  • 1. Data: 2002-04-05 19:24:01
    Temat: konto firmowe?
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    witam!

    Czy osoba prowadzaca jednoosobowa DG, nie VAT'owiec, ma obowiazaek
    posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS oraz
    wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta
    prywatnego [ROR]?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 2. Data: 2002-04-05 19:27:41
    Temat: Re: konto firmowe?
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Czy osoba prowadzaca jednoosobowa DG, nie VAT'owiec, ma obowiazaek
    > posiadania konta firmowego

    To zależy.

    czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS

    Tak.

    oraz
    > wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta
    > prywatnego [ROR]?

    Nie.

  • 3. Data: 2002-04-05 20:20:48
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Cezary F. wrote:

    > To zależy.

    [...]

    Dzieki.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 4. Data: 2002-04-05 22:00:42
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 05 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS oraz
    >wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta

    IMHO w DG jest obowiazek posiadania rachunku firmowego i regulowania
    przy jego uzyciu naleznosci podatkowych i ZUS

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 5. Data: 2002-04-06 01:02:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Arjos wrote:
    [...]
    >+ IMHO w DG jest obowiazek posiadania rachunku firmowego i regulowania

    Nie w każdej, AFAIK np. "kartowcy bezVATowcy" nie muszą

    >+ przy jego uzyciu naleznosci podatkowych i ZUS

    ZUS "osobisty" - nie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-06 08:39:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Arjos" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .
    > IMHO w DG jest obowiazek posiadania rachunku firmowego i regulowania
    > przy jego uzyciu naleznosci podatkowych i ZUS

    Nie ma obowiązku posiadania konta, ale jest obowiązek regulowania płatności
    do US z konta firmowego. (do ZUS wystarczy prywatne)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-04-06 08:59:13
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Nie ma obowiązku posiadania konta, ale jest obowiązek regulowania płatności
    > do US z konta firmowego. (do ZUS wystarczy prywatne)

    a jakas podstawa prawna (us)?

  • 8. Data: 2002-04-06 12:14:01
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Nie w każdej, AFAIK np. "kartowcy bezVATowcy" nie muszą

    Można poprosić o podstawę prawną tego iż wszyscy poza wymienioną przez
    Ciebie grupą muszą mieć konto?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 9. Data: 2002-04-06 13:03:37
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

  • 10. Data: 2002-04-06 13:17:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Apr 2002, Budzik wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Można poprosić o podstawę prawną tego iż wszyscy poza wymienioną przez

    Jakby co, to ja nie powiedziałem że "wszyscy poza wymienionymi
    muszą" - podałem tylko przykład a contriario o którym WIEM :)
    *O ile wiem* to KPiR musi płacić podatek dochodowy "z konta",
    również VAT musi być płacony z konta. Podstawę spróbuję
    "odhaczyć" jak się o nią potknę ;)

    Przeczytawszy wszystko co napisałem wnoszę korektę: nie,
    nikt nie musi posiadać konta, jednakże pod warunkiem że
    nie musi płaci podatków - czyli ma straty i "wtapia"
    w koszty cały VAT ;>

    Uwarunkowań jest więcej - zapłata ponad limit (zdaje się
    równowartość 3000 euro jednorazowo i 1000 euro "wielokrotnie")
    też wymaga konta... (*pomimo* strat i niepłacenia podatku ;)!)

    Pozdrowienia, Gotfryd