  • 1. Data: 2004-02-08 18:47:26
    Temat: księgowanie raportów fiskalnych
    Od: "D.K." <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy raporty fiskalne dobowe z kasy fiskalnej należy wpisywać do rejestru
    sprzedaży VAT z każdego dnia, czy możnazaksięgować jednym wpisem w/g
    zestawienia.

  • 2. Data: 2004-02-08 21:11:02
    Temat: Re: księgowanie raportów fiskalnych
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "D.K." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy raporty fiskalne dobowe z kasy fiskalnej należy wpisywać do rejestru
    > sprzedaży VAT z każdego dnia, czy możnazaksięgować jednym wpisem w/g
    > zestawienia.

    Najlepiej najpierw zaksiegowac wszystkie raporty do rejestru VAT, a w
    ksiedze ujac poz jedna pozycja na koniec miesiaca.

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl

  • 3. Data: 2004-02-09 08:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, D.K. wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy raporty fiskalne dobowe z kasy fiskalnej należy wpisywać do rejestru
    >+ sprzedaży VAT z każdego dnia, czy możnazaksięgować jednym wpisem w/g
    >+ zestawienia.

    A możesz pofatygować się i profilaktycznie przeczytać rozporządzenie
    o prowadzeniu KPiR ? Nie żebym miał coś przeciw dyskusjom :), ani
    żebym miał coś przeciw odpowiedzi P.J.T., ale skoro nie wystąpiłeś
    z ŻADNĄ propozycją... to podejrzewam że nie wiesz jaki masz wybór !
    "ignorantia iuris nocet" - wiesz co to za zwierz ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-09 10:44:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > z ŻADNĄ propozycją... to podejrzewam że nie wiesz jaki masz wybór !
    > "ignorantia iuris nocet" - wiesz co to za zwierz ? :)

    A kasa rejestrujacaniejest "rejestrem" ?

    Chyba niema urzedowego wzoru rejestru sprzedazy..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-02-09 11:35:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ A kasa rejestrujacaniejest "rejestrem" ?

    Mea culpa. Zasugerowałem się "zaksięgowaniem" i przeoczyłem
    "do rejestru sprzedaży" :)

    >+ Chyba niema urzedowego wzoru rejestru sprzedazy..

    Ano nie ma, można wpisywać "jak się chce, byle dało się
    wyznaczyć" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-09 12:06:13
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > "do rejestru sprzedaży" :)

    > Ano nie ma, można wpisywać "jak się chce, byle dało się

    Mysle, ze po tojest kasa rejestrujaca by rejestrowac obrot..
    Na koniec miesiaca jest obowiazkowy raport fiskalny
    wydruk z kasy,
    taki wydruk zawiarea dane o raportach dziennych.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-09 20:55:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Na koniec miesiaca jest obowiazkowy raport fiskalny
    >+ wydruk z kasy,
    >+ taki wydruk zawiarea dane o raportach dziennych.

    Ale WOLNO wpisywać "dziennie", mało, takie postawienie sprawy
    jest zapodane jako p.1 ! Wpisywanie miesięcznego zapisano
    jako wyjątek :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-02-10 08:23:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Ale WOLNO wpisywać "dziennie", mało, takie postawienie sprawy
    > jest zapodane jako p.1 ! Wpisywanie miesięcznego zapisano
    > jako wyjątek :)

    Alez nie mieszajmy dwoch rzeczy.

    KPiR i Ewidencji sprzedazy (VAT).

    Wyjatek mowi, ze jeslijet prowadzona ewidencja sprzedazy,
    mozna do KPiR wpisac w jednej pozycji.

    I teraz pytanie?
    CZy Kasa rejestrujaca jest takim "urzadzeniem ksiegowym",
    ktore robi za "ewidencje sprzedazy".

    NIE MA wzoru evidencj sprzedazy - ma byc taka...jaka wystarczy do..

    Codziennie robie wydruk z kasy (fiskalny - obowiazkowy)
    i wklejam sobie na uprzenio przygotowany arkusik.
    Na koniec miesiaca robie raport fiskalny miesieczny.

