  • 1. Data: 2002-11-22 07:36:50
    Temat: macierzynski
    Od: "danka" <m...@p...onet.pl>

    Jak powinno sie wybrnac z takiej sytuacji i czy sie da? Sytuacja z zycia
    wzieta:)

    Pracownica, zatrudniona na umowe o prace -( ze dwa lata pracy - na czas
    nieokreslony u pracodawcy - os fizyczna.) zachodzi w ciaze z włascicielem
    firmy po czym w 4 czy 5 mies ciazy zawieraja zwiazek małzenski.
    W swietle przepisów, dziewczyna ta nie moze byc zatrudniona na umowe o
    prace, gdyz jest zona własciciela. Nie mozna tez zwolnic osoby bedacej w
    ciazy.
    Z kolei dziewczyna moze sie sama zwolnic i załozyc działalnosc gospodarcza,
    ale wtedy straci zasiłek macierzynski oraz chorobowe które wezmie w okresie
    ciazy( mniej niz 6 mies opłacania składek).
    Czy musi utracic ten zasilek?

    danuta

  • 2. Data: 2002-11-22 08:35:12
    Temat: Re: macierzynski
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "danka" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    okresie
    > ciazy( mniej niz 6 mies opłacania składek).

    A dlaczego straci ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-22 09:30:18
    Od: "danka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arkq18$brk$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "danka" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > gospodarcza,
    > okresie

    > A dlaczego straci ?

    bo gdy przejdzie na dzialalnosc gospodarcza musi miec 6 mies opłacania
    skladek. jest w 4 czy 5 miesiacu ciazy wiec do dnia porodu czyli okresu
    kiedy bedzie na macierzynskum jest mniej niz 6 mies.Zasiłek jej sie nie
    bedzie nalezał.

    danka

  • 4. Data: 2002-11-22 09:51:19
    Od: "Pulsar" <p...@N...pl>

> [...]
    > skladek. jest w 4 czy 5 miesiacu ciazy wiec do dnia porodu czyli okresu
    > kiedy bedzie na macierzynskum jest mniej niz 6 mies.Zasiłek jej sie nie

    Ale wlicza się poprzednie okresy ubezpieczenia, jeżeli nie było przerwy
    między nimi dłuższej niż 30 dni... Poza tym zawsze można zgłosić żonę jako
    osobę współpracującą z mężem - koszty ZUSu takie same a nie trzeba
    działalności zakładać.

  • 5. Data: 2002-11-22 12:21:06
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > między nimi dłuższej niż 30 dni... Poza tym zawsze można zgłosić żonę jako
    > osobę współpracującą z mężem - koszty ZUSu takie same a nie trzeba
    macierzyński jest wyjątkiem od zasady ubezpieczania się przez 6 m-cy (ZUS
    udzielił mi takiej informacji przed tygodniem) Baśka