    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki,pl.biznes.banki
    Subject: Re: naruszanie praw obywatelskich przez banki
    Date: Wed, 17 Mar 2010 20:35:55 +0100

    z...@o...pl writes:

    > może jestem naiwny, ale wydaje mi się że rzecznik praw obywatelskich
    > kiedy już wyleczy się z grypy i przestanie pajacować w TV, mógłby np.
    > złożyć w trybunale konstytucyjnym swój własny (lub "podany mu na tacy"
    > wniosek o zbadanie zgodności z konstytucją przepisów prawa, które
    > skutkują samowolą banków wobec KIR lub samowolą KRD w zniesławianiu
    > niewinnych ludzi. Wydaje mi się także że do takiego wniosku można/warto
    > byłoby dołączyć opinię GIODO w tej sprawie.

    No moze GIODO, powiedzmy ze mam cien nadziei. RPO? To raczej nie w tej
    kadencji.

    > Kiedyś dostałem takie pisemko z sądu
    > gospodarczego, bo kontrahent uważał że nie zapłaciłem za usługę.
    > czternastego dnia wyslałem fakturę korygującą w której konkrahent
    > uznaje że faktura będąca podstawą roszczeń jest wystawiona z błędem.
    > Sąd na tej podstawie oddalił powództwo a ja nie musiałem nic płacić.

    A co to byl za blad, ktory powodowal, ze nie trzeba bylo placic?
    Normalnie jednak faktura korygujaca (albo w ogole blad na fakturze) nie
    zwalnia z placenia.

    > Gdyby KRD wysyłał poleconym wezwanie do przedstawienia np. w ciagu 14 dni
    > dokumentu, że płatność została zapłacona, pod rygorem wpisania mnie do KRD
    > jeżeli zignoruję takie wezwanie, nie miałbym zastrzeżeń do jego
    > działania.

    A jakby zrobil to w czasie Twojego np. urlopu?
    Albo np. list zostalby zgubiony przez poczte?
    --
    Krzysztof Halasa