  • 1. Data: 2008-01-08 11:57:25
    Temat: Spółka jawna bez działalności gosp.
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Witam,

    czy zeby zalozyc spolke jawna musze zalozyc uprzednio dzialalnosc
    gospodarcza?
    mam o tyle problem, ze nie mam meldunku (nie moge go miec zgodnie z
    prawem) - co wyklucza na dobra sprawe dzialalnosc gosp., natomiast na
    potrzeby sj moge wynajac lokal. Dasie?

  • 2. Data: 2008-01-08 11:59:21
    Temat: Re: Spółka jawna bez działalności gosp.
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    b...@g...com <b...@g...com> napisal:
    > mam o tyle problem, ze nie mam meldunku (nie moge go miec zgodnie z
    > prawem) - co wyklucza na dobra sprawe dzialalnosc gosp., natomiast na

    Nie wyklucza. Do rejestracji DG nie musisz miec meldunku.
    Urzednicy myla miejsce zamieszkania z meldunkiem stalym.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-08 12:10:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2008 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:
    > mam o tyle problem, ze nie mam meldunku (nie moge go miec zgodnie z
    > prawem) - co wyklucza na dobra sprawe dzialalnosc gosp.

    Nie wyklucza, tylko musisz wyjaśnić urzędnikowi, że tak się da.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2008-01-08 12:15:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 13:10
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > Nie wyklucza, tylko musisz wyjaśnić urzędnikowi, że tak się da.

    Pytanie: czemu nie ma meldunku? Może jest obcym krajowcem albo coś w ten
    deseń?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-01-08 12:16:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 12:59
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <flvoip$1f0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie wyklucza. Do rejestracji DG nie musisz miec meldunku.
    > Urzednicy myla miejsce zamieszkania z meldunkiem stalym.

    A co w takim razie z kimś, kto ma meldunek, a nie ma miejsca zamieszkania
    stałego? :D

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-01-08 12:27:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:

    > Pytanie: czemu nie ma meldunku? Może jest obcym krajowcem albo coś w ten
    > deseń?

    Tak akurat przypadkiem to wiem, kim on jest. ;)

  • 7. Data: 2008-01-08 14:14:53
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 8 Sty, 13:15, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Pytanie: czemu nie ma meldunku? Może jest obcym krajowcem albo coś w ten
    > deseń?

    nie.
    po prostu nigdzie nie przebywam z zamiarem, nieruchomość którą
    posiadam mam w miejscu, gdzie bywam najrzadziej, a w mieszkaniu, które
    wynajmuję, zameldować się nie mogę ze względu na właściciela. Owszem,
    wiem że nie potrzebuję jego zgody, ale prawo to jedno, ale alternatywą
    jest zmiana mieszkania, czego chcę uniknąć.

    a pytanie było inne - czy zakładając sj. muszę zgłaszać DG?

  • 8. Data: 2008-01-08 14:23:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    b...@g...com pisze:

> [...]
    > jest zmiana mieszkania, czego chcę uniknąć.
    >
    > a pytanie było inne - czy zakładając sj. muszę zgłaszać DG?

    Nie musisz. Spółka jawna podlega rejestracji w KRS a nie w urzędzie
    miasta/gminy. Wspólnicy spółki jawnej nie są przedsiębiorcami, prowadza
    działalność gosp. za pośrednictwem spółki, a nie we własnym imieniu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-01-08 15:10:04
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > A co w takim razie z kimś, kto ma meldunek, a nie ma miejsca zamieszkania
    > stałego? :D

    Domniemanie: miejsce zamieszkania zgodne z meldunkiem stalym.
    Sprawa jest zwiazana z zasadniczym aspektem: gdzie przechowywana
    jest dokumentaca zwiazana z prowadzeniem DG.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-01-08 15:22:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-08, Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:

    > Domniemanie: miejsce zamieszkania zgodne z meldunkiem stalym.
    > Sprawa jest zwiazana z zasadniczym aspektem: gdzie przechowywana
    > jest dokumentaca zwiazana z prowadzeniem DG.

    To się podaje przecież na NIP-1 (AFAIK główne miejsce prowadzenia
    działalności) i nie ma żadnego związku z miejscem zameldowania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl