  • 1. Data: 2002-08-03 16:27:37
    Temat: DG - odliczenie wydatków
    Od: "Kasia" <b...@g...pl>

    Witam

    Mam mały problem i z góry dziękuję za pomoc.
    Przenoszę działalność gospodarczą do mieszkania mojej teściowej. Będzie tam
    ona faktycznie prowadzona. W mieszkaniu jest zameldowana tylko moja
    teściowa. Ja mam meldunek piętro niżej (nie wiem czy ma to jakieś
    znaczenie). Rozumiem, że muszę podpisać z nią umowę najmu.
    Moje pytanie jest takie: Jakie wydatki związane z tym mieszkaniem i w jakim
    procencie mogę wrzucić w koszty. Chodzi mi o gaz, światło, itp.
    Czy będzie to 50%? Czy można odliczyć telefon w całości, jeśli będzie
    zapisany na firmę?

    Przepraszam, jeśli komuś wydadzą się te pytania naiwne, ale naprawdę nie
    mogę nigdzie znaleźć informacji.

    pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2002-08-03 18:16:23
    Temat: Re: DG - odliczenie wydatków
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapisany na firmę?
    >
    > Przepraszam, jeśli komuś wydadzą się te pytania naiwne, ale naprawdę nie

    Na początek - proponuję zapoznać się z Ustawą o PDOF.

  • 3. Data: 2002-08-03 18:48:27
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Kasia" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mam meldunek piętro niżej (nie wiem czy ma to
    > jakieś znaczenie).
    Ja odpowiem trochę żartobliwie bo mam dzisiaj taki nastrój.
    Robisz błąd że pchasz się jak piszesz piętro wyżej.W dzisiejszych
    czasach najlepiej jest schodzić w dół czyli do podziemia gospodarczago.
    A teraz poważniej.Nie komplikuj sobie życia.Ja na Twoim miejscu
    podpisałbym umowę najmu z taką kwotą czynszu,która zawiera już koszty
    gazu,prądu itd
    i ta kwota będzie dla Ciebie KUP.Telefon jak zawrzesz umowę z operatorem
    jako firma będzie w całości KUP,co i tak nie uchroni Cię zapewne od
    podchwytliwych pytań ze strony osób kontrolujących.Co innego gdyby
    pomieszczenie "firmowe" było wydzielone i miało osobne wejście.
    Zastosuj się do porady Sławomira,chociaż można by domniemywać że znasz
    tę ustawę,bo przecież już prowadzisz DG.Jeśli nie to szybko uzupełnij
    braki
    Jacek

  • 4. Data: 2002-08-04 10:06:51
    Od: "Kasia" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na początek - proponuję zapoznać się z Ustawą o PDOF.

    Jeśli chodzi o ustawę - Prawo działalności gospodarczej, to nic tam nie ma
    na temat takich zasad

    pozdrawiam i dzięki
    Kasia

  • 5. Data: 2002-08-04 10:25:27
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o ustawę - Prawo działalności gospodarczej, to nic tam nie ma
    > na temat takich zasad

    USTAWA O PDOF - Ustawa o Podatku Dochodowym od Osób Fizycznych

  • 6. Data: 2002-08-04 18:00:55
    Od: "Kasia" <b...@g...pl>

    takich zasad

    > USTAWA O PDOF - Ustawa o Podatku Dochodowym od Osób Fizycznych

    No i tu też nic nie widzę.. .może ja nie umiem szukać...

    pozdrawiam
    Kasia

  • 7. Data: 2002-08-04 18:41:02
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > takich zasad

    > No i tu też nic nie widzę.. .może ja nie umiem szukać...
    >
    > pozdrawiam
    > Kasia

    Mówię z pamięci - nie mam pod ręką tekstu ustawy - ale chyba art. 23 UoPDOF
    (koszty uzyskania przychodu.

  • 8. Data: 2002-08-05 05:29:45
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapisany na firmę?
    >
    > Przepraszam, jeśli komuś wydadzą się te pytania naiwne, ale naprawdę nie

    jeżeli lokal nie należy do Ciebie i podpiszesz z teściową umowę najmu to w
    koszty zaliczysz czynsz (na podstawie rachunków), w którym mogą być również
    zawarte opłaty za prąd, telefony itp. Teoretycznie możesz więc wrzucić cały
    prąd zużywany przez teściową - niestety jednocześnie będzie to jej dochód.
    Naliczanie proporcjonalne do powierzchni wykorzystywanej w DG ma miejsce
    wówczas jeżeli prowadzisz ją we własnym lokalu.

    --
    A.S.

  • 9. Data: 2002-08-05 15:05:46
    Od: "Kasia" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Naliczanie proporcjonalne do powierzchni wykorzystywanej w DG ma miejsce
    > wówczas jeżeli prowadzisz ją we własnym lokalu.

    bardzo dziękuję za konkretne informacje. Czyli wystarczy, jak zamelduję się
    w tym mieszkaniu które będę wynajmować na potrzeby działalności, żeby
    naliczać proporcjonalnie? Czy też mieszkanie musi być moją własnością
    (oczywiście nie jest)?

    dzięki jeszcze raz
    Kasia