  • 1. Data: 2002-03-06 21:39:18
    Temat: Re: koszty zakladania dzialalnosci gospodarczej
    Od: "zigi" <z...@g...pl>

    Chyba 100zl.....

  • 2. Data: 2002-03-07 00:49:14
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    Dzien dobry.... no i zakladam dzialalnosc gospodarcza :-))) czy :-(((?
    dzisaj bylam w urzedzie zglosic firme do ewidencji... no i pierwsza oplata -
    1000,- zl... i juz pierwsze pytanie - czy jest to kosztem juz tej mojej
    nowej firmy? czy jeszcze moim "prywatnym"? i drugie pytanie :-)) chce kupic
    samochod - jak byloby dla mnie wygodniej - kupic "prywatnnie" i uzywac do
    celow sluzbowych? czy kupic juz na firme? czy jesli kupuje na firme to musze
    miec FA VAT? a jesli kupie uzywany od prywatnej osoby?
    Jakie sa roznice w rozliczeniach samochodu prywatnego uzywanego do celow...
    i samochodu firmowego?
    dzieki za podpowiedzi - bo jednak wszystko mi sie juz kreci :-)))
    pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2002-03-07 08:52:45
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1000,- zl... i juz pierwsze pytanie - czy jest to kosztem juz tej mojej
    > nowej firmy? czy jeszcze moim "prywatnym"?

    Możesz wprowadzić to potem jako koszty poniesione przed rozpoczęciem
    działalności - dowód wewnętrzny do którego załączysz dokumenty
    potwierdzające ponieisenie wydatków (np. ksero wpisu do ewidencji)

> [...]
    > miec FA VAT? a jesli kupie uzywany od prywatnej osoby?
    > Jakie sa roznice w rozliczeniach samochodu prywatnego uzywanego do

    zdecydowanie bardziej oplaca sie kupic auto na firme - nie musisz prowadzic
    ewidencji przebiegu pojazdu i wszystkie faktury (paliwo, mycie,
    ubezpieczenie) wrzucasz bezposrednio w koszty. Jezeli kupisz od osoby
    prywatnej to wprowadzisz go do ewidencji na podstawie umowy zakupu -
    wartością początkową będzie wartośc pojazdu stanowiaca podstawe do
    naliczenie podatku od czynnosci cywilno prawnych

    AS

  • 4. Data: 2002-03-07 09:24:53
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-07 09:52, Użytkownik Matovy napisał:
    (ciach bezlitośnie)

> [...]
    > na podstawie umowy zakupu - wartością początkową będzie wartośc
    > pojazdu stanowiaca podstawe do naliczenie podatku od czynnosci

    Błąd. Wartością początkową jest rzeczywista cena nabycia środka
    trwałego powiększona o inne wydatki do czasu przekazania go do
    użytkowania ( w więc np. wyposażenie dodatkowe, ale również koszty
    rejestracji, bo niezarejestrowany samochód nie spełnia wymogu
    kompletności i zdatności do użytkowania)
    Wartość przyjeta dla celów PCC nie ma żadnego wpływu na wartośc
    początkową.
    US raczej podwyższa niż obniża wartośc dla celów PCC a trudno go
    podejrzewac o robienie dobrze podatnikowi kosztem skarbu państwa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-07 10:04:58
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-07 14:06, Użytkownik Barbara M napisał:
    > ale mowimy caly czas o KPiR? bo chyba nie napisalalm... i potem co?
    > amortyzacje tez sie liczy w koszty?
    A dlaczego "też"? "Też", o ile masz na mysli inne koszty związane z DG.
    "Tylko" jeżeli masz na myśli wartośc początkową środka trwałego.
    Zasady tu sa jednolite bez względu jaki księgi sie porwadzi.
    Amortyzacja jest KUP.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-03-07 10:20:31
    Od: b...@i...pl (biurach)

    przeczytałem, Maddy,

    Thursday, March 07, 2002, 10:24:53 AM, you wrote:

> [...]

    M> US raczej podwyższa niż obniża wartośc dla celów PCC a trudno go
    M> podejrzewac o robienie dobrze podatnikowi kosztem skarbu państwa.

    oj Maddy, jeżeli kupiony od osoby fizycznej to jest pewnie
    zarejestrowany, więc nie ma wydatków poniesionych przed przekazaniem
    do użytku.

    --
    Pozdrawiam,
    biurach mailto:b...@i...pl

  • 7. Data: 2002-03-07 10:27:27
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    masz racje....100,-....... ale te zera sie umieja dodawac :-)))

  • 8. Data: 2002-03-07 13:06:11
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

  • 9. Data: 2002-03-07 18:25:48
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    Fakt! masz racje, dzieki! juz mi sie wszystko myli... :-((