  • 1. Data: 2010-07-28 17:03:38
    Temat: [money.pl] Winiecki a składka rentowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.money.pl/archiwum/mikrofon/artykul/winiec
    ki;podwyzka;podatkow;nie;pomoze;w;walce;z;deficytem,
    93,0,648797.html

    cyt:
    """
    [Winiecki:]
    Jedynym quasi-podatkiem, który powinien wrócić do poziomu z 2006 roku, to
    składka rentowa, którą zredukowano pod fałszywym hasłem obniżania kosztów
    pracy. A tymczasem jej obniżka po stronie pracodawcy była znacznie
    mniejsza niż w przypadku pracobiorcy. W ten sposób poprzedni rząd stworzył
    strukturalną dziurę w budżecie ZUS-u, która teraz powoduje, że co roku
    brakuje w nim ponad 20 miliardów złotych.

    [Redaktor:]

    [Winiecki:]
    Pomysł podwyższenia składki po stronie pracodawców jest zły. Bo to by
    znaczyło, że niewiele poprawiamy stan dochodów ZUS, za to zgadzamy się na
    pogorszenie sytuacji finansowej firm. To z perspektywy wzrostu
    gospodarczego byłaby samobójcza polityka.
    """

    Miałem gościa za w miarę rozsądnego, ale teraz to już na serio trzeba
    chyba uruchamiać procedurę emigracyjną,
    skoro nawet taki Winiecki uważa, że zmiana wysokości składki po stronie
    pracodawcy a pracownika czymś się różni..

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-07-28 18:29:07
    Temat: Re: [money.pl] Winiecki a składka rentowa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-28, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > skoro nawet taki Winiecki uważa, że zmiana wysokości składki po stronie
    > pracodawcy a pracownika czymś się różni..

    Bo przecież się to różni.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-28 18:58:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vgkccce4l60ql1@unk>:

> [...]

    > skoro nawet taki Winiecki uważa, że zmiana wysokości składki po stronie
    > pracodawcy a pracownika czymś się różni..

    A nie różni się?

    No to na przykładzie w uproszczeniu dla celów ZUS:

    SP -- składka pracodawcy
    SR -- składka pracownika
    KP -- koszty pracodawcy
    BR -- brutto z umowy

    KP=BR+SP

    Widzisz gdzieś w tym wzorze SR?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-07-28 19:29:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 20:29:07 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2010-07-28, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo przecież się to różni.

    Czym?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-28 19:29:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 20:58:24 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    93,0,648797.html

    > A nie różni się?
    >
    > No to na przykładzie w uproszczeniu dla celów ZUS:

    Tak

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-28 19:33:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vgki3dmxl60ql1@unk>:

    ki;podwyzka;podatkow;nie;pomoze;w;walce;z;deficytem,
    93,0,648797.html

    > Tak

    Rozjaśnij proszę...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-07-28 19:43:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 21:33:42 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    ki;podwyzka;podatkow;nie;pomoze;w;walce;z;deficytem,
    93,0,648797.html

    > Rozjaśnij proszę...

    BR = SR + (BR-SR)

    - z punktu widzenia pracodawcy oczywiście jest to obojętne, przy założeniu
    że pracownicy to lemingi,
    co z kolei jest założeniem oczywiście błędnym.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-07-28 20:00:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vgkjqjfzl60ql1@unk>:

    ki;podwyzka;podatkow;nie;pomoze;w;walce;z;deficytem,
    93,0,648797.html

    > BR = SR + (BR-SR)

    Czyli BR=BR

    > - z punktu widzenia pracodawcy

    A to nie dyskutujemy o KP?

    > oczywiście jest to obojętne, przy założeniu
    > że pracownicy to lemingi,
    > co z kolei jest założeniem oczywiście błędnym.

    Masz na myśli "nowe" miejsca pracy -- czyli jaki procent ogółu i na jak
    długo? Bo, żeby tej większości zmienić BR w dół (SR też w dół w efekcie),
    żeby KP utrzymać, to już trochę zachodu jest, a poniżej państwowej
    minimalnej BR zejść to już wyczyn cyrkowy... A GUS pewne dane pokazuje

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-07-28 21:11:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Wednesday, July 28, 2010, 8:58:24 PM, you wrote:

> [...]
    93,0,648797.html
    > A nie różni się?
    > No to na przykładzie w uproszczeniu dla celów ZUS:

    Jasne. Tylko za wzrostem SR pójdzie wzrost płacy minimalnej, bo żaden
    rząd nie pójdzie na to, żeby wzrost składek walnął w najmniej
    zarabiających. I niestety ale wzrośnie w takim przypadku zarówno BR
    jak i SP.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-07-28 22:30:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 22:00:44 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Czyli BR=BR

    > A to nie dyskutujemy o KP?

    Proponuję eksperyment myślowy z SR=0,5*BR - przecież BR się nie zmieni..

    --
    Tomek