  • 1. Data: 2008-11-04 16:57:41
    Temat: Brak NIP na fakturze
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Coś mnie podkusiło, żeby przenieść telefon do Orange. Przeniosłem,
    wziąłem abonament firmowy, oczywiście nie obyło się bez drobnych
    problemów, ale miałem nadzieję, że będą to jedyne problemy. No i
    przyszła faktura. Bez NIP, no bo po co NIP na fakturze dla firmy? NIP
    oczywiście mieli w systemie zarejestrowany, tylko na fakturze widać nie
    było gdzie wpisać :->
    Pierwszym odruchem był kontakt z BOK, gdzie miła pani powiedziała, że
    już zgłasza prośbę o korektę. Korekta po chwili okazała się być
    duplikatem (ale już z moim NIP'em), który wyślą mi pocztą. Po rozmowie
    naszła mnie refleksja, że przecież to chyba ja bym mógł skorygować notą
    korygującą.
    Pytanie: co teraz robić? Czekać na ten duplikat i liczyć, że będzie
    rzeczywiście z NIP'em, czy od razu słać notę? Jeśli dostanę duplikat, to
    co zrobić z oryginałem? Udawać, że nie dotarł? Faktura jest z końca
    października, płatna na początku listopada. Do KUP ją chyba mogę
    zaksięgować, jedynie z VAT'em poczekać na duplikat (a to i tak będzie
    liczone do VAT listopadowego). Co będzie jeśli ten duplikat przyjdzie
    np. w grudniu?
    Maciek

  • 2. Data: 2008-11-04 18:50:04
    Temat: Re: Brak NIP na fakturze
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Miałem to samo tylko że przeniosłem z osoby prywatnej na DG. jakie było
    moje zdziwienie jak dostałem fakturę na osobę prywatną. Dzwonie do BOK a
    oni mi na to że nie nic nie zostało przeniesione. A kwota na fakturce
    nie mała. Znerwiłem się i poszedłem do ery kupiłem telefon na firmę. A
    mój numer orange 502051010 od września już jest wyłączony. Czy
    przypadkiem nie robiłeś tej przemiany w sosnowcu?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-11-04 19:11:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Monse1 pisze:
> [...]
    > mój numer orange 502051010 od września już jest wyłączony. Czy
    > przypadkiem nie robiłeś tej przemiany w sosnowcu?
    Nie. Wawa. Ale w sumie podobnie, widać standardy te same ;-)
    Przenosiłem z osoby prywatnej w innej sieci, więc najpierw kazali mi
    zmienić dane w tamtej sieci na firmowe. Zmieniłem, ale wśród typowych
    danych firmy podałem coś nietypowego, czyli NIP, a w Orange oni sobie
    zapisują REGON, więc przy przenoszeniu się dane nie zgadzały.
    Zaproponowali mi, żebym znów zmienił u starego operatora dane na
    prywatne, a potem oni u siebie poprawią :-D Wreszcie sam ustaliłem, że
    to różnica między NIP i REGON powoduje problem i przeniesienie się
    udało, ale ... nie wprowadzili do systemu kodu abonenta (był na umowie),
    więc nie mogłem włączać/wyłączać usług :-D No i na koniec się okazało,
    że nie ma NIP na fakturze, chociaż pilnowałem, żeby się od tego REGONU
    odpiepr*li i na umowie NIP był wszędzie gdzie powinien być. Żenada i do
    tego offtopic ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2008-11-04 20:18:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Maciek wrote:

    > Pierwszym odruchem był kontakt z BOK, gdzie miła pani powiedziała, że
    > już zgłasza prośbę o korektę. Korekta po chwili okazała się być
    > duplikatem (ale już z moim NIP'em)

    No, nie skomentuję.
    Nie wypada ;)
    Nie dlatego że mam z nimi związki :>

    Duplikat inny niż oryginał - ech...

    > co zrobić z oryginałem? Udawać, że nie dotarł?

    Ba.
    W sumie chyba najbezpieczniej - jak "im" się US przyczepi, to
    pewnie zrobi krzyżówkę.

    > liczone do VAT listopadowego). Co będzie jeśli ten duplikat przyjdzie
    > np. w grudniu?

    ...no to do zaksięgowania grudniu.
    Toć jak oryginał się zgubił - nie ma innej możliwości :P

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-04 20:27:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > No, nie skomentuję.
    > Nie wypada ;)
    > Nie dlatego że mam z nimi związki :>
    > Duplikat inny niż oryginał - ech...
    Szczerze mówiąc nie chciałem już drążyć, bo najpierw była mowa o
    korekcie, potem że to będzie duplikat. Sam jestem ciekaw co przyjdzie :->

    > ....no to do zaksięgowania grudniu.
    > Toć jak oryginał się zgubił - nie ma innej możliwości :P
    Racja. Sam się w zeznaniach pogubiłem ;-)
    Jak zwykle: dzięki!

    Maciek

  • 6. Data: 2008-11-04 20:53:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > Szczerze mówiąc nie chciałem już drążyć, bo najpierw była mowa o
    > korekcie, potem że to będzie duplikat. Sam jestem ciekaw co przyjdzie

    Pewnie, że przyślą Ci duplikat.
    U siebie w systemie poprawią starą fakturę, żeby była zgodność
    duplikatu i faktury u nich. A za duplikat skasują.
    Ile tam w cenniku jest ? 10zł?

  • 7. Data: 2008-11-04 21:57:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    cef pisze:
    > Pewnie, że przyślą Ci duplikat.
    > U siebie w systemie poprawią starą fakturę, żeby była zgodność
    > duplikatu i faktury u nich. A za duplikat skasują.
    > Ile tam w cenniku jest ? 10zł?
    No to się chyba będziemy o te 10 zł procesować. Zachowam sobie oryginał,
    żeby go można potem porównać z ich 'oryginałem' i 'duplikatem' oryginału ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2008-11-04 23:09:03
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > No to się chyba będziemy o te 10 zł procesować. Zachowam sobie oryginał,
    > żeby go można potem porównać z ich 'oryginałem' i 'duplikatem' oryginału
    > ;-)

    Chytry dwa razy traci.

  • 9. Data: 2008-11-05 08:45:45
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > ...no to do zaksięgowania grudniu.
    > Toć jak oryginał się zgubił - nie ma innej możliwości :P

    VAT do zaksięgowaniu w grudniu czy do grudnia?

    Bo akurat usługi telekomunikacyjne należą do tej grupy czynności, dla
    których ustawodawca powiązał moment powstania obowiązku podatkowego z
    upływem terminu płatności. A ten tutaj ustalony został na początek
    listopada. Więc o ile nie będzie możliwości odliczenia podatku
    naliczonego wcześniej jak w grudniu, to jednak będzie należało dokonać
    korekty listopada, o ile duplikat dotrze już po złożeniu deklaracji
    listopadowej.

  • 10. Data: 2008-11-06 12:57:21
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Nie jestem w tej chwili pewny poniższego, ale przypominam sobie, że miałem
    podobny problem w Erze po zmianie z OF na OFPDG i pierwsza faktura po
    zmianie przyszła bez NIP (z ozdobnikiem w postaci nazwy firmy oprócz imienia
    i nazwiska). Proponowano mi notę korygującą, ale się upierałem, że nie można
    (nota chyba nie służy do uzupełnienia NIP jeśli go nie ma). Ostatecznie
    przekopałem przepisy i trafiłem na zapis, że faktury za usługi
    telekomunikacyjne mogą nie posiadać NIPu odbiorcy. Ale nie mam w tej chwili
    pewności, czy dotyczy to OFPDG.