  • 11. Data: 2002-04-06 15:58:49
    Temat: Re: konto firmowe?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Jakby co, to ja nie powiedziałem że "wszyscy poza wymienionymi
    > muszą" - podałem tylko przykład a contriario o którym WIEM :)
    > *O ile wiem* to KPiR musi płacić podatek dochodowy "z konta",
    > również VAT musi być płacony z konta. Podstawę spróbuję
    > "odhaczyć" jak się o nią potknę ;)

    OK, ale Krzysztof Sudoł już podał :)))

    > Przeczytawszy wszystko co napisałem wnoszę korektę: nie,
    > nikt nie musi posiadać konta, jednakże pod warunkiem że
    > nie musi płaci podatków - czyli ma straty i "wtapia"
    > w koszty cały VAT ;>

    Rzeczywiście, całkiem logiczne.

    > Uwarunkowań jest więcej - zapłata ponad limit (zdaje się
    > równowartość 3000 euro jednorazowo i 1000 euro "wielokrotnie")
    > też wymaga konta... (*pomimo* strat i niepłacenia podatku ;)!)

    Czyli de facto konta mieć nie trzeba, ale pewne operacje trzeba wykonywać
    via konto, więc jednak konto mieć trzeba. Dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
    braku władzy." Niels Bohr

  • 12. Data: 2002-04-06 15:58:51
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a k...@v...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Prawo działalności gospodarczej art. 13 [...]

    Dzięki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 13. Data: 2002-04-06 17:48:32
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Prawo działalności gospodarczej art. 13 (Dz.U nr 101 poz. 1178 z
    1999 r. ze
    > zm.) - obowiązek wykorzystywania rachunku w obrocie pieniężnym

    A jak nie ma takich wysokich należności, to oczywiście nie musi.

    > Ustawa o syst. ubezpieczeń społecznych art. 47 ust. 4b (Dz.U. nr 137
    poz.
    > 887 z 1998 r. ze zm.) - obowiązek opłacania składek przez
    _wszystkich_
    > prowadzących działalność z rachunku bankowego

    Z rachunku bankowego, czyli z ROR
    (art 50 prawa bankowego)
    czyli jeśli autor pytania ma 1os DG, to nie musi.

    > Ordynacja podatkowa art. 61 (Dz.U. nr 137 poz. 926 z 1997 r. ze
    zm.) -
    > obowiązek zapłaty podatków z rachunku przez prowadzących kh i kpir.

    A skąd wiesz, że jest na kh lub kpir
    A nawet jeśli jest, a ma zawsze stratę i podatków nie płaci?
    A jak płaci podatek z ROR, bo mu regulamin nie zabrania?
    Czyli też nie musi.

  • 14. Data: 2002-04-06 17:58:49
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > A jak płaci podatek z ROR, bo mu regulamin nie zabrania?
    > Czyli też nie musi.

    Aha, i jeszcze taki drobiazg:

    Czy ktoś potrafi udowodnić, że zapłata podatku osobistego
    dochodowego jest rozliczeniem z prowadzonej działalności?

    Samo MF wypowiedziało się kiedyś o osobistym charakterze
    tego podatku, co pozwala bez problemu zapłacić go z rachunku
    osobistego.
    Przed VATem miałbym opory, ale nie każdy musi być płatnikiem tegoż.

  • 15. Data: 2002-04-06 20:49:45
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

  • 16. Data: 2002-04-06 22:15:47
    Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl>

    Witam
    Moze jestem do tylu, ale jezeli tak to zglosze dzialalnosc bez posiadania
    konta, regonu. Bez adresu firmy tez mozna? Podatki bede placil w kasie US.

  • 17. Data: 2002-04-06 22:56:12
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    opodatkowaną na
    > zasadach ogólnych _muszą_ posiadać rachunek bankowy _bieżący_ do

    A ja nie sądzę.
    Chyba raczej tylko do rozliczeń z US.
    Sporny jest tylko fakt, czy zapłata podatku jest takim rozliczeniem,
    bo
    wspomniany wyżej przedsiębiorca zobowiązany
    jest jedynie do opłacania podatku bezgotówkowo.

    > 2) przedsiębiorcy prowadzący DG opodatkowaną w sposób zryczałtowany
    > (ewidencja przychodu, karta podatkowa) _nie muszą_ posiadać
> [...]

    Na wniosek podatnika mogą próbować dostać w gotówce.
    Praktycznie jednak US nie "oddaje" VAT gotówką.

    Tu pełna zgoda :-)

    CEZ

  • 18. Data: 2002-04-06 22:59:53
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Witam
    > Moze jestem do tylu, ale jezeli tak to zglosze dzialalnosc bez
    posiadania
    > konta,

    Można.

    > regonu.

    Zgłosić można. Regon to sprawa wtórna. :-))

    >Bez adresu firmy tez mozna?

    Nie da się, ale adres możesz podać jakikolwiek :-)))

    >Podatki bede placil w kasie US.

    Jeśli będziesz się rozliczał wg kh lub kpir, to nie przyjmą w kasie.
    Wtedy musisz przelać.

  • 19. Data: 2002-04-08 11:28:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2002, MarekF wrote:
    [...]
    >+ Witam
    >+ Moze jestem do tylu, ale jezeli tak to zglosze dzialalnosc bez posiadania
    >+ konta,

    To na pewno - sam zakładałem "po" -:)

    >+ regonu.

    ...ale po złożeniu wniosku...

    >+ Bez adresu firmy tez mozna?

    Hm...
    Musisz podać:
    - adres pod którym prowadzisz działalność; na zdrowy rozum
    działalność "objazdowa" (ew. "u klienta" - np. murarz !)
    powinna dać się prowadzić bez "stałego miejsca"; ktoś
    skomentuje ?
    - adres gdzie leżą dokumenty; tu - jeśli masz zamiar - możesz
    zadeklarować biuro podatkowe (i podać jego adres)

    >+ Podatki bede placil w kasie US.

    KPiR i VAT ci *nie przyjmą[1]* !
    "Kartę" tak, jak ryczałt to nie wiem.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] "wyjątkowo" podobno da się załatwić - idziesz i tłumaczysz
    że "tu zamknąłeś a tam jeszcze nie otwarło się" alo wręcz
    mówisz że umowa z Inteligo "idzie" - co zreztą jest prawdą,
    bo potrafi "isć" trzy tygodnie !

  • 20. Data: 2002-04-08 20:50:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 8 Apr 2002 13:28:51 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > KPiR i VAT ci *nie przyjmą[1]* !

    Przyjmą. Kasa US ma zakaz odmawiania przyjmowania czegokolwiek.
    Natomiast tak wpłacony podatek nie jest uznany przez US i stosowną
    karę się dostanie.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)