  • 1. Data: 2003-04-28 21:39:08
    Temat: Rezygnacja z kasy mieszkaniowej - zwrot odliczenia, jak ???
    Od: "przems" <p...@p...fm>

    Witam,

    Za 2001 rok odliczyłem sobie, całkie zresztą poprawnie 30% wkałdu do kasy
    mieszkaniowej od podatku ( czyli załóżmy wpłciłem 10tys - zyskałem 3tys
    zwrotu). Po około pół roku czyli już w 2002 zrezygnowałem z KM wycofując
    wkład. Poinstruowany przez US w PIT za 2002 muszę więc "zwrócić"
    wcześniejsze odliczenia. I tu mam kłopot - mianowicie zgodnie z instrukcją
    do PIT'a należy dopisać kwotę która wycofałem z kasy mieszkaniowej do
    "innych źródeł dochodu". Czy dobrze myślę że skoro nie przekroczyłem (nawet
    po doliczeniu tej kwoty) 1 progu - w konsekwencji oddam do US tylko 19%
    tejże kwoty ?

    Czy w moim rozumowaniu jest jakiś błąd, czy takie postępowanie będzie
    poprawne ?

    pzdr.
    przems