  • 1. Data: 2003-04-29 06:01:19
    Temat: najem, dzierzawa?
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    prowadze jednoos dzialalnosc gospod w 3 miescjach A, B, C
    miejsca A i B dzierzawie na podst umow, z kolei w miejscu C prowadze
    dzialnosc ograniczona
    wolne powierzchnie magazynowe wynajmuje pobliskim firmom
    wystawiam na to faktury VAT jako firma, tzn jednoos DG
    czy dobrze robie?

    czy nie bedzie bledem, chyba zmienia to fakt, iz przychod jest praktycznie
    dochodem z dzialalnosci i w pit5 umieszcz wlasnie tam a nie w "przych z
    najmu..."

    dodam ze adres C jak i pozostale sa ujete we wpisie do ewid wiec tu nie ma
    problemu, czy to w ogole konieczne?

    poza tym w pit5 uwzgledniam rowniez dochody z najmu gdyz posiadam na
    wlasnosc kamienice w lokaliz D i ja wynajmuje normalnie na zasadzie umowy,
    bez DG

    czy jest koniecznosc wylaczenia umow wynajmu powierzchni z lokalizacji C z
    dzialaln gospod czy tak jak robie teraz jest poprawnie?

    a na marginesie, co pisac na fakturze:

    ja mam obecnie "najem nieruchomosci przy ul. XXX" to dobrze, wystarczy czy
    musi byc wiecej...
    dodam ze powierzchnie wynajmuje dwom firmom, po polowie i kazda ma na
    fakturze to samo...

    mam nadzieje ze moge liczyc na wasza pomoc

    z gory dziekuje

    pozdro 4 @ll

    #F#

  • 2. Data: 2003-04-29 08:17:11
    Temat: Re: najem, dzierzawa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, ..::FELIPE::.. wrote:

> [...]
    >+ dochodem z dzialalnosci i w pit5 umieszcz wlasnie tam a nie w "przych z

    A wziąłbyś UoPDoF, poczytał:

    ++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    3) pozarolnicza działalność gospodarcza,
    6) najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy
    o podobnym charakterze, [...] z wyjątkiem składników majątku
    _______________________________*********************
    *
    związanych z działalnością gospodarczą
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art.
    10 ust. 1 pkt 3, uważa się [...]
    1e. Za przychody z tytułu umów najmu, dzierżawy, leasingu lub
    innych umów o podobnym charakterze, których przedmiotem są
    składniki majątku związane z działalnością gospodarczą, uważa
    się [...]
    ----

    ...i nie suszył sobie (i nam) głowy :)
    Skoro magazyn jest "na stanie" DG to liczy się do DG i już.

    [...]
> [...]
    >+ musi byc wiecej...
    >+ dodam ze powierzchnie wynajmuje dwom firmom, po polowie i kazda ma na

    To tak "na wszelki wypadek" możesz jakoś zaznaczyć że to jest połowa
    (czy 1/3, czy podając powierzchnię) magazynu, będziesz spokojniej spał :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-30 05:58:40
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

> [...]
    >
    > To tak "na wszelki wypadek" możesz jakoś zaznaczyć że to jest połowa
    > (czy 1/3, czy podając powierzchnię) magazynu, będziesz spokojniej spał :)

    dzieki bardzo za odpowiedz
    widze ze mozna na Ciebie liczyc

    pozdro

    #F#