  • 1. Data: 2008-11-04 12:46:06
    Temat: kupno mieszkania i koszt
    Od: "lukasz" <s...@o...pl>

    Witam,
    Prowadze działalność gospodarczą jednoosobową. Jestem w trakcie kupna
    mieszkania. Mam troszke wkładu własnego i dostaje także pożyczke z banku. Akt
    notarialny i pożyczka jest na moje nazwisko nie na firme. Firma i nazwisko mają
    ten sam NIP.
    Czy będe mógł sobie wrzucić w koszty to mieszkanie. Oczywiście po podpisaniu
    aktu notarialnego działalność zostanie przeniesiona do tego mieszkania, a ja
    nie będe się w nim meldował.

  • 2. Data: 2008-11-04 13:12:55
    Temat: Re: kupno mieszkania i koszt
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Cały zakup nie, ale amortyzację według stawki rocznej zapewne tak.
    Poza tym odsetki od kredytu (ale nie raty kapitałowe), tylko starannie podejdź do
    tematu.

    Pamietaj o corocznym podatku od nieruchomości jak dla lokali usługowych (wysoka
    stawka).
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-11-04 14:12:29
    Od: s...@o...pl

    W przypadku gdy będe remontował mieszkanie zakupione na działalność czy koszty
    remontu bedą kosztem czy zwiększą wartość inwestycji.

  • 4. Data: 2008-11-04 20:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, lukasz wrote:

    > Czy będe mógł sobie wrzucić w koszty to mieszkanie. Oczywiście po podpisaniu
    > aktu notarialnego działalność zostanie przeniesiona do tego mieszkania, a ja
    > nie będe się w nim meldował.

    IMO to czy nie będziesz się meldował jest bez znaczenia.
    Idzie raczej o to, czy tam *ktoś* będzie *mieszkał*.
    Jak wpadnie kontrola i stwierdzi zamieszkiwanie to weźmie
    i wywali z kosztów :] (przynajmniej tę część którą uzna za
    "nie wykorzystywaną do DG").
    No chyba że będzie to wynajem "mieszkalny" zaliczony do
    przychodów z DG :D
    Oczywiscie zakładam że sprawa "kosztów" jest wyjaśniona - wyłącznie
    przez amortyzację (w tym ryczałtem - przeczytaj sobie przepis z ustawy
    art.22g.10).

    pzdr, Gotfryd