  • 1. Data: 2003-04-10 11:07:43
    Temat: odliczenia na naukę dziecka
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Dzień dobry
    Chciałabym skorzystać z wiedzy i doświadczenia grupowiczów.
    Mam pewną wątpliwość dotyczącą odliczeń na naukę własnego dziecka w szkole
    wyższej.
    Szkołę opłacam ja ( matka ) i dotychczas odliczałam te wydatki. W tym roku
    dziecko miało dochód z tytułu umowy o dzieło na nie dużą kwotę, która nie
    pokrywa poniesionych kosztów na szkołę.
    Czy w tej sytuacji zachowuje prawo do odliczenia tych kosztów???
    Jak mam postąpić.
    Z góry dziękuję

    Adrianna

  • 2. Data: 2003-04-10 15:02:04
    Temat: Re: odliczenia na naukę dziecka
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Adii" <s...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    > pokrywa poniesionych kosztów na szkołę.
    > Czy w tej sytuacji zachowuje prawo do odliczenia tych kosztów???

    Było już parę razy, ale nie ci będzie
    Prawo do odliczenia przysługuje podatnikowi kształcącemu się w szkole
    wyższej - o ile nie ukończył 35 roku życia oraz podatnikowi, na
    którego utrzymaniu pozostaje osoba kształcąca się w szkole wyższej - o
    ile osoba ta nie ukończyła 25 roku życia i nie uzyskuje dochodów, z
    wyjątkiem
    dochodów opodatkowanych w sposób zryczałtowany, na zasadach określonych w
    ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnionych od podatku
    dochodowego oraz dochodów w wysokości nie powodującej obowiązku zapłaty
    podatku (dochód ten w 2002 r. wynosił 2.727 zł). Odliczeniu podlega 19%
    poniesionych wydatków, nie więcej jednak niż 760 zł. Limit odliczeń od
    podatku, w przypadku ponoszenia wydatków na kształcenie dziecka własnego lub
    przysposobionego, przysługuje łącznie obojgu rodzicom. W ramach limitu
    przysługującego rodzicom wydatki poniesione na rzecz dzieci własnych i
    przysposobionych odlicza się od podatku jednego z rodziców lub od podatku
    obojga, w proporcji określonej przez nich w zeznaniach rocznych,

  • 3. Data: 2003-04-12 08:52:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Apr 2003, Adii wrote:
    [...]
    >+ dziecko miało dochód z tytułu umowy o dzieło na nie dużą kwotę,

    "nieduża kwota" wg ustawy to mniej niż 146 zł. Na przyszłość podawaj
    wartość żeby grupa nie musiała kombinować :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)