdaniem nic nie sa w stanie Ci za dopisywanie kolejnych
    dokumentow do jednego zestawu zrobic, natomiast jesli przyjdzie Ci wyciagac
    od ZUSu jakies pieniadze, niewykluczone ze moze to spowodowac jakies
    opoznienia ze wzgledu na koniecznosc rozliczenia Twojego konta. Troche
    pewnie tez to zalezy od inteligencji urzednika, ktory akurat bedzie sie tym
    zajmowal, a to jak wiadomo zjawisko losowe.

    pozdrawiam, Marek

  • 9. Data: 2003-02-06 19:42:47
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > tych samych deklaracji, nie tworzylem co miesiac nowego zestawu tylko
    > dopisywalem kolejne DRA do zestawu istniejacego.
    Ja też we wrześniu. Z tym że był to zestaw zawierający te same dane za ok
    100 pracowników. identyczny i ten sam tylko kilkakrotnie wysłany.
    Pierwotne stanowisko ZUS było taki, że deklarację DRA będą się sumować,
    czyli wyjdzie niedopłata. Jednak później przysłali do tego zakładu "wykaz
    błędów" w którym raz cały zestaw był poprawny, a drugi raz cały zestaw był
    zły. I wtedy kazali mi zrobić ten sam zestaw, tylko jako korekta.

    .
    > Nigdy natomiast nie wyslalem dwoch DRA z roznymi danymi za ten sam
    miesiac.
    Tu jest ciekawa sytuacja. Wysłanie dok. RSA z tymi samymi danymi i tym samym
    numerem zamazuje poprzednie RSA, ale wysłanie RCA,RNA lud DRA nie zamazuje.

    Ja też nie mam zamiaru ryzykować. Tym bardziej, że nie swoje dane wysyłam.
    Po prostu przez przypadek ktoś wysłał, a potem jeszcze raz i jeszcze i
    jeszcze.... tak dla pewności żeby doszły :) Ale po rozmowie z ZUS w
    Warszawie okazało się że moja pani księgowa, wysyłająca 3 czy 4 razy te same
    dokumenty nie była rekordzistką. Bo niektórzy mieli na koncie po ponad 20
    takich samych wysyłek.
    No ale teraz juz przynajmniej wiem kto...

    > wielokrotne kopie tych samych dokumentow sa dla ZUSu
    > problemem.
    Jak wiele innych rzeczy, które im sprawiają problem.
> [...]
    chyba
    > na Twoim miejscu jednak tworzylbym nowy zestaw za kazdym razem. Nie jest
    Tworze, tworze. tym bardziej, że jest program płacowy, który praktycznie po
    zrobieniu list tworzy sam ten zestaw.

> [...]
    > tylko zmieniac nazwy (latwo odnalezc gdzie sa przechowywane pliki kedu).
    No ale na ręczne tworzenie nowych miesięcy jest jeszcze łatwiejszy sposób.
    Taka ikonka "kalendarzyka 1-2"w płatniku.
    > Reasumujac: moim zdaniem nic nie sa w stanie Ci za dopisywanie kolejnych
    > dokumentow do jednego zestawu zrobic,
    Nic poza wezwaniem do zrobienia korekt.
> [...]
    tym
    > zajmowal, a to jak wiadomo zjawisko losowe.
    Kiedyś, miałem troche wolnego czasu i jakis problem z ZUS-em, więc
    siedziałem i dzwoniłem do różnych oddziałów. Oj żeby chociaż dwie odpowiedzi
    sie pokrywały.
    Niestety, część przepisów zusowskich jak i sposobów wypełniania dokumentów
    zależy od pomysłu danej pani z zus. Tylko obawiam się że ich pomysły mogą
    się rozminąć z tym co system może poprawnie zinterpretować :(
    Tak sobie kiedys myslałem, że gdybym miał resztę tego systemu, czyli to co
    widzą panie w zusie, to na pewno pomogło by wypełniac bezbłędnie te
    dokumenty. Ot po prostu wczytałbym sobie moje dane do mojego systemu i
    sprawdził jak się zachowa reszta systemu prokomowsko-zusowskiego.

    > pozdrawiam, Marek

    Pozdrawiam również PawełJ