  • 1. Data: 2002-08-03 20:39:12
    Temat: ksiegowanie niefakturowanych wplywow na konto i inne
    Od: "ofirka" <o...@p...onet.pl>

    Hej:)

    Trzy pytania:

    1.
    znalazlam w archiwum, ze moge sobie poksiegowac koszty bankowe prowadzenia
    rachunku, o czym wczesniej nie pomyslalam. Czy w zwiazku z tym tamte (kilka
    miesiecy wstecz) zlotowki juz "poszly w bloto" czy moge je jeszcze gdzies
    wcisnac do ksiag?:)

    2.
    poczatkuje z kpir, nie mam watpliwosci co do ksiegowania faktur, co jednak
    gdy jest wplata na konto, a nie mam zadnego innego dokumentu "wykonawczego"
    poza wyciagiem, na ktorym jest ogolnikowo napisane kto i za co - jak mam
    opisac to w ksiedze i czy potrzebuje czegos wiecej niz wyciag?

    3.
    zanim zarejestrowalam sie w US zalozylam konto firmowe i wplynely na nie
    pieniadze. W kwietniu. Dzialam formalnie od maja. Moge udawac, ze nic mi o
    tym nie wiadomo i "zgubic" wyciag albo uznac, ze to pomylka?:) Co mi za to
    grozi i czy widzicie lepszy sposob?:)

    ofirka

  • 2. Data: 2002-08-04 08:28:36
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ofirka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym nie wiadomo i "zgubic" wyciag albo uznac, ze to pomylka?:) Co mi za to

    Jeśli już na starcie myślisz o przedziwnych kombinacjach - to czarno widzę
    Twoją DG. Proponuję zacząć od lektury przepisów o prowadzeniu KPiR.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-08-04 08:32:19
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    http://www.abc.com.pl/ksiegar/book4164.htm

  • 4. Data: 2002-08-05 21:39:54
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Nie przejmuj się odpowiedzią p. Sławomira.

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aiiot6$js3$...@s...icm.edu.pl...

    > Użytkownik "ofirka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (kilka

    Jasne, że możesz. Ja nieraz odbieram wyciągi z banku co 2-3 miesiące, piszę
    na nich datę odbioru - aktualną i z tą datą księguję. Wpisz je z jedną datą
    teraz i już.

    > "wykonawczego"

    Zależy co to za przychód. Przychody ze sprzedaży księgujesz na podstawie
    faktury VAT wystawionej przez Ciebie, na podstawie ewidencji sprzedaży lub
    na podstawie raportu z kasy fiskalnej. Nie napisałaś czy jesteś płatnikiem
    VAT.
    Po prostu sprzedaż musisz udokumentować sama za każdym razem. To obowiązek.
    Księgujesz w kol. nr 7
    Jeżeli jednak są to przychody tzw inne, jakieś dopłaty, bonusy, refundacje
    itp to księgujesz w kol. nr 8 na podstawie wyciągu bankowego. Nie znam
    szczegółów co to za przychody więc ciężko dokładnie odpowiedzieć. Ja np.
    dostając refundację z Urzędu Pracy księgowałem to na podstawie wyciągu z
    kopią przelewu. Są tam dane, adres więc ok. w opisie podawałem z jaką umową
    się to wiąże.

    Ach, "co mi za to grozi" jest jednym z częstszych pytań. To ryzyko, hazard
    jak ruletka. Jak Cię złapą to na pewno Ci się nie opłaci. "Co ci grozi" jest
    bardzo szeroko omówione w Kodeksie Karnym Skarbowym i rozpiętość kar może
    być bardzo duża. zależy od rozmiaru przestępstwa czy wykroczenia i od oceny
    urzędnika itp. Ale raczej duuzo dostaniesz. Tak dla wyobrażenia pomnóż
    "ukrytą" kwotę razy 20 :))
    Lepszy sposób to wpisać to do KPiR z dniem 1 maja, zrobić korekty PIT-5 i
    zapłacić podatek z odsetkami. Udawać możesz ale US to udawanie nic nie
    obchodzi ;-)) Możesz nawet udawać Elvisa, dokumenty bankowe zawsze mogą
    sprawdzić.
    Ryzyko jest, decydujesz sama.

    pozdrowienia
    WS

  • 5. Data: 2002-08-06 17:10:35
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aimr6p$l5a$1@sunsite.icm.edu.pl...
> [...]
    > zapłacić podatek z odsetkami. Udawać możesz ale US to udawanie nic nie
    > obchodzi ;-)) Możesz nawet udawać Elvisa, dokumenty bankowe zawsze mogą

    Witam,
    szanowny kolego - nie wprowadzaj w błąd swoimi wypowiedziami. To bardzo
    delikatne określenie z mojej strony. Najpier trzeba się zapoznać z
    przepisami, a dopiero później coś próbować mówić. A najlepiej - nie mówić
    jak się nie wie. I nie namawiaj kogoś do działania niezgodnego z prawem: "bo
    ja tak robię'. To naprawdę nieuczciwe. I na razie tyle.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-08-09 21:23:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Aug 2002, Sławomir Malibo wrote:

    >+ Użytkownik "ofirka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]

    Pnad dwadzieścia linii cytatu... Rozumiem że widziałeś
    konieczną potrzebę cytowania całości ? KUI[1] ? :(

    >+ http://www.abc.com.pl/ksiegar/book4164.htm

    Doceniając słuszność uwagi napiszę (jednak), że czas reakcji
    może być dość długi :] no i kwestii pt. opisu "co zrobić z wpłatą
    która wpłynęła przed rozpoczęciem DG" może tam akurat
    nie być (zeznaję: nie czytałem) to brak mi choć słowa
    komentarza w stylu "tam m.in. napisano co zrobić z nieprzepisową
    wpłatą" bądź wręcz przeciwnego ;) (tj. "tego tam też nie
    znajdziesz" :])

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] KosztUzyskaniaInformacji, oczywiście :)