    No to mam juz ta ewidencje sprzedazy, czy tez jakies papiery jeszcze
    musze wypelniac ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-10 11:56:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ > On Mon, 9 Feb 2004, bosz wrote:
    [...i tak stosik rośnie...]
> [...]
    >+ > Ale WOLNO wpisywać "dziennie", mało, takie postawienie sprawy
    >+ > jest zapodane jako p.1 ! Wpisywanie miesięcznego zapisano

    Staram się.
    Dla usciślenia: mowa o wpisywaniu do KPiR, i pytanie było
    czy wolno wpisywać *dzienne* podsumowanie z kady fiskalnej
    oraz czy wolno wpisywać *miesięczny* raport; wolno to i to.
    I *nie* było mowy iż mają to być *jedyne* poprawne możliwości
    wpisywania !

    >+ Wyjatek mowi, ze jeslijet prowadzona ewidencja sprzedazy,
    >+ mozna do KPiR wpisac w jednej pozycji.

    To jest INNY wyjątek: za pośrednictwem ewidencji sprzedaży.
    Też wolno, a co :)
    Ale o to *nie pytali* !

    >+ I teraz pytanie?
    >+ CZy Kasa rejestrujaca jest takim "urzadzeniem ksiegowym",
    >+ ktore robi za "ewidencje sprzedazy".

    Mnie to nie interesowało: zapodawałem stanowisko
    wynikające z przepisu:
    +++
    § 20. 1. Podatnicy, którzy ewidencjonują obrót przy zastosowaniu
    kas rejestrujących, dokonują zapisów w księdze na podstawie
    danych wynikających z raportów dobowych[...]
    [to powyżej to podstawowa zasada]
    2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mogą dokonywać zapisów
    w księdze na koniec każdego miesiąca,[...]na podstawie danych
    wynikających z miesięcznych zestawień raportów dobowych.
    ---

    A ty piszesz o:
    +++
    § 21. 1. Jeżeli podatnik prowadzi odrębną ewidencję, o której mowa w art.
    27 ust. 1 i 4 ustawy o VAT, zapisy w księdze dotyczące przychodów ze
    sprzedaży towarów i usług mogą być dokonywane na koniec miesiąca łączną
    kwotą wynikającą z miesięcznego zestawienia sporządzonego na podstawie
    danych wynikających z tej ewidencji.
    ---
    ...z kombinacjami w postaci ewidencji sprzedaży BRUTTO :) (par 24)
    itp bądź też o:
    +++
    6. Podatnicy prowadzący ewidencję, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2, mogą
    dokonywać zapisów dotyczących przychodu, wykazanych w tej ewidencji, w
    jednej pozycji na koniec każdego miesiąca.
    ---

    Jak rzekłem - o to NIE pytano. Jakby padło pytanie "jakie są
    w ogóle możliwości sposobów poprawnego księgowania przychodu
    VAT w KPiR" to wiesz co by się stało :) - przecież jest ich
    na tyle że głowa boli...

    >+ NIE MA wzoru evidencj sprzedazy - ma byc taka...jaka wystarczy do..

    Ustawodawca przewidział i nie każe podciągać kasy pod "ewidencję" :)

> [...]
    >+ i wklejam sobie na uprzenio przygotowany arkusik.
    >+ Na koniec miesiaca robie raport fiskalny miesieczny.

    IMHO nie. Masz zestawienie raportów :)

    >+ czy tez jakies papiery jeszcze musze wypelniac ?

    Ależ nie, bo raporty i zestawienia raportów są równie dobrą
    podstawą do księgowania jak ewidencja :)

    Oczywiście w (dozwolone !) kombinacje technologii "księgowanie
    na kasie tylko OF albo wszystkiego, wystawianie f-r na wszystko
    lub tylko wybrane" i ew. ograniczenia z tego wynikłe się nie
    zagłębiamy - ty wiesz, ja wiem, ale a nuż ktoś sobie przeczyta
    wyjątki z postów i uwierzy że może części sprzedaży nie księgować
    - no to trzeba zastrzec :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)