  • 1. Data: 2003-04-29 04:58:15
    Temat: dywidenda - wątpliwości
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Witam serdecznie

    Pewnie proste. Odnośnie dywidendy:

    Updop mówi, że podatku od dywidendy nie płaci się, gdy określeni
    świadczeniobiorcy oświadczą, że dywidendy przeznaczą na swoje z grubsza
    dobroczynne cele.

    Czy podobne oświadczenia mogą złożyć zwykłe osoby fizyczne?
    Na co powinny przeznaczyć dywidendę?
    Jaki akt prawny o tym mówi?
    Czy zwolnienie z podatku od dywidend jest tylko odroczeniem czasowym? ---->
    gdybym teraz zapłacił podatek od dywidendy, to w następnym roku pomniejszę
    CIT za ten rok. No i oczywiście pomijam, że jak nie pobiorą podatku od mojej
    dywidendy to pieniążki trafią do mnie, a jak spółka zapłaci podatek od mojej
    dywidendy, to ona skorzysta, bo zmniejszy sobie podatek należny w następnym
    roku.

    Za odpowiedzi okazuję wdzięczność
    Thomasson

  • 2. Data: 2003-04-29 06:55:55
    Temat: Re: dywidenda - wątpliwości
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Tue, 29 Apr 2003 06:58:15 +0200, "thomasson op pl"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Witam serdecznie
    >
    >Pewnie proste. Odnośnie dywidendy:

    Owszem, wystarczy przeczytać art. 26 i powiązane.

    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-04-30 14:54:57
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    :

    > Owszem, wystarczy przeczytać art. 26 i powiązane.

    Artykuł 26 jakiego aktu prawnego?

    Thomasson

  • 4. Data: 2003-05-02 06:50:42
    Temat: Re: Re: dywidenda - wątpliwości
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 30 Apr 2003 16:54:57 +0200, "thomasson op pl"
    <t...@o...pl> wrote:

    >:

    >Artykuł 26 jakiego aktu prawnego?

    Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
    --

    Sławomir Dąbrowski