  • 1. Data: 2002-11-22 08:58:22
    Temat: Komputer, amortyzacja - raz jeszcze
    Od: "Ryszard" <b...@z...com.pl>

    Powtorze moj poprzedni post i jeszcze raz prosze o pomoc w "wyprostowaniu"
    ewentualnych bledow:

    Prowadze mala firemke KPiR bez VAT. W maju 2001 roku kupilem komputer bez
    monitora za 3200 zl. Monitor dostalem stary od znajomego (warty 50 zl).
    Zakup zakwalifikowalem jako wyposazenie i wpisalem do ewidencji i do
    pozostalych wydatkow. We wrzesniu tego roku kupilem nowy monitor za 770 zl i
    dysk za 450 zl. Te rzeczy tez sa wyposazeniem i zostaly wpisane do ksiazki
    tak jak poprzednio komputer.
    W przyszlym miesiacu zamierzam kupic karte PCI do tego komputera za 5400 zl.
    Co z nia zrobic? Czy sama karta moze byc srodkiem trwalym (amortyzacja)?

    Ryszard.

  • 2. Data: 2002-11-22 09:26:46
    Temat: Re: Komputer, amortyzacja - raz jeszcze
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Ryszard" <b...@z...com.pl> wrote in message
> [...]
    zl.
    > Co z nia zrobic? Czy sama karta moze byc srodkiem trwalym (amortyzacja)?

    Pewnie mnie Gdfryd znow poprawi, ale znalazlem tylko art 22d ustawy,
    ktory mowi o nieamortyzowaniu a jednorazowym wpisaniu w Koszty
    ST. punkt 2 mowi, ze ST wymienione w art 22a do c ujmuje sie w ewidencji ST.
    Tak patrzac na to mysle, ze wymienione w art d st sa tez wymienione w a -c.

    Tak wiec dokonal Pan jednorazowego wliczenia w koszty tak ST - komputera
    jak i jego modernizacji. Komputer ujety jest w ewidencji wyposazenia,
    o ktorej niemowi ustawa o podatku,
    lecz rozporzadzenie o prowadzeniu KPiR.

    Teraz ten ST chce Pan zmodernizowac dokonujac zakupu karty za 5400.
    Mysle ze powinen Pan powiekszyc wp ST i zamortyzowac "niezamortyzowana
    czesc",
    czyli owa karte.

    Ale ciekawe co na t powiedza nasi koledzy - prawnicy.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-22 11:34:38
    Od: "Ryszard" <b...@z...com.pl>

> [...]
    ST.
    > Tak patrzac na to mysle, ze wymienione w art d st sa tez wymienione w

    Dziekuje za wyjasnienia, ale przepraszajac z gory za moj nie fachowy jezyk
    rozwine to co Pan napisal "po mojemu". Jeszcze jedno male wyjasnienie. Do
    prowadzenia ksiazki kupilem Rachmistrza i dotad bylo wszystko ok. Radzilem
    sobie sam. Ostatnio zauwazylem, ze nie nadazam za tym wszystkim i od
    stycznia bedzie to pewnie robilo biuro rachunkowe, ale wszystkie zaleglosci
    chcialbym wyprostowac.

    > Tak wiec dokonal Pan jednorazowego wliczenia w koszty tak ST - komputera
    > jak i jego modernizacji. Komputer ujety jest w ewidencji wyposazenia

    Tak zrobilem, ale z tego co Pan napisal... czym on jest? Wyposazeniem, czy
    srodkiem trwalym? Komputer jest ujety w ewidencji wyposazenia, nie w
    ewidencji srodkow trwalych.

    > Teraz ten ST chce Pan zmodernizowac dokonujac zakupu karty za 5400.

    Tak.

    > Mysle ze powinen Pan powiekszyc wp ST i zamortyzowac "niezamortyzowana
    > czesc",
    > czyli owa karte.

    No tak, czyli jak?
    Przepisac go do ewidenci ST? Na jakiej podstawie? Mozna tak?
    Potem powiekszyc wartosc tego srodka trwalego o 5400 zl - czyli wart juz
    bedzie ok. 10000 zl i zaczac naliczac amortyzacje dla samej karty i kwoty
    5400 zl?
    Bardzo prosze bardziej szczegolowo to wyjasnic.

    > Ale ciekawe co na t powiedza nasi koledzy - prawnicy.
    Ja tez, ale moze nie z ciekawosci, tylko z niewiedzy...

    Ryszard.