  • 1. Data: 2004-05-11 20:29:59
    Temat: Umowa o dzieło - dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "e-mariusz" <m...@W...op.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony na umowę o dzieło i jest to moje jedyne źródło dochodów,
    oczywiście wiem ze wykonując bieżące zadania na podstawie tej umowy nie
    odprowadzam żadnych składek tzw. zusowskich itd. Chciałbym dobrowolnie
    ubezpieczyć sie choć w NFZ ale otrzymałem informacje ze składka jaka należy
    tam zaplacić za miesiąc wynosi 8,5 % średniego wynagrodzenia tj. teraz około
    205 zł. W zwiazku z tym moje pytanie brzmi czy jest jakiś sposób by
    zmniejszyć tę kwotę do bardziej realnej dla mnie wartości bo z tytułu umowy
    o dzieło otrzymuję miesięcznie kwoty miedzy 300 - 700 zł i poprostu nie stać
    mnie na te 200 zł.
    Czy jest jakieś rozwiązanie czy jestem skazany na życie jak kloszard?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-05-12 20:36:10
    Od: "e-mariusz" <m...@U...op.pl>

  • 3. Data: 2004-05-13 12:42:24
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "e-mariusz" <m...@W...op.pl> wrote in message
> [...]
    stać
    > mnie na te 200 zł.
    > Czy jest jakieś rozwiązanie czy jestem skazany na życie jak kloszard?

    ostatnio dowiadywałam się troszkę na ten temat i wychodzi, że składkę trzeba
    płacić samemu. Pocieszające jest to, że te zapłacone składki na zdrowotne
    będziesz mógł odliczyć od podatku, ale niestety dopiero w rozliczeniu
    rocznym no i jeżeli będziesz miał od czego je odliczyć, czyli będzie
    dostatecznie duży przychód.

    Masz też inne wyjście: ożenić się z dziewczyną, która jest gdzieś
    zatrudniona na um. o pracę czy zlecenie ze składkami i będzie Cię mogła
    zgłosić do ubezpieczenia jako małżonka.

    Magdi