  • 1. Data: 2003-05-08 19:12:39
    Temat: koszty- towar kupiony na raty.
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Prowadzę jednoosobową DG (kpir+vat). Mam zamiar zakupić komputer. Na raty.
    Ale raty chce wziąść na siebie a nie na firmę.
    Fakturka bedzie oczywiście na firmę. Tylko czy mogę całość zaksięgować
    jednorazowo w koszty, czy muszę księgować tak jak będę spłacał raty?
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-05-08 19:20:06
    Temat: Re: koszty- towar kupiony na raty.
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Fakturka bedzie oczywiście na firmę. Tylko czy mogę całość zaksięgować
    > jednorazowo w koszty, czy muszę księgować tak jak będę spłacał raty?
    ------------------------
    To czy możesz zaliczyć w koszty jednorazowo zakupiony komputer bardziej
    wynika z tego ile kosztuje a nie z formy płatności .Jeśli zmieścisz się w
    kwocie do 3500 netto to możesz zaliczyć jeśli nie to musisz amortyzować .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-05-08 19:53:45
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwocie do 3500 netto to możesz zaliczyć jeśli nie to musisz amortyzować .

    amortyzowac mozesz gdy uznasz za ŚT,
    obojetnie czy <> 3500 zł.
    jednak dla > 3500 zł netto możesz amortyzować jednorazowo.

  • 4. Data: 2003-05-08 20:02:08
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > amortyzowac mozesz gdy uznasz za ŚT,
    > obojetnie czy <> 3500 zł.
    > jednak dla > 3500 zł netto możesz amortyzować jednorazowo.
    Dzieki za szybkie odpowiedzi. Nie chodziło mi o amortyzacje. Chodziło mi o
    to czy biorąc coś na raty mogę od razu wrzucić całą fakturę w koszty, czy
    wliczać w koszty miesięcznie raty.
    Kiedy kupowałem sdi na raty, pytałem w us i tam mi powiedzieli, że księguję
    zgodnie z tym co płacę, czyli w koszty wrzucam raty.
    Chyba taka sama sytuacja będzie w przypadku kupienia komputera, czy
    czegokolwiek na raty
    PawełJ

  • 5. Data: 2003-05-08 20:07:23
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Dzieki za szybkie odpowiedzi. Nie chodziło mi o amortyzacje. Chodziło mi o
    > to czy biorąc coś na raty mogę od razu wrzucić całą fakturę w koszty, czy
    > wliczać w koszty miesięcznie raty.

    wiec zgodnie z tym co Ci odpowiedzielismy,
    jezeli faktura jest na ponad 3500 zł netto
    TO OBOJĘTNIE CZY RATY CZY NIE
    NIE MOŻESZ wrzucić w koszta od razu.
    MUSISZ AMORTYZOWAĆ.

> [...]
    > zgodnie z tym co płacę, czyli w koszty wrzucam raty.
    > Chyba taka sama sytuacja będzie w przypadku kupienia komputera, czy

    tak, jezeli raty na firme.
    jezeli raty prywatne, a fakture Ci dadza na firme platnosc gotowka
    to rozliczac jak gotowkowa :)

  • 6. Data: 2003-05-08 22:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Powiedziałbym że Wiola z grubsza napisała to samo :)

    >+ jednak dla > 3500 zł netto możesz amortyzować jednorazowo.

    Prawdać, ale chyba klawisz ci się omsknął :] (prostestuję
    bo a nuż ktoś uwierzy :) że ">" a nie "<=").

    pozdrowienia, Gotfryd