  • 1. Data: 2002-04-16 00:01:49
    Temat: może poradzicie-problem z ZUS
    Od: <e...@p...onet.pl>

    6 miesięcy temu byłem na chorobowym ale ZUS nie wypłacił zasiłku bo kiedyś
    wcześniej wpłaciłem składkę 14 godzin po terminie (podobne opóźnienia zdarzyły
    mi od początku reformy 2 razy, z podobnych powodów, ale ponoć do 3 razy sztuka)
    Na dzisiaj mam 5-miesięczne zaległości w składkach ZUS, nie opłacałem, bo nie
    miałem wystarczających obrotów i pieniędzy (DG, KPiR). W tym czasie trochę
    chorowałem (chyba trochę z nerwów, prócz tego mam dolegliwość, kwalifikującą
    mnie w każdej chwili na zabieg operacyjny, utrudniającą chodzenie) ale u
    lekarza nie byłem bo nie miałem już chorobowego i pieniędzy.
    DG nie zawiesiłem, ponoć nie ma takiej możliwości, zresztą między chorobami
    tyrałem w nadziei na odmianę, szkoda mi też było dorobku firmy i całkowitego
    staczania się w ubóstwo.
    Macie jakiś pomysł co robić ? Wyrejestrować wstecz ? np. od stycznia ? ale w
    marcu 2002 miałem rachunek i przychód 200 zł.

  • 2. Data: 2002-04-16 07:19:42
    Temat: Re: może poradzicie-problem z ZUS
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > wcześniej wpłaciłem składkę 14 godzin po terminie (podobne opóźnienia
    > zdarzyły mi od początku reformy 2 razy, z podobnych powodów, ale ponoć do
    Trzeba było od razu uderzyć do ZUS o przywrócenie terminu, pokajać się,
    zapłacić odsetki. Byłaby nadzieja że przywrócą.

> [...]
    > kwalifikującą mnie w każdej chwili na zabieg operacyjny, utrudniającą
    > chodzenie) ale u lekarza nie byłem bo nie miałem już chorobowego i
    Chorobowe daje Ci tylko zasiłek chorobowy. Ubezpieczenie zdrowotne jest od
    tego, żebyś miał bezpłatną (ok... teoretycznie) opieke lekarską. A
    ubezpieczenie chorobowe nie wygasa na skutek spóźnionej zapłaty, bo jest
    obowiązkowe.

    > pieniędzy. DG nie zawiesiłem, ponoć nie ma takiej możliwości, zresztą
    Jest taka mozliwośc, ale w ZUS Ci o niej nie powiedzą, bo paniusie w
    informacji myslą liniowo i na pytanie "czy mozna zawiesić działalność w
    ZUS" odpowiedzą "nie można".
    Ale mozna wyrejestrować się z powodu zaprzestania wykonywania działalności.
    A zawieszenie jest własnie takim, co z tego że czasowym, zaprzestaniem.

> [...]
    > Macie jakiś pomysł co robić ? Wyrejestrować wstecz ? np. od stycznia ? ale
    > w marcu 2002 miałem rachunek i przychód 200 zł.
    Zmartwie cię, ale teraz już "po herbacie".
    Możesz jedynie skorygować deklaracje o składke na ubezpieczenie chorobowe od
    momentu pierwszej zaległości - w tym terminie wygasło a więc jest nadpłata.
    Masz duże szanse na odzyskanie tych pieniędzy.
    Wyrejestrować wstecznie sie nie da. Chyba że znajdziesz jakieś dojścia w
    urzędzie miasta. Słyszałam o takim przypadku, ale zdaje sie że jak sie
    wydało to urzędnik poleciał z gwizdem.

    Dlaczego nie pytałeś wcześniej??? To przeciez bark instynktu
    samozachowawczego. W kontaktach ze instytucjami pastwowymi nie ma że "jakoś
    to będzie". Nie będzie. Zawsze dadzą po tyłku.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-16 07:25:01
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Magdalena Woloszyk wrote:

> [...]
    > tego, żebyś miał bezpłatną (ok... teoretycznie) opieke lekarską. A
    > ubezpieczenie chorobowe nie wygasa na skutek spóźnionej zapłaty, bo jest

    Oczywiście chodzi o zdrowotne, ups, przepraszam.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl