  • 1. Data: 2004-05-11 21:00:49
    Temat: kompensata PIT/VAT
    Od: "Tomek" <b...@k...chip.pl>

    W kwietniu sprzedałem samochód i kupiłem nowy.
    W wyniku tych operacji będę miał około 4000 podatku (PIT-5) do zapłaty oraz
    6000 VATu do zwrotu. Czy istnieje możliwość kompensaty tych podatków ? A
    jeżeli tak, czy zależy on tylko od widzimisię urzędników czy też jest jakoś
    prawnie uregulowana ??

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2004-05-13 17:10:36
    Temat: Re: kompensata PIT/VAT
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-05-11 23:00, Użytkownik Tomek napisał:

    > W wyniku tych operacji będę miał około 4000 podatku (PIT-5) do zapłaty oraz
    > 6000 VATu do zwrotu. Czy istnieje możliwość kompensaty tych podatków ?

    W Rzepie cos dyskutowali na takie tematy ale w zyciu wychodzi ze nie
    bardzo bo US ma 2-3 miesiace (zalezy od detali - nie bede sie spieral
    ile dokladnie bo nie wiem) a ty musisz dochodowy zaplacic juz, do
    dwudziestego.
    ---

  • 3. Data: 2004-05-14 00:56:32
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6000 VATu do zwrotu. Czy istnieje możliwość kompensaty tych podatków ? A
    > jeżeli tak, czy zależy on tylko od widzimisię urzędników czy też jest

    Teoretycznie jest... w Kodeksie Cywilnym - potrącenie
    zobowiązania/wierzytelności w stosunku do tej samej osoby. Ale czy dotyczy
    to US ? Szczerze mówiąc bardzo wątpię.

    R.

  • 4. Data: 2004-05-14 07:00:23
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:
    > W kwietniu sprzedałem samochód i kupiłem nowy.
    > W wyniku tych operacji będę miał około 4000 podatku (PIT-5) do zapłaty oraz
    > 6000 VATu do zwrotu. Czy istnieje możliwość kompensaty tych podatków ? A

    Gdyby było odwrotnie to i owszem.
    W ordynacji podatkowej są uregulowania dotyczące nadpłat i zaliczania
    ich na poczet zobowiązań podatkowych. Niestety VAT do zwrotu nie jest
    nadpłatą.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-05-14 07:47:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Gdyby było odwrotnie to i owszem. W ordynacji podatkowej są
    > uregulowania dotyczące nadpłat i zaliczania ich na poczet zobowiązań
    > podatkowych. Niestety VAT do zwrotu nie jest nadpłatą.

    Ale... właśnie ponad miesiąc temu złozłam prośbę o kompensatę nadwyżki
    VATu i
    dochodowego do zapłaty. I dostałam informacje że skompensowali i ile
    zostało VAT do zwrotu.
    Termin zapłaty dochodowego był 30 kwietnia a zwrotu VAT 25 maja.

    A więc technicznie sie da. ;-)
    To tylko kwestia na jak przyjazny US sie trafi. Muszę powiedzieć że
    Toruńskie są w sumie przyjazne... jak na US oczywiście ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl