  • 1. Data: 2005-02-27 21:28:03
    Temat: koszt uzyskania przychodu - kilka dni w miesiacu
    Od: "GrzeBrze" <g...@w...pl>

    w nowej firmie podjalem prace z dniem 23-08-2004 (pomiedzy 01-08-2004 a
    22-08-2004 nie pracowalem),
    w rozliczeniu PIT11 jakie otrzymalem koszty uzyskania przychodu podano w
    wysokosci 409zl (4x102,25zl),
    czy mozna jakos uwzglednic te kilka dni z miesiaca sierpnia?
    jezeli tak, to jak nalezy to wyliczyc - proporcjonalnie do ilosci dni
    przepracowanych w danym miesiacu?
    mozna prosic jakie przepisy to reguluja, paragraf ,art ... ?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-02-27 21:51:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia GrzeBrze <g...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > przepracowanych w danym miesiacu?
    > mozna prosic jakie przepisy to reguluja, paragraf ,art ... ?

    Za sierpnień należą ci się koszty. A że się ich nie dzieli
    proporcjonalnie, więc choćbyś przepracował 1 dzień to możesz śmiało
    odliczyc 102.25 za ten miesiąc.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-27 22:38:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "GrzeBrze" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni
    > przepracowanych w danym miesiacu?
    > mozna prosic jakie przepisy to reguluja, paragraf ,art ... ?

    Prawdopodobnie wynagrodzenie jest wypłacane w następnym miesiącu (do
    10 dnia) i w 2004 r. zostało wypłacone za 4 miesiące (sierpień -
    listopad) i za 4 miesiące zostały naliczone koszty uzyskania
    przychodu. Na grudzień wynagrodzenie zostało wypłacone w styczniu i
    k.u.p. zostały naliczone w 2005 r.
    Wszystko się wyrówna po ewentualnym rozwiązaniu umowy o pracę w tym
    zakładzie, k.u.p. zostaną naliczone jeszcze w następnym miesiącu po
    zwolnieniu z pracy i będziesz je mógł uwzględnić w rozliczeniu
    rocznym.

    wa

  • 4. Data: 2005-03-02 17:53:29
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Za sierpnień należą ci się koszty. A że się ich nie dzieli
    > proporcjonalnie, więc choćbyś przepracował 1 dzień to możesz śmiało
    =====================
    Jeśli wynagrodzenie za te kilka dni sierpnia wypłacono razem z
    wynagrodzeniem za wrzesień, lub jeśli generalnie wynagrodzenie za dany
    miesiąc wypłacane jest w następnym miesiącu, to pit-11 jest oczywiście
    prawidłowo wypełniony. Inna sprawa czy w rozliczeniu rocznym można ująć
    koszty za ten jeden miesiąc. W updf jest zapisane, że są to koszty
    przysługujące w związku z pozostawaniem w stosunku pracy. Należałoby więc
    przyjąć, że koszty przysługują za każdy miesiąc w którym podatnik pozostaje
    w stosunku pracy, z drugiej strony koszty te służą ustaleniu dochodu i dalej
    zaliczki na podatek i potrącane są w miesiącu w którym dokonuje się wypłaty
    czyli w miesiacu za który ustalana jest zaliczka na podatek, jeśli więc
    wypłata została postawiona do dyspozycji pracownika 4 razy to i koszty
    wynoszą 4x102.25. Jeśli pracownik pobiera wynagrodzenie przez 6 miesięcy a
    przez drugie 6 miesięcy choruje (zasiłek płaci ZUS), to jakie koszty przyjąć
    w rozliczeniu rocznym? wg mnie 6x102.25, ale nie mam pewności.
    Atomek

  • 5. Data: 2005-03-02 21:29:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Atomek wrote:
> [...]
    > przez drugie 6 miesięcy choruje (zasiłek płaci ZUS), to jakie koszty przyjąć
    > w rozliczeniu rocznym? wg mnie 6x102.25, ale nie mam pewności.

    Jeżeli wypłaty były tylko 4 w roku, to pracodawca może uwzględnić tylko
    4 x KUP i taka kwota znajdzie się na pit-11/8b

    z drugiej strony jeżeli umowa o pracę trwała cały rok to pracownik ma
    prawo uwzględnić w pit-37 12 x KUP.

    jeżeli pracownik przez 6 miesiecy choruje, to znaczy, że nie
    przepracował ani dnia w danym miesiącu wówczas nie ma prawa uwzględniać
    KUP na PIT-37 za te miesiące, bo nie przepracował ani jednego dnia.