  • 1. Data: 2008-01-08 15:59:01
    Temat: który PIT wypełniam??
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Pracuję na etacie + prowadzę działalność gospodarczą na ryczałcie.

  • 2. Data: 2008-01-08 16:13:14
    Temat: Re: który PIT wypełniam??
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Iwo26 pisze:

    > Pracuję na etacie + prowadzę działalność gospodarczą na ryczałcie.

    a i czy w takim przypadku przysługuje mi ulga na dziecko (żona była na
    urlopie macierzyńskim a potem wychowawczym w 2007 roku)

  • 3. Data: 2008-01-08 16:53:12
    Od: "Andrew" <a...@p...pl>

    Iwo26 wrote:
> [...]

    pit 28 do 31-01 (dochody z dg) i pit 37 do 30-04
    > a i czy w takim przypadku przysługuje mi ulga na dziecko (żona była na
    > urlopie macierzyńskim a potem wychowawczym w 2007 roku)

    tak, ale tylko od podatku z umowy o pracę

  • 4. Data: 2008-01-08 20:11:22
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "Andrew" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > tak, ale tylko od podatku z umowy o pracę

    Bzdura ....

    "Z ulgi prorodzinnej mogą skorzystać jedynie podatnicy rozliczający się na
    zasadach ogólnych."

    Czyli równiez prowadzący działalnośc, rozliczający się na zasadach ogólnych.
    Niestety w powyższym przypadku odliczenia nie można zastosować - ryczałt.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-08 21:06:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Qulki w <news:4783d90f$1@news.home.net.pl>:

    > Użytkownik "Andrew" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura ....

    > "Z ulgi prorodzinnej mogą skorzystać jedynie podatnicy rozliczający się na
    > zasadach ogólnych."

    Podatek z umowy o pracę to wg jakich zasad się oblicza?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-01-08 21:24:27
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    .

    > Podatek z umowy o pracę to wg jakich zasad się oblicza?

    Czytać ze zrozumieniem ...
    Kolega napisał "tak, ale TYLKO od podatku z umowy o pracę"
    W mojej odpowiedzi "Czyli RÓWNIEŻ prowadzący działalność"

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-01-08 21:36:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Qulki w <news:4783ea31$1@news.home.net.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czytać ze zrozumieniem ...

    Ano czytać.

    > Kolega napisał "tak, ale TYLKO od podatku z umowy o pracę"

    Odpowiadając przedpiścy...

    > W mojej odpowiedzi "Czyli RÓWNIEŻ prowadzący działalność"

    To ja może podobnie potraktuje Twoją wypowiedź (nie patrząc na kontekst):

    Bzdura, bo DG można prowadzić na ryczałcie ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-01-08 21:43:48
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Aleś się czepił ... i wyrwał wyrażenia z ciągu kontekstowego

    W pierwszym jest informacja, że tylko z etatu (umowy o pracę)
    Moja odpowiedź, uściślająca, że dotyczy podatników rozliczających się na
    zasadach ogólnych, czyli RÓWNIEŻ prowadzących działalność (na zasadach
    ogólnych).
    Powyższe nie wykluczyło pierwszego, czyli etatu.

    A co do patrzenia na kontekst, z pierwszej wypowiedzi nie wynika nic ponad
    to, że odliczać mogą tylko pracujący na umowę o pracę.

    Nasze przepisy wymagają nie tylko umiejętności czytania samego w sobie, ale
    równiez utrzymywania ciągłości znaczeniowej.

  • 9. Data: 2008-01-08 21:47:38
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    No to się pokajam...
    Sam ciąg zacząłem od 3 posta ... zrywając kontekst

    Hmm ... przepraszam
    Jedyne wytłumaczenie to zmęczenie wyliczaniem remanentu i zamykaniem roku +
    uruchamianie nowego systemu magazynowo-księgowego.

    Moja wina ...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-01-09 05:59:38
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Qulki pisze:

> [...]
    > ogólnych.
    > Niestety w powyższym przypadku odliczenia nie można zastosować - ryczałt.

    Zanim odpisałeś zdążyliśmy zadzwonić do US.
    ulgę oblicza sie w takim przypadku z samej umowy o prace.
    Ryczaltu sie nie bierze pod uwagę.

    Jakby sie miało tylko ryczałt to masz racje ale tutaj są dwa źródła
    dochodów.