  • 1. Data: 2013-08-09 20:25:55
    Temat: moze troche polityczne ale zdecydowanie tg
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Polski system podatkowy wg PWC jest juz ponizej tych ktore dzialaja w
    Etiopii, Ghanie, Mongolii czy Mozambiku

    http://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/assets/pwc-pay
    ing-taxes-2013-full-report.pdf
    2013, strona 147, miejsce 114

    http://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/pdf/paying-tax
    es-2011.pdf
    2011, strona 91, miejsce 102

    http://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/assets/paying-
    taxes-2009.pdf
    2009, strona 75, miejsce 83

    http://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/assets/paying-
    taxes-2008.pdf
    2008, strona 51, miejsce 67

    piekny przyklad jak da sie kompletnie zepsuc podatki w 6 lat

    by zylo sie lepiej (slogan rownie wiarygodny jak 3x 15% na ktorym Tusk i
    PO doszli do wladzy)

  • 2. Data: 2013-08-09 21:34:22
    Temat: Re: moze troche polityczne ale zdecydowanie tg
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 20:25, m4rkiz wrote:
    > piekny przyklad jak da sie kompletnie zepsuc podatki w 6 lat

    A to one kiedykolwiek były w dobrym stanie? Nie zauważyłem ...

    IMHO jedyne pozytywne (dla przedsiębiorców) ruchy w podatkach wynikały z
    konieczności dostosowania prawa do regulacji unijnych. Natomiast
    zdecydowana większość pomysłów autorskich to raczej działa się zgodnie
    ze scenariuszem "chcieliśmy dobrze a wyszło jak zwykle". I tu akurat
    wszyscy równo "dawali ciała" - bez względu na opcję polityczną.

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-08-09 21:42:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 21:34, Piotrek wrote:
    > IMHO jedyne pozytywne (dla przedsiębiorców) ruchy w podatkach wynikały z
    > konieczności dostosowania prawa do regulacji unijnych.

    No i jeszcze SLD nieco ulżyło przedsiębiorcom bo zdaje się, że to za ich
    kadencji wprowadzono podatek liniowy dla OFPDG ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-08-09 22:19:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-09, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > Polski system podatkowy wg PWC jest juz ponizej tych ktore dzialaja w
    > Etiopii, Ghanie, Mongolii czy Mozambiku

    [...]

    > piekny przyklad jak da sie kompletnie zepsuc podatki w 6 lat

    Nie żebym miał zamiar kogoś bronić, ale zasadniczo co oni takiego konkretnie
    popsuli? Jak dla mnie, to niespecjalnie wiele się zmieniło przez ten okres.
    Może to raczej kwestia zaniechania niż psucia?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2013-08-09 22:35:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 20:25, m4rkiz wrote:
    > piekny przyklad jak da sie kompletnie zepsuc podatki w 6 lat

    BTW, jak sobie popatrzysz nie na TTR (który jest budowany trochę metodą
    dodawania śliwek do gruszek i dzielenia przez liczbę orangutanów
    żyjących w Nowej Gwinei), tylko na składowe tegoż to nie ma się co
    czepiać. Cały czas mamy stabilne ... dno ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2013-08-09 22:46:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 22:19, Wojciech Bancer wrote:
    > Nie żebym miał zamiar kogoś bronić, ale zasadniczo co oni takiego konkretnie
    > popsuli? Jak dla mnie, to niespecjalnie wiele się zmieniło przez ten okres.
    > Może to raczej kwestia zaniechania niż psucia?

    O to to! IMHO żadna ekipa - poza ekipą Balcerowicza - nie miała "jaj",
    ażeby wprowadzić jakiekolwiek *dalsze*, znaczące zmiany systemowe.

    Piotrek

  • 7. Data: 2013-08-10 00:03:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    > Nie żebym miał zamiar kogoś bronić, ale zasadniczo co oni takiego konkretnie
    > popsuli? Jak dla mnie, to niespecjalnie wiele się zmieniło przez ten okres.
    > Może to raczej kwestia zaniechania niż psucia?

    tylko w tym roku i tylko z tego co znam osobiscie - akcyza na wegiel,
    nie wiadomo po co kolejny maly kroczek z fiskalnymi, zamiast zrobic
    porzadek i zamknac temat, projekty zmian w zawartosci paragonu,
    projekt z serwisowaniem kas fiskalnych

    pierwszy plan jest taki sam, ale w tle przybywa coraz wiecej
    papierowych smieci i obciazen

  • 8. Data: 2013-08-10 00:35:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...od.wujka.na.g.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > piekny przyklad jak da sie kompletnie zepsuc podatki w 6 lat

    zarzut równej wagi ale chyba powinien brzmiec trochę inaczej: dlaczego
    przez 6 lat nie naprawili?

    Przeciez wydaje sie to być bardzo proste: wez system podatkowy z krajów
    pierwszej dziesiatki tego rankingu.
    Skopiuj.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 9. Data: 2013-08-10 09:58:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Aug 2013, Budzik wrote:

> [...]
    odcinku co następuje:

    > zarzut równej wagi ale chyba powinien brzmiec trochę inaczej: dlaczego

    To prawda.
    Ale trzeba by jeszcze przeliczyć średnią dla UE i sprawdzić, czy
    aby kolejne "usprawnienia" nie są pewną tendencją europejską.
    TEORETYCZNIE VAT powinien być podatkiem prostym i jednolitym... :>
    Ustawa o VAT powinna więc wypełniać "wzór Balcerowicza" i mieścić
    się na jednej stronie standardowego maszynopisu (tak, wiem, wymagałoby
    zniesienia kas rejestrujących).
    Chętni mogą sprawdzić jak to wygląda w praktyce :>

    > Przeciez wydaje sie to być bardzo proste: wez system podatkowy z krajów
    > pierwszej dziesiatki tego rankingu.
    > Skopiuj.

    Jest problem - w pierwszej dziesiątce większości tabelek "przeglądowych"
    na początku dokumentu jest dobrze, jesli jest tam jeden kraj z UE.
    Nie ma kraju UE który lapałby się na większość tych tabelek
    "w dziesiątce".
    Zgadza się?

    No i po skopiowaniu systemu jeszcze urzędników trzeba skopiować, bo
    inaczej system stanie. "niedasię" wedle działającego modelu, "zawsze
    robiliśmy to inaczej" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-08-10 15:23:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    email.me...

    jak sie okazuje pozajaczkowalem kolumny, powinno byc