  • 1. Data: 2010-07-27 16:04:26
    Temat: sprzedaz firmowego auta - srodka trwalego
    Od: " poziomka001" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witajcie,

    Czy ktos z Was moglby mi prosto i jasno :) wytlumaczyc jak sprzedac osobie
    prywatnej firmowe auto, ktore mam w srodkach trwalych. Bo ja nie mam pojecia
    jak w ogole sie za to zabrac. Moze byc na priv.

    Ogolnie sprawa ma sie tak: prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza,
    jestem platnikiem VAT.

    2 lata temu z kawalkiem kupilam od osoby prywatnej uzywane auto na zwykla
    umowe kupna (wiec nie odliczalam zadnego vatu), zaplacilam PCC, auto
    wprowadzilam do ewidencji srodków trwalych i naliczam co miesiac amortyzacje.

    Teraz chcialabym je sprzedac osobie prywatnej i nie wiem czy powinnam wystawic
    fakture, czy na umowe sprzedazy? I jak to rozliczyc w KPiR?? Wiem ze od ew.
    roznicy w cenie sprzedazy z wartoscia auta po amortyzacji musze zaplacic podatek.

    Bardzo wdzieczna bede za wszelkie podpowiedzi, bo jestem w kropce.

  • 2. Data: 2010-07-27 18:27:27
    Temat: Re: sprzedaz firmowego auta - srodka trwalego
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    poziomka001 w <news:i2n02a$no2$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > Teraz chcialabym je sprzedac osobie prywatnej i nie wiem czy powinnam wystawic

    Dlaczego nie fakturę?

    > I jak to rozliczyc w KPiR??

    Jak każdą fakturę sprzedaży?

    > Wiem ze od ew.
    > roznicy w cenie sprzedazy z wartoscia auta po amortyzacji musze zaplacic podatek.

    IMHO nie tak -- no chyba, że sprzedaż pojazdu to jedyny przychód, a
    nieumorzona wartość początkowa pojazdu to jedyny koszt...

    Gdy ja sprzedawałem pojazd (kupiłem z VAT zw.), to wystawiłem fakturę
    sprzedaży, dokonałem likwidacji środka trwałego, sprzedaż poszła w
    przychody, pozostałe raty amortyzacyjne w koszty, miesiąc albo dwa później w
    przychody weszły zwrot z OC (nabywca wypowiedział) i AC (oczywiście OC i AC
    wcześniej ująłem w kosztach).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-07-29 10:40:39
    Od: " poziomka001" <p...@W...gazeta.pl>

    Ok, wielkie dzieki.

    Czyli o ile dobrze rozumiem, sprzedaje normalnie na fakture, nieumorzona
    dotychczas wartosc wpisuje w koszty i tyle. A podatku osobnego nie ma, tylko
    place normalnie jak co miesiac zaliczke na dochodowy.

    Mam nadzieje, ze jakos to ogarne. Jeszcze raz dzieki.