  • 21. Data: 2002-02-15 11:51:39
    Temat: Re: księgowa na umowie
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4iqrj$13s$...@n...tpi.pl...
    > Można prosić o żródło do informacji:
    >
    > "Od 1.01.2002 roku WSZYSTKIE osoby ubiegające się o świadectwo
    > kwalifikacyjne muszą zdać egzamin bez względu na to, że posiadają
    wymagane
    > wykształcenie i praktykę przy prowadzeniu ksiag handl."
    > --
    > __________________

    Rozporządzenie Min. Fin. z dnia 07.12.2001 roku w sprawie uprawnień do
    usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (możesz je znaleźć na stronie Min.
    Fin: www.mofnet.gov.pl w dziale rachunkowość)
    Pozdr. Aneta

  • 22. Data: 2002-02-15 14:35:00
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Skoro umowa zlecenia jest umowa cewilnoprawna a w rozp MF jest napisane :

    "2. Wymóg praktyki w księgowości, o której mowa w ust. 1, jest spełniony
    jeżeli przedmiotem wykonywanych czynności, na podstawie umowy o pracę lub
    umowy cywilnoprawnej, było prowadzenie ksiąg rachunkowych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej"

    to dlaczego nie wolno prowadzic ksiegowosci na umowe zlecenia nie majac
    swiadectwa ???

    Moim skromnym zdaniem cytat wyraznie pozwala a nawet stawia jako warunek
    prowadzenie ksiegowosci np. na umowe zlecenie.

    Czy jestem w bledzie ???

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2002-02-15 15:00:13
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kiciek <m...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
    >
    > Moim skromnym zdaniem cytat wyraznie pozwala a nawet stawia jako warunek
    > prowadzenie ksiegowosci np. na umowe zlecenie.

    Obawiam się, że jesteś. Zanim bowiem MF wydał cytowane przez Ciebie
    rozporządzenie usługi księgowe mógł świadczyc każdy, każdy również mógł
    założyć biuro rachunkowe. Nie było również przeszkód prawnych by prowadzić
    księgowość na umowę zlecenie nabywając przy tym wymaganą praktykę. Od czasu
    wejścia w życie tego rozporządzenia osoba świadcząca takie usługi musi
    spełnić wymagane warunki (w tym praktykę). Dlatego też uznaje się praktykę
    nabytą w ramach um.-zlec.w okresie poprzedzającym wejście w życie tego
    przepisu (np. ktoś pracował przy prowadzeniu ksiąg na umowę zlecenie w
    latach 1992-1994 i to zostanie mu uznane)
    Aneta

  • 24. Data: 2002-02-15 15:02:55
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > przepisu (np. ktoś pracował przy prowadzeniu ksiąg na umowę zlecenie w
    > latach 1992-1994 i to zostanie mu uznane)

    W sumie się zgadzam. Tak tylko zacząłem sie zastanawiać, czy praca po
    wejściu w życie rozporządzenia jako księgowa na umowę zlecenie chociaż
    nielegalna, to liczy się do praktyki?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz "gdzie" go to www.google.com

  • 25. Data: 2002-02-15 17:18:27
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

> [...]
    > przepisu (np. ktoś pracował przy prowadzeniu ksiąg na umowę zlecenie w
    > latach 1992-1994 i to zostanie mu uznane)

    Hmm. Dziwne. Kolega dzwonil do MF i pytal w dziale Rachunkowosci jak
    udokumentowac praktyke jezeli pracowal na umowe zlecenie przez ostatnie 2
    lata. Pani urzedniczka powiedziala zeby zlozyc oswiadczenie osoby ktora go
    zatrudniala. Czyli zlamal prawo a w MF powiedzieli zeby to udokumentowal.
    Moze chca wyciagnac sankcje ? No nic - zobaczymy czy przyjdzie mu papierek
    (skladal XII 2001).

  • 26. Data: 2002-02-15 21:28:08
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

> [...]
    > przepisu (np. ktoś pracował przy prowadzeniu ksiąg na umowę zlecenie w
    > latach 1992-1994 i to zostanie mu uznane)

    A mozesz podac z jakiego przepisu to wynika ???
    Bylbym wdzieczny.