  • 1. Data: 2005-12-20 22:00:59
    Temat: liniowy 19% --> zgłoszenie do 20 stycznia
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Zamierzam od przyszłego roku przejsć na liniowy 19%.
    Wiem, że muszę złożyć pisemne oświadczenie do naczelnika właściwego US.
    Czy spotkaliście się gdzieś ze wzorem takiego oświadczenia?
    Byłbym wdzięczny za linka.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-20 22:44:43
    Temat: Re: liniowy 19% --> zgłoszenie do 20 stycznia
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Greg wrote:
    > Zamierzam od przyszłego roku przejsć na liniowy 19%.
    > Wiem, że muszę złożyć pisemne oświadczenie do naczelnika właściwego US.
    > Czy spotkaliście się gdzieś ze wzorem takiego oświadczenia?
    Tak leży kiepska kopia ksero w każym US albo piszesz od ręki.

    Jak chcesz się wykazać to napisz coś w tym stylu (ubierz w ładne słówka)

    Do naczelnika US (Twojego)
    Wnioskuję o zgodę na odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy z mojej
    DG (siedziba, NIP etc) według zasad podatku liniowego 19%.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400

  • 3. Data: 2005-12-20 22:59:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > Wnioskuję o zgodę na odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy z mojej
    > DG (siedziba, NIP etc) według zasad podatku liniowego 19%.

    O nic nie wnioskujesz, tylko powiadamiasz naczelnika o wyborze takiej formy
    opodatkowania. Naczelnik nie przyznaje możliwości rozliczania się w ten
    sposób, ona się należy przy spełnieniu określonych warunków.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 4. Data: 2005-12-21 09:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, Samotnik wrote:

    > O nic nie wnioskujesz, tylko powiadamiasz naczelnika o wyborze takiej formy
    > opodatkowania. Naczelnik nie przyznaje możliwości rozliczania się w ten
    > sposób, ona się należy przy spełnieniu określonych warunków.

    ...a ja w innej kwestii - w powyższym tekście wypadałoby napisać
    ktorego roku to dotyczy ("od początku roku 2006").
    Bo zakazu złożenia w 2005 wyboru opodatkowania dotyczącego roku
    2008 na przykład AFAIK nie ma :) więc...

    NIP: (musi być, Ordynacja wymaga !!)
    data:
    miejscowość:
    (powyższe moze być rządkiem u góry)
    Do naczelnika US w ....
    Powiadamiam że na rok 2006 wybieram formę opodatkowania działaności
    gospodarczej w postaci podatku liniowego 19% wg art. 30c ustawy
    o podatku dochodowym...
    ...albo jakoś tak :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-22 08:51:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0512211050500.2100@athlon> wstukał:

    [...]
    > Powiadamiam że na rok 2006 wybieram formę opodatkowania działaności
    > gospodarczej w postaci podatku liniowego 19% wg art. 30c ustawy
    > o podatku dochodowym...

    Nie na rok 2006, tylko do kolejnego powiadomienia o wyborze innej formy (lub
    likwidacji albo zmiany prawa)

    ;-)
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2005-12-22 09:13:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, 'Tom N' wrote:

    > Nie na rok 2006, tylko do kolejnego powiadomienia o wyborze innej formy (lub
    > likwidacji albo zmiany prawa)

    Będę się bronił: to z prawa wynika że wybór dokonany na rok
    2006 obowiązuje również później, nie z woli wybierającego
    a z mocy przepisów !

    > ;-)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-28 12:53:26
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    W dzisiejszej Gazecie Prawnej są wzory pism dotyczących wyboru sposobu
    opodatkowania - dotyczą też wyboru zaliczek uproszczonych. Jeśli nie
    dzisiejsza GP, to któraś z trzech ostatnich - mogło mi się pomylić, bo
    dzisiaj czytałam zaległości z trzech dni.
    Pozdr. Graszka.