  • 1. Data: 2002-08-03 19:11:12
    Temat: czy wolno ...
    Od: "Bożena Trojanowska" <b...@u...pl>

    Witam
    Proszę o pomoc - poradę w sprawie przepisów dotyczących praw poborcy
    podatkowego .
    Sytuacja jest taka że z powodu zaległości ( zus, podatki ) w prowadzonej
    przeze mnie firmy poborca podatkowy chce zabrać maszyny które służą do
    wykonywania mojej pracy . Co więcej to są to urządzenia niezbędne do
    prowadzenia działalności i bez nich nie będę w stanie dalej funkcjonować .
    Pytania mam następujące :
    czy wolno zająć narzędzie pracy ? jakie przepisy regulują uprawnienia
    poborców podatkowych ?
    czy wolno zająć grunt będący siedzibą mojej firmy którego właścicielem
    oprócz mnie jest osoba trzecia ( nie współmałżonek )?

    Bożena Trojanowska

  • 2. Data: 2002-08-03 19:26:33
    Temat: Re: czy wolno ...
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bożena Trojanowska" <b...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytania mam następujące :
    > czy wolno zająć narzędzie pracy ? jakie przepisy regulują uprawnienia

    Narzędzia pracy - nie, przepisy - Ordynacja podatkowa, Ustawa o kontroli,
    KKS i wiele innych.

    > czy wolno zająć grunt będący siedzibą mojej firmy którego właścicielem
    > oprócz mnie jest osoba trzecia ( nie współmałżonek )?

    Co to znaczy "osoba trzecia"? Można ustanowić zastaw skarbowy.

    > Bożena Trojanowska

    A najlepiej nie dopuszczać do takich sytuacji. Jest tyle możliwości.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-08-03 20:46:51
    Od: "Bożena Trojanowska" <b...@u...pl>

    > Co to znaczy "osoba trzecia"? Można ustanowić zastaw skarbowy.
    jestem właścicielką 50% działki a drugiej połowy teściowa .
    co się dzieje w przypadku zastawu skarbowego ? czy tylko niemożność
    sprzedaży ?

    > A najlepiej nie dopuszczać do takich sytuacji. Jest tyle możliwości.
    możliwości wiele ale w przypadku braku zapłaty zlecenodawcy za wykonaną
    przeze mnie dużą usługę utraciłam płynność finansową a co za sobą pociągło
    możliwość wywiązania się z większych zamówień ...

    Bożena Trojanowska

  • 4. Data: 2002-08-04 08:22:28
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeze mnie dużą usługę utraciłam płynność finansową a co za sobą pociągło
    > możliwość wywiązania się z większych zamówień ...

    Zgodnie z KC wierzyciel może dochodzić zaspokojenia swych roszczeń z majątku
    dłużnika. Podobnie wygląda rzecz przy zobowiązaniach podatkowych (patrz
    Ordynacja podatkowa).
    Rozumiem, że jest wystawiony Tytuł Wykonawczy.
    Zastaw skarbowy jest ustanawianiy na wypadek "bycia niewypłacalnym". Jeśli
    poborca zrobił coś nie tak, można wnieść skargę na jego działanie.
    Poza tym - zajęcie - to nie od razu fizyczne zabranie.
    Podajesz zbyt mało szczegółów, aby wypowiadać się jednoznacznie. Proponuję
    zapoznać się z:
    - Ordynacją podatkową,
    - Ustawą o kontroli skarbowej,
    - KKS (Kodeks Karny Skarbowy